تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820085694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادعای خبرگزاری جیهان ترکیه: دولت مانع فعالیت خبرنگاران شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ادعای خبرگزاری جیهان ترکیه: دولت مانع فعالیت خبرنگاران شد آنکارا- انتشار ادعای خبرگزاری جیهان ( مخالف دولت اردوغان) مبنی بر دستور وزارت کشور ترکیه درباره جلوگیری از فعالیت های خبرنگاران این خبرگزاری در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری موجب واکنش گسترده فعالان سیاسی ترکیه شد.


به گزارش ایرنا، خبر خبرگزاری جیهان درباره دستور وزارت کشور ترکیه به ادارات پلیس 81 استان این کشور درباره جلوگیری از فعالیت های خبرنگاران این خبرگزاری روز یکشنبه بازتاب وسیعی در رسانه های ترکیه و محافل سیاسی داشت.
روزنامه زمان و خبرگزاری جیهان به ارتباط با جماعت نور به رهبری ˈ فتح الله گولن ˈ آمریکا نشین اشتهار دارند که گفته می شود در انتخابات محلی گذشته نیز در مخالفت با اردوغان فایلهای صوتی در باره فسادهای مالی و ارتشا نزدیکان اردوغان منتشر کردند که موجب استعفای 4 وزیر دولت شد.
این رسانه ها مدعی شدند که وزارت کشور ترکیه به شهربانی های این کشور به طور شفاهی دستور داده است که ، مانع ورود خبرنگاران خبرگزاری جیهان به حوزه های اخذ رای شوند.
با انتشار این خبر خبرنگاران نظرات سیاستمدارا مخالف را در این باره جویا شدند.
ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ نامزد احزاب مخالف دولت اردوغان در انتخابات گفت : جلوگیری از فعالیت های خبری یک خبرگزاری رفتاری مستبدانه و فاشیستی است، اگر چنین دستوری داده شده باشد ، عاملان آن باید تحت پیگرد قضایی قرار گیرند.
ˈکمال قلیچدار اوغلوˈ رهبر حزب مخالف جمهوریخواه خلق گفت: کسانی که دستور کارشکنی در برابر فعالیت خبری یکی از خبرگزاری ها را صادر می کنند و دستور می دهند از ورود خبرنگاران آن به مراکز اخذ رای جلوگیری شود ، بی تردید در پی برخی تخلفات هستند.
وی گفت : در کشوری که چنین اقداماتی صورت می گیرد ، دمکراسی وجود ندارد.
ˈاوکتای اوزترکˈ معاون حزب حرکت ملی گفت : چنین اقدامی در کشورهایی که تحت دیکتاتوری اداره می شوند دیده می شود.
هنوز دولت ترکیه اظهار نظری در مورد این ادعا نکرده است.
خاورم ** 2010**1566



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن