تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819902913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو طایفه در زرآباد سیستان و بلوچستان صلح و آشتی کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دو طایفه در زرآباد سیستان و بلوچستان صلح و آشتی کردند زاهدان- ایرنا- اختلاف پنج ساله دو طایفه ˈیزدانجو و برکیˈ در بخش زرآباد شهرستان کنارک واقع در جنوب سیستان و بلوچستان با میانجیگری و پیگیری مسوولان، ریش سفیدان و علمای اهل سنت این بخش پایان یافت و دو طرف با یکدیگر صلح و سازش کردند.


به گزارش روز شنبه ایرنا، شهردار زرآباد در این مراسم با بیان اینکه صلح و صفا سبب آبادانی و توسعه و وحدت، برادری و دوستی زمینه ساز پیشرفت می شود، گفت: این امر پسندیده همواره مورد تاکید دین مبین اسلام و فرهنگ غنی مردم منطقه بوده است.
ˈ درویش بلوچ نیاˈ افزود: بخش زرآباد دارای مردمی ارزشمند و انسانهایی صفاجو مانند همه نقاط ایران اسلامی است که برخی سو تفاهم ها و اختلافات سطحی موجب دلخوری و نزاع بین عده ای از مردم می شود اما بسیاری از این اختلافات با وساطت و میانجیگری مسوولان دلسوز، علما و روحانیون و ریش سفیدان و بزرگان طوایف برطرف و به صلح و سازش منجر می شود.
وی با اشاره به آیه 10سوره حجرات گفت: مومنین با هم برادرند و باید بین آنها صلح و آرامش برقرار شود و در جوامعی که امنیت وجود ندارد پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
ˈحسن زهیˈ از معتمدان زرآباد و مولوی ˈحسین بلوچˈ از علمای اهل سنت این بخش نیز بر ضرورت حل مشکلات قبل از بروز حوادث بزرگ و ناگوار تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، دو طایفه ˈیزدانجو و برکیˈ از طوایف ساکن در بخش زرآباد شهرستان کنارک در مدت پنج سال گذشته اختلافاتی در زمینه زمین های ملکی داشتند که این امر سبب بروز چندین فقره درگیری و نزاع گروهی بین آنان شده بود که خوشبختانه با وساطت مسوولان و ریش سفیدان این بخش اختلاف چند ساله این دو طایفه خاتمه یافت و هر دو طرف متعهد شدند علاوه بر احیای روابط حسنه گذشته پرونده های این اتفاقات را مختومه کنند.
بخش زآباد از توابع شهرستان کنارک در جنوب غربی ترین نقطه سیستان و بلوچستان واقع شده و خواستگاه برخی طوایف استان است. ک/2
7312 / 653



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن