تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802940155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرنگاران و رسانه ها طبیبان حاذق جامعه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده خبرگان رهبری: خبرنگاران و رسانه ها طبیبان حاذق جامعه هستند ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران و رسانه ها، طبیبان حاذق و علائم هشدار دهنده جامعه هستند.


حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: خبرنگاران با ارائه گزارش ها و اخبار از وضعیت جامعه در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و بیان مشکلات بخشهای گوناگون جامعه در حقیقت گزارش کاملی از وضعیت جامعه در اختیار مسوولان و مدیران رده بالا و مردم می گذارند.
وی اظهار کرد: این قشر زحمتکش با به تصویر کشیدن آسیبهایی که جامعه را تهدید می کند و خطراتی که می توانند بنیان خانواده ها را فرو ریزند در حقیقت آگاهی بخشی کرده و مسوولان را از خواب غفلت بیدار می کنند.
رئیس دانشگاه جامع قم اضافه کرد: مدیران هر اندازه به این تحلیلها و گزارش ها توجه کرده و محور برنامه های خود قرار دهند به همان اندازه جامعه را از تباهی نجات می دهند.
حجت الاسلام دیرباز ادامه داد: خبرنگاران در حقیقت خطرات موجود در جامعه را هشدار داده و همانند طبیی حاذق راه درمان آسیبها و دردها را مطرح می کنند بنابراین طرد کردن این قشر متفکر جامعه از سوی مسوولان و بی تفاوتی به دغدغه آنان ضربه زدن به رشد کشور است.
وی یادآور شد: رسانه ها و صاحبان قلم نباید مورد بی حرمتی واقع شده و گزارش های آنان نباید مورد بی توجهی قرار گیرد چرا که در این صورت رفتار مسوولان شبیه این خواهد بود که پزشکی یک نوع بیماری را تشخیص داده و به دنبال راه درمان است اما کسی با او همکاری نمی کند.
مدرس حوزه و دانشگاه افزود: خبرنگاران می توانند در هدایت جامعه نقش موثری ایفا کنند و جامعه را از انواع آسیبها در امان نگه دارند.
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با انتقاد از برخی برخوردهای توهین آمیز با جامعه خبرنگاری گفت: چه بسا مشاهد شده خبرنگار و دوربین او به راحتی و با اهانت تمام از جلسه ای بیرون فرستاده شده و در این خصوص کوچکترین واکنشی نشان داده نشده است.
وی پاسخگو بودن در برابر سوال خبرنگاران را وظیفه مسوولان دانست و گفت: بهتر است در مجلس، قانونی به تصویب برسد تا بر اساس آن مسوولان موظف به پاسخگویی باشند و در صورت عدم پاسخگویی مجرم شناخته شوند.
عضو خبرگان رهبری گفت: اگرچه صداقت در اطلاع رسانی شرط است و باید جامعه با وقایع رخداده آشنا شوند اما رسانه ها نیز به این نکته مهم توجه داشته باشند و نباید اخباری که موجب تنش و تشویش اذهان عمومی و نگرانی می شوند بلافاصله بازتاب گسترده ای یابند.
وی افزود: خبرنگاران و رسانه ها در گزینش اخبار باید در راستای اهداف متعالی نظام و جامعه، تثبیت ارزشهای اخلاقی، تحکیم نظم پذیری و عدالت محوری حرکت کنند تا بتوانند تعالی جامعه را موجب شوند.
17 مراد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی روز خبرنگار نامیده شده است.
8135/581



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن