تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802529311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرنگاران و اصحاب رسانه در بروجرد چه مشکلاتی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خبرنگاران و اصحاب رسانه در بروجرد چه مشکلاتی دارند بروجرد- 17 مردادماه یادآور شهادت غریبانه و مظلومانه شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران است که شهادت وی سنگ بنای روزی به نام ˈخبرنگارˈ را در کشور نهاد.


17 مرداد ماه روزی برای یادآوری شغل و حرفه ای سخت و موثر در تمامی عرصه های کشور است زیرا تا تلاش خبرنگاران و حرکت قلم این قشر نباشد، نه دستاوردی به مردم معرفی می شود و نه مشکلی به گوش مسوولان می رسد.
قلم خبرنگاران است که مردم را نسبت به واقع و رویدادهای روز آگاه نموده و کوچکترین تحول در عرصه های مختلف اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را منتشر می کند.
در صحنه های مختلف مردم از خبرنگاران انتظار دارند که همانند نیروهای امدادی و انتظامی در صحنه حضور داشته و جزییات را دقیق و با سرعت به گوش مردم برسانند.
با تمامی انتظاراتی که مردم و مسولان از صاحبان قلم دارند و این حرفه در نزد برخی مردم به ویژه جوانان شیرین و آسان است، این قشر نیز با مشکلات خاص خود مواجه اند.
تحت پوشش نبودن بیمه ، نداشتن محل کار مناسب ، پرداخت هزینه های بالای خدمات و ایاب و ذهاب بطور شخصی، کمبود دست مزدها و عدم همکاری مسوولان و روابط عمومیها از جمله مسایلی است که خبرنگاران بروجرد با ان مواجه هستند.
خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بروجرد ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی افزود: شهید صارمی با عروجش شمع عرصه خبر را روشن نمود که خبرنگاران باید با صداقت، آزادگش و بردباری و حق گرایی راه شهید صارمی را ادامه دهند.
ˈفاطمه رحیمیˈ افزود: خبرنگاران نیز همانند سایر اصناف و حرفه ها، مشکلاتی دارند که تحمل بخش عمده آن را در راستای حیطه وظایف کاری خود دانسته و برای انجام رسالت خود، مشکلات را بر دوش می کشند.
وی عدم همکاری برخی مسوولان و نبود واحد روابط عمومی در ادارات شهرستان بروجرد را یکی از مشکلات خبرنگاران برای ارتباط برقرار کردن با آن اداره دانست و افزود: متاسفانه اغلب ادارات بروجرد روابط عمومی نداشته و مسوول اداره نیز از خبر دهی و اطلاع رسانی شفاف طفره می رود.
وی همچنین خواستار احترام از سوی مسوولان به قشر زحمتکش خبرنگار شد و افزود: هم اکنون بانوان خبرنگار بروجرد زحمات زیادی را در پوشش اخبار متحمل می شوند که از مسولان انتظار داریم نهایت همکاری را با این قشر داشته و قدر دان زحمات ما باشند.
خبرنگار خبرگزاری مهر در بروجرد نیز از عدم پیگیری وزارت ارشاد و تامین اجتماعی برای بر قراری دوباره بیمه خبرنگاران انتقاد کرد و گفت: نبود بیمه یکی از مشکلات اغلب خبرنگاران بروجرد است که عدم امنیت شغلی و درمانی را به دنبال دارد.
ˈ کلثوم دلیرانˈ افزود: پرداخت هزینه های بالای خدمات اینترنت و تلفن و فکس و ایاب و ذهاب بطور شخصی به دلیل نبود دفتر کار ، مشکل اغلب خبرگزاریهای غیر دولتی در بروجرد است.
وی اضافه کرد: همچنین از مسوولان و مردم می خواهیم تا از ظرفیت و توان رسانه های شهرستان برای بیان مشکلات و دستاوردها استفاده نموده و نام بروجرد را بیش از پیش در عرصه های مختلف مطرح نمایند.
وی افزود: تعدد سایتهای خبری، وبلاگها، هفته نامه ها و وبلاگهای خبری در بروجرد نشان از اهمیت پرداختن به مسایل مختلف شهری و حساسیت مردم و مطالبات آنها دارد.
یکی دیگر از خبرنگاران بروجرد ، به قراردادهای کوتاه مدت خبری و پایین بودن دستمزد این قشر و نداشتن امنیت شغلی اشاره کرد و گفت: خبرنگاران در روزهای تعطیل و شب و روز برای انجام وظیفه خود تلاش می کنند و همیشه دغدغه و استرس پوشش خبر همراه آنهاست به خاطر همین، خبرنگاری از مشاغل سخت است.
ˈعلیرضا سلیمانیˈ با بیان اینکه حق خبرنگاران و اصحاب رسانه در جامعه ما رعایت نمی شود، تصریح کرد: اگر به مشکلات این قشر رسیدگی شود آنان می توانند با خیالی آسوده و راحت در جهت منافع نظام قلم بزنند.
وی افزود: این حرفه با اینکه حساس و تاثیر گذار در عرصه های مختلف کشور است و کاری کاملا تخصصی و حرفه ای است، در بروجرد حتی یک صنف و یا خانه مطبوعاتی برای خبرنگاران وجود ندارد.
وی عدم برگزاری دوره های آموزشی تخصصی خبرنگاری و عکاسی را از دیگر ضعفهای سیستم خبری بروجرد دانست و افزود: اگر دوره های خبری برای این قشر برگزار شود، خبرنگاران به اطلاعات خود افزوده و اخبار را با تخصص و دقت بیشتری می نگارند.
علاوه بر دفاتر خبرگزاری ها و نمایندگیهای روزنامه های سراسری در بروجرد، هم اکنون دو هفته نامه تابش بروجرد، هفته نامه های سفیر قلم ، فرهنگ ، پیغام و هفته نامه الکترونیکی بروجرد ، نشریه آفتاب شهر و فصلنامه راستان در این شهرستان توزیع می شوند.
7189/542



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن