تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819796310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوبخت: تنها چيزي كه ارزان كرديم درمان بود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نوبخت: تنها چيزي كه ارزان كرديم درمان بود
معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور از توزيع ۷هزار ميليارد تومان بودجه عمراني طي امروز و فردا خبر داد و گفت: ان‌شاءالله يكي از وعده‌هاي جدي دولت آن است كه رشد اقتصادي كشور به صفر يا مثبت برسد.


معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور از توزيع ۷هزار ميليارد تومان بودجه عمراني طي امروز و فردا خبر داد و گفت: ان‌شاءالله يكي از وعده‌هاي جدي دولت آن است كه رشد اقتصادي كشور به صفر يا مثبت برسد.
به گزارش «جوان»، محمدباقر نوبخت با حضور در ويژه‌برنامه پايش به تشريح سياست‌هاي دولت براي خروج از ركود و تبيين بسته خروج غير‌تورمي از ركود پرداخت. وي ادامه داد: درباره ارائه بودجه و تدوين آيين‌نامه‌هاي مربوط به آن در يك‌سال گذشته نيز به قول‌هاي خود عمل كرديم. الان هم اعلام مي‌كنيم كه امسال ان‌شاءالله رونق را به اقتصاد برگردانده و نرخ رشد اقتصادي را مثبت خواهيم كرد. امروز با افتخار مي‌توانيم بگوييم كه تورم نقطه‌اي از 44 درصد سال گذشته به حدود 14 درصد در سال جاري رسيده است.
معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور ادامه داد: ان‌شاءالله يكي از وعده‌هاي جدي دولت آن است كه رشد اقتصادي كشور به صفر يا مثبت برسد.
نوبخت ضمن اشاره به اينكه دولت 41 هزار ميليارد تومان در سال جاري براي طرح‌هاي عمراني هزينه خواهد كرد، گفت: بيش از 23 هزار ميليارد تومان در سال گذشته به پيمانكاران از سوي دولت پرداخت شد، فقط در 28 اسفند 92 حدود 4 هزار ميليارد تومان به اين بخش داديم.
معاون رئيس‌جمهور با بيان اينكه در فروردين و ارديبهشت ماه سال جاري 10 هزار ميليارد تومان به بخش‌هاي عمراني تزريق شده است، عنوان كرد: از اين 41 هزار ميليارد تومان 10‌هزار ميليارد تومان توزيع شده و بنا شده امروز و فردا 7 هزار ميليارد تومان ديگر نيز توزيع شود. تا هفته آينده بيش از 12 هزار ميليارد تومان براي طرح‌هاي عمراني پول توزيع كرده است.
وي همچنين با بيان اينكه امسال درصد ورود به صندوق توسعه ملي نسبت به گذشته 3 درصد افزايش يافته و 3 درصد پول فروش نفت را به بخش خصوصي براي صنعت و معدن داده‌ايم، افزود: 10 درصد از منابع صندوق صرفاً براي فعال‌كردن بخش‌هاي صنعتي در دست بخش خصوصي اختصاص يافته است.
   كمونيست نيستيم
نوبخت با بيان اينكه با افتخار مي‌گوييم اين بسته كمونيستي و سوسياليستي نيست، گفت: ما ليبرال هم نيستيم. اقتصاد ما يك اقتصاد مختلط است. قانون اساسي و سياست‌هاي كلي اصل 44 هم همين را مي‌گويد. تمامي تلاش اين است كه اقتصاد را از دولت بگيرد و به بخش مردم بدهد و ما به اين افتخار مي‌كنيم.
در بخشي از برنامه پايش اظهارات نوبخت درباره توزيع ثروت بين تمام اقشار جامعه در مناظره تلويزيوني سال قبل به عنوان نماينده حجت الاسلام حسن روحاني بازپخش شد.
وي با تشكر از بازپخش اين اظهارات قبل از انتخابات درباره اينكه يارانه بايد به گروه‌هاي هدف برسد، گفت: آنچه گفتيم انجام داديم، غير از آنچه به كساني كه اظهار كردند نيازمند هستند يارانه داديم به افراد تحت پوشش كميته‌ امداد و بهزيستي منعطف شده‌ايم.
معاون رئيس‌جمهور با بيان اينكه تنها چيزي كه با قاطعيت مي‌توانيم بگوييم ارزان كرديم، مسئله درمان است، خاطرنشان كرد: بالغ بر 4‌هزار و‌500‌ميليارد تومان را براي توليد و اشتغال گذاشتيم. اين رقم حاصل از هدفمندي يارانه‌ها بوده است.
در ادامه برنامه اظهارات نوبخت درباره تكدر رئيس‌جمهور از افزايش قيمت خودرو در شوراي رقابت بازپخش شد.
نوبخت با تأكيد بر اينكه نگاه دولت اين است كه از هيچ افزايش قيمتي استقبال نكند، گفت: ما هم انتظارمان اين است كه مردم از خودروي با كيفيت استفاده كنند اما در خارج دولت دستگاهي با اختياراتي كه دارد نسبت به افزايش قيمت اقدام مي‌كند، در اينجا دولت نمي‌تواند دخالت كند. شركت‌هاي خودروسازي دولتي نيستند بنابراين دولت در قيمت‌گذاري خودروها نقش ندارد و شوراي رقابت سازو كارهاي تعيين قيمت‌ها را بيان مي‌كند.
معاون رئيس‌جمهور ضمن اشاره به اينكه خودروسازها با اذن دولت قيمت خودرو را افزايش ندادند، تصريح كرد: بسيار صادقانه نگاه و سياست دولت را گفتيم، سياست دولت بر افزايش قيمت هيچ كالايي به خصوص خودرو نيست. هنوز خود من به عنوان ايراني فكر مي‌كنم كه مي‌شود خودرو با كيفيت بهتر و قيمت ارزان‌تر توزيع شود. خودروسازها بدانند ما دست را خيلي براي واردات باز نگذاشتيم كه البته اگر نياز باشد اين كار را مي‌كنيم. وي درباره استخدام‌هاي گذشته و اينكه نتيجه آن چه مي‌شود، اظهار داشت: الان ميزان نيروي انساني در بخش دولتي بسيار بيشتر از نياز ماست ولي به هر دليلي استخدام شده‌اند در قبل. هر مقدار كه كارهاي قانوني‌شان انجام شد به احترام شركت‌كنندگان و بنا بر تصميم دولت قبل استخدام مي‌كنيم. نوبخت اضافه كرد: ما آنچه قانون شده را انجام مي‌دهيم ولي آنها را كه قانوني نبوده و نيازي هم به استخدامشان نيست، استخدام نمي‌كنيم.

نویسنده : علي طالب‌زاده 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن