تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803623246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وعده نوبخت به حروچ از رشد منفی در سال جاری


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وعده نوبخت به حروچ از رشد منفی در سال جاری
«محمدباقر نوبخت» در برنامه «پایش» که بامداد چهارشنبه به صورت زنده از شبکه اول سیما پخش شد، با تشریح راهبردهای اقتصادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود افزود: تورم نقطه به نقطه که سال گذشته در همین زمان 44 درصد بود، امروز به حدود 14 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۴۲۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۸ - 06 August 2014




معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اعلام کرد: به یاری پروردگار در سال 93، اقتصاد ایران را از رشد منفی بیرون خواهیم آورد و به رونق نسبی در اقتصاد دست خواهیم یافت.

به گزارش ایرنا، «محمدباقر نوبخت» در برنامه «پایش» که بامداد چهارشنبه به صورت زنده از شبکه اول سیما پخش شد، با تشریح راهبردهای اقتصادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود افزود: تورم نقطه به نقطه که سال گذشته در همین زمان 44 درصد بود، امروز به حدود 14 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: کمک به کارآفرینان و بهبود شرایط کسب و کار نیز در دستور کار دولت قرار دارد و با جرات می توان گفت که در سال 93 شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

سخنگوی دولت با یادآوری شعارهای دولت تدبیر و امید در سال گذشته خاطرنشان کرد: ما چیزی جز صداقت به مردم نگفته ایم و تا امروز وعده ای بیش از آنچه اعلام و انجام شده است، به مردم نداده ایم.

وی گفت: البته، روند فعلی برای ما راضی کننده نیست و نمی گوییم که با کاهش نرخ تورم، قیمت کالاها کاهش پیدا کرده است. ما می دانیم قیمت ها همچنان بالا است اما روند افزایش آن کمتر از گذشته شده است.

نوبخت در باره رکود اقتصادی حاکم بر کشور نیز گفت: ظرفیت اقتصادی لازم در کشور ما وجود دارد اما تولید به اندازه ظرفیت ها نیست و این، به معنای رکود است.

وی علت رکود را دو عامل فقدان منابع کافی در اختیار تولید کنندگان و نبود تقاضای لازم برای افزایش تولید دانست و اظهارداشت: اگر قرار است تولید رونق گیرد، باید یک سلسله سیاست هایی اتخاذ شود تا منابع لازم برای آن فراهم شود و در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد. از سوی دیگر، تقاضای مناسب هم برای تولید بیشتر فراهم شود.

دولت در چهار محور به دنبال خروج از رکود است

سخنگوی دولت در ادامه اظهار داشت: با توجه به مبانی علمی اقتصاد، چهار محور را برای خروج از رکود در لایحه سیاست های اقتصادی در نظر گرفته ایم که شامل افزایش منابع مالی بخش تولید، ترغیب بخش خصوصی برای مشارکت در تولید، خلق منابع و تزریع منابع در بخش های پیشران اقتصادی است.

وی توضیح داد: محور نخست فعالیت دولت، شامل مجموعه سیاست های اقتصادی در بخش های پولی، ارزی و مالی است که در سطح کلان باید اتخاذ شود تا شاهد افزایش منابع مالی در بخش تولید باشیم.

نوبخت افزود: ایجاد فضای کسب و کار محور بعدی ما است و به دنبال آن هستیم بخش خصوصی را ترغیب به حضور در عرصه کنیم تا آنان منابع خود را در بخش تولید به کار بگیرند.

سخنگوی دولت، خلق منابع مختلف را اقدام سوم دولت در این زمینه عنوان کرد و گفت: باید به دنبال راههایی برای تامین منابع مالی برای تولیدکنندگان باشیم.

وی محور چهارم را تزریق مناسب منابع در حوزه های مختلف برشمرد و تصریح کرد: باید نخست بخش های پیشران را مشخص کنیم تا با تزریق منابع در این بخش ها، آنها مانند لوکوموتیو اقتصادی در کشور به حرکت درآیند و سایر بخش ها را با خود به پیش ببرند.

 تزریق پول دوای رکود و زهری برای تورم است

معاون رییس جمهوری در ادامه به مشکل دولت های گذشته برای تزریق منابع به بخش های مختلف و تورم ناشی از آن اشاره کرد و گفت: وقتی اقتصاد یک کشور با رکود تورمی همراه است، تزریق منابع اگرچه رکود را از بین می برد اما تورم را شدت می بخشد.

نوبخت افزود: وقتی پول تزریق می کنیم، تورم ایجاد می شود یعنی داروی رکود، باعث ایجاد تورم می شود.

وی تصریح کرد: بنابراین باید بدانیم کجا منابع بیشتری تزریق کنیم تا با تورم روبرو نشویم.

سخنگوی دولت ادامه داد: همه برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید در این زمینه در قالب چهار محور و 174 بند در قالب لایحه سیاست های اقتصادی خروج غیر تورمی از رکود تدوین شده است.

وی گفت: بخشی از این بندها نیاز به مصوبه هیات وزیران یا رای مجلس ندارد و با صدور بخشنامه از سوی دستگاه های زیر مجموعه دولت قابل انجام است. بنابراین به دستگاه های زیرمجموعه اعلام شده است که منتظر نمانند و کار را آغاز کنند.

نوبخت ادامه داد: اما در خصوص برخی از بندها، هیات وزیران باید مجوز لازم را تصویب کند تا شکل اجرایی به خود بگیرد و برخی دیگر هم نیاز به تغییر قوانین و گرفتن مجوز از مجلس شورای اسلامی دارد.

مجلس در مسیر رفع مشکلات اقتصادی همراه دولت است

معاون رییس جمهوری با ابراز خرسندی از همراهی مجلس با دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور گفت: امیدواریم هر چه زودتر نمایندگان مجلس با لایحه پیشنهادی دولت در این حوزه موافقت کنند.

وی افزود: در همین راستا، لایحه سیاستهای اقتصادی خروج غیرتورمی از رکود که عصر سه شنبه به تایید هیات دولت رسید، روز یکشنبه تقدیم مجلس خواهد شد تا با تصویب آن، مجوزهای لازم برای انجام بندهای مربوطه صادر شود.

نوبخت با بیان اینکه دو لایحه اقتصادی در این زمینه هر کدام با یک فوریت ظرف هفته آینده تقدیم مجلس می شود، اظهار داشت: سال گذشته به مجلس قول دادیم بودجه را به وقت ارایه کنیم اما امسال قول دادیم در کنار این موضوع آن دسته از تبصره های دائمی را که همواره پس از تصویب بودجه ، دوباره به مجلس ارایه می شد، در قالب یک بسته تقدیم نمایندگان مردم در خانه ملت کنیم.

وی افزود: احساس می کنم مجلس به اندازه ما و یا بیشتر از ما، نگران شرایط اقتصادی کشور است و علاقه دارد با اتکا به منابع داخلی خود بتوانیم مشکلات اقتصادی را از پیش رو برداریم.

سخنگوی دولت یادآور شد: آن دسته از نمایندگانی که می دانند ما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید با ابزارهای داخلی اقتصاد خود را بهبود بخشیم، حتما در این راه به ما کمک می کنند و ما امیدواریم در هفته جاری ابتدا فوریت لوایح ارایه شده به مجلس به تصویب برسد و بعد در مدتی کوتاه لوایح تصویب شود تا در آینده نزدیک شاهد خروج از رکود باشیم.

حضور نوبخت در برنامه «پایش»، پس از تصویب لایحه «سیاستهای اقتصادی خروج غیرتورمی از رکود» در جلسه فوق العاده سه شنبه شب هیات دولت به ریاست دکتر حسن روحانی رییس جمهوری صورت گرفت.

پایش یکی از مهمترین برنامه های تحلیلی و گفت وگو محور سیما در زمینه های اقتصادی است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن