تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820935346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنهای میلاد امام رضا(ع) در تمام استانها برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جشنهای میلاد امام رضا(ع) در تمام استانها برگزار می شود مشهد - ایرنا - مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: برای نخستین بار در دهه کرامت امسال کاروانهای رضوی به 31 استان کشور اعزام می شوند و جشنهای میلاد امام رضا(ع) را برگزار می کنند.


ˈرضا خوراکیانˈ روز چهارشنبه در مراسم گشایش نخستین اجلاس هم اندیشی و هماهنگی کاروانهای رضوی در مشهد افزود: امسال برای هفتمین سال متوالی ˈجشنهای مردمی زیر سایه خورشیدˈ همزمان با دهه کرامت از سوی موسسه جوانان در داخل و خارج از کشور برگزار می شود.
وی ادامه داد: 11 استان دیگر امسال به جمع استانهای میزبان کاروانهای خادمان و مبلغان مذهبی بارگاه منور حضرت ثامن الائمه علی بن موسی الرضا(ع) اضافه شدند لذا این جشنها سراسر کشور را دربرمی گیرند.
او گفت: دهه کرامت امسال 33 کاروان خادمان و مبلغان مذهبی با عنوان ˈکاروانهای زیر سایه خورشیدˈ میهمان هموطنان در 200 شهر کشور خواهند بود که برنامه های جشن میلاد را با همکاری تشکلهای مردمی برگزار می کنند.
مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوی افزود: همچنین امسال شمار تشکلهای مردمی که جشنهای میلاد را در خارج از کشور برگزار می کنند افزایش یافته بطوری که این تشکلها در 45 شهر از 10 کشور جهان جشنهای دهه کرامت را برگزار می کنند.
وی اظهارداشت: در دهه کرامت امسال 60 تشکل مردمی اجرای برنامه های جشنهای زیر سایه خورشید را در داخل و خارج از کشور برعهده خواهند داشت.
خوراکیان اضافه کرد: پارسال در جریان برگزاری جشنهای زیر سایه خورشید در خارج کشور موفق شدیم با 80 تشکل مردمی از 30 کشور جهان ارتباط برقرار کنیم و این همکاری زمینه برگزاری ˈهمایش بزرگ مدافعان حرمˈ را با مدیریت حرمین امام علی(ع) و امام حسین(ع) در دهه کرامت امسال فراهم کرد.
وی در ادامه گفت: امسال در پی آسیب شناسی که از برنامه های سالهای گذشته انجام شد مهندسی محتوایی جشنهای زیر سایه خورشید و نحوه انتقال پیام در قالب یک کتاب تهیه و در اختیار اعضای کاروانهای رضوی قرار گرفته است.
او افزود: امسال سعی شده تعریف دقیق و درستی از نقش هر یک اعضا کاروانهای رضوی انجام گیرد و وظایف هر عضو در قالب دستورالعملها بطور کامل تشریح شود.
وی بیان کرد: امسال با مساعدت معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی انتخاب دقیقتر و بهتری در مورد خادمان کاروانهای رضوی داشتیم.
او گفت: برای ارتقا کیفی برنامه های جشنهای زیر سایه خورشید اعتبارات امسال این بخش به دو برابر افزایش یافت بطوری که زمینه برگزاری مسابقات کتابخوانی و چاپ 100 عنوان کتاب با تیراژ پنج میلیون نسخه در زمینه علوم دینی در قالب جشنهای زیر سایه خورشید در استانهای مختلف فراهم شد.
مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به رویکردهای جدید در برگزاری جشنهای زیر سایه خورشید افزود: برگزاری این جشنها باید علاوه بر ایجاد شور و نشاط معنوی زمینه دلبستگی مردم به امام رضا(ع) را نیز فراهم آورد زیرا محبت داشتن به اهل بیت(ع) به اطاعت از آنان می انجامد.
خوراکیان افزود: مردمی کردن جشنهای زیر سایه خورشید یکی از اهداف اصلی اعزام کاروانهای رضوی به استانها است و در این زمینه برگزاری این جشنها باید به تشکلهای مردمی واگذار شود و در کنار آن مشارکت نهادهای دولتی را نیز جذب کرد.
وی بیان کرد: در بیان کرامات و عنایات حضرت رضا(ع) توجه به جایگاه آن در فرهنگ شیعه و نوع نگاه و نیاز مخاطب بسیار مهم است لذا با توجه به آسیبهای موجود در این زمینه باید این کرامات و عنایات از سوی روحانیون کاروانها بیان شود.
او وحدت را از دیگر رویکردهای اصلی جشنهای زیر سایه خورشید عنوان و بیان کرد: امروز رشد روزافزون گرایش مردم جهان به مکتب اهل بیت(ع) را شاهد هستیم بطوری که خشونت جریانهای مخالفی مثل تکفیریها زمینه تبیین بیشتر معارف دینی را فراهم کرده است.
مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: در حوزه مسائل سیاسی نیز چتر جشنهای زیر سایه خورشید باید فراگیر باشد و در کنار جذب مشارکت عمومی نباید بگونه ای عمل کرد که برنامه ها تایید رویکردهای جریان سیاسی خاصی را در پی داشته باشد.
خوراکیان همچنین اظهارداشت: اجلاس دو روزه هم اندیشی و هماهنگی کاروانهای رضوی با حضور نمایندگان تشکلهای مجری ویژه برنامه های جشنهای زیر سایه خورشید، مبلغان، خادمان و دیگر اعضاء کاروانهای رضوی برگزار شده و در آن برنامه نهایی کاروانهای رضوی در تمامی استانها و حوزه بین الملل با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی مناطق جمع بندی می شود.
وی معرفی و اعلام برنامه های جشنهای زیر سایه خورشید، برگزاری نشستهای توجیهی مبلغان و خدام را از جمله برنامه های این اجلاس سه روزه عنوان و بیان کرد: انتقال تجربیات ارزنده اعضای کاورانهای رضوی سال گذشته نیز از دیگر برنامه های این اجلاس هم اندیشی است.
ششم تا شانزدهم شهریور ماه امسال جشنهای دهه کرامت همچون سالهای گذشته در فاصله سالروز ولات حضرت معصومه(س) خواهر گرامی امام رضا(ع) و سالروز ولادت آن امام همام برگزار می شود.
7489/660



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن