تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805666338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوید روزهای خوش برای تالار مولوی/ کارگران مشغول کارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > تئاتر مهر گزارش می‌دهد
نوید روزهای خوش برای تالار مولوی/ کارگران مشغول کارند
مرکز تئاتر مولوی که به عنوان اصلی ترین مرکز تئاتر دانشگاهی ایران شناخته می شود بعد از مدتها که دچار حاشیه و رکود شده بود با آغاز تعمیرات و بازسازی به روزهای اوج خود نزدیک می شود.



خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ و هنر: تالار مولوی طی فعالیت خود در 5 دهه متوالی به عنوان مرکز تئاتر دانشگاهی ایران شناخته می شود و علاقمندان به هنرهای نمایشی در طول سالها شاهد به صحنه رفتن آثار ارزشمندی در آن بوده‌اند. اما از سال 89 این مرکز تئاتری با فراز و نشیب ها و ناملایمات فراوانی روبرو می شد که در نهایت به تعطیلی این تالار و استعفاهای چند باره سعید اسدی مدیر وقت تالار مولوی انجامید. این روزها تالار مولوی باز هم تعطیل است اما این تعطیلی نوید اتفاقات خوشایندی را در آینده به علاقمندان تئاتر دانشگاهی می دهد.

بعد از کش و قوس ها و برخی حاشیه ها و انتساب امیرحسین حریری به عنوان مدیر تالار مولوی تعمیرات و بازسازی این تالار که پیش از این تنها در حد وعده و وعید بود، آغاز شد و بیش از یک ماه است که تعمیرات داخلی تالار مولوی توسط شرکت طاووس ارغنون زیر نظر امیرحسین حریری مدیر این تالار انجام می گیرد. بعد از حضور وی در این تالار و جذب منابع مالی که مهمترینش از طرف دانشگاه تهران است، کار تعمیرات بر اساس نقشه کارشناسی شده و از روی اصول تخصصی آغاز شده که طبق گفته های مهندسان ناظر، این پروژه در سه فاز مختلف و به صورت همزمان احتمالا تا 6 ماه آینده به سرانجام خواهد رسید.

اگر این روزها سری به تالار مولوی در خیابان 16 آذر بزنید شاهد بازسازی و آغاز تعمیرات این بنای قدیمی هستید و از دیدن گرد و غبار موجود در فضا و کارگرانی که هر کدام در گوشه های مختلف تالار مولوی مشغول فعالیت هستند بوی تغییر به مشام می رسد. برای تهیه گزارش از روند تعمیرات این مرکز تئاتری به تالار مولوی می روم. محوطه بیرونی حیاط مولوی پر از نخاله های ساختمانی است. وارد سالن که می شوم دیگر اثری از حال و هوای روزهای گذشته نمی بینم. تنها دیوارهای لابی سالن مولوی است که پوسترهای نمایشهای سال های دور و نزدیک هنوز روی آنها نقش بسته و نشانگر این است که در این ساختمان پیش از این تئاتر اجرا می شده است. سالن مولوی در حال حاضر تبدیل به فضای باز و بزرگی شده که کارگران در آن مشغول جوشکاری و سیم کشی هستند. صندلی های تالار اصلی در گوشه ای روی هم تلنبار شده و فضای لابی تالار مولوی که زمانی محل انتظار برای ورود به سالن های نمایشی بود در حال حاضر به مکانی برای انباشتن ضایعات و وسایل موجود در سالن بزرگ مولوی تبدیل شده است.

فیض الله آرمین پناه که مدیر عامل شرکا طاوس ارغنون است به عنوان پیمانکار این پروژه مسئولیت تعمیرات این تالار را بر عهده دارد. نظارت بر هر قسمت از مراحل تعمیرات نیز بر عهده مهندسhن این شرکت است از جمله این افراد می توان به مهندس سید علی شبیری نژاد استاد دانشگاه و متخصص نور و تصویر که طراحی نور تالار مولوی را بر عهده دارد و مهندس علی کریمیان که مدیریت بخشهایی از پروژه را عهده دار است، اشاره کرد. از دیگر افرای که در تعمیرات این تالار نقش مهمی ایفا می کند علیرضا فهیم دژبان متخصص صوت و عضو هیات مدیره شرکت طاووس ارغنون است که طراحی صوت و فضای اکوستیک تالار را بر عهده دارد. شبیری نژاد و کریمیان در بازدیدی که از تالار مولوی دارم نقاط مختلف تالار را به من نشان می دهند و توضیح می دهند که قرار است چه تغییرات و اتفاقاتی در این مرکز تئاتری رخ دهد. شبیری نژاد درباره روند تعمیرات تالار توضیح می دهد: مراحل تخریب رو به پایان است و تقریبا 10 درصد کار بازسازی نیز انجام شده است. این تعمیرات قرار است در سه فاز مختلف انجام گیرد که در فاز اول بازسازی تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی و تغییرات معماری و هندسی سالن مورد توجه قرار گرفته است. همچنین با این تغییرات قرار است بازسازی تاسیسات مکانیکی مثل تهویه سالن ها و فضای بیرونی و همچنین بالابردن ارتفاع سالن نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه می دهد: ارتفاع سالن اصلی باید حداقل 90 سانتی متر افزایش پیدا کند به همین منظور با جمع آوری سقف کاذب ارتفاع سقف تا 40 سانتی متر افزایش پیدا کرده است که این کار امکان بهره برداری از سیستم های کابلی و تهویه جدید را به ما می دهد. شبیری نژاد ابراز امیدواری می کند که در صورت تامین هزینه ها امکان این امر نیز فراهم می شود تا کف تالار مولوی نیز به اندازه 50 سانتی متر پایین برود تا امکانات فنی بهتری در سالن قابل اجرا شود. کریمیان نیز درباره مشکلات این تالار و تغییراتی که قرار است پیدا کند، می‌گوید: متاسفانه تالار مولوی پیش از این از تهویه بسیار نامناسبی برخوردار بود و سیستم تهویه یکسره داشت. همچنین به دلیل مرور زمان روکش تمام کابلهای برق از بین رفته بود و به دلیل اینکه سالن پشتی تالار را که سالن غذاخوری جهاد دانشگاهی است، سم پاشی کرده بودند موش ها به این تالار هجوم آورده و غلاف تمام کابل ها و سیم های برق را جویده بودند. وی می افزاید: اما در تعمیراتی که در حال انجام است کل سیم کشی های برق و کانال های هوا عوض می شود، سقف سالن شبکه بندی و برای کابلهای برق سینی گذاری می شود. همچنین علاوه بر کارگزاری سیستم تهویه مناسب یک اگزوز فن نیز در تالار تعبیه می شود تا نمایشهایی که از امکانات ویژه ای مثل دستگاه مه ساز استفاده می کنند مشکلی برای اجرا نداشته باشند.

کریمیان درباره پروژکتورهای برق سالن نیز می گوید: با بالا رفتن ارتفاع سقف سالن، پروژکتورها 40 تا 50 سانتی متر بالاتر می روند ضمن اینکه سیستم نورپردازی نیز در ارتفاع بالاتر قرار گرفته و ارتقا پیدا می کند. شبیری نژاد نیز در این زمینه عنوان می کند: پیش از این میزان کابل کشی تالار مولوی بسیار کم بود و از طریق یک دیمر زیمنس قدیمی برق تالار تامین می شد اما الان یک دیمر 120 خط جایگزین آن شده است. بعد از این توضیحات، مهندسان پروژه، من را به طرف استودیو و اتاق فرمان تالار راهنمایی می کنند و در آنجا کریمیان توضیح می دهد که سیستم اتاق فرمان سالن اصلی تهویه و دید مناسبی نداشته است بنابراین قرار است در چیدمان عناصر جانبی این اتاق تغییراتی داده شود تا فضای دید مناسبی پیدا کند. وی همچنین درباره استودیو روبروی اتاق فرمان تالار که در مقطعی تبدیل به پلاتو تمرین گروه های نمایشی هم شده بود، توضیح می دهد: این استودیو نیز قرار است تغییر کاربری دهد و همه تجهیزات برقی به این سالن منتقل شود. این اتاق پیش از این انبار پروژکتورها بوده و استفاده های مختلفی از آن می شده است.

در انتها کریمیان با اشاره به اینکه طرف حساب این شرکت مهندسی اداره کل فرهنگی دانشگاه تهران است و تاکنون همکاری مناسبی از طرف کارفرما با پیمان کار صورت گرفته است، توضیح می دهد: طبق صحبتهای انجام شده، قرار است کارگاه دکور تالار مولوی و همچنین سالن کوچک نمایش نیز تغییرات جامعی پیدا کنند و حتی در صورت حمایت و تامین هزینه برخی از مکان های این مرکز تئاتری نیز تغییر کاربری دهند. در همین راستا شامگاه یکشنبه 5 مردادماه در مراسم افطاری که برگزار شد این تالار میزبان جمعی از هنرمندان تئاتری بود. در این مراسم مبلغ 200 میلیون تومان از سوی سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم و مبلغ 50 میلیون تومان هم از طرف سرپرست دانشگاه تهران به تالار مولوی کمک شد. همچنین 40 میلیون تومان هم از سوی علی کامیاب رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران به بازسازی تالار مولوی اختصاص پیدا کرد که با اختصاص این کمک های مالی قرار بر این شد تا کلنگ بازسازی فاز دوم و سوم این تالار نیز همزمان با فاز اول به زودی زده شود.

سالهاست که یکی از بهترین مراکز تئاتری کشور درگیر حاشیه ها و بهانه های مختلفی برای تعطیلی بوده است اما این بار باید دید تعمیرات و روند بازسازی این تالار قدیمی و ارزشمند پایانی بر از بین رفتن حاشیه های این مرکز تئاتری خواهد بود و تالار مولوی می تواند مثل سالهای گذشته به مرکز اصلی تئاتر دانشگاهی و مکانی برای تجربه کردن تبدیل شود. امیدواریم که این اتفاق این بار رخ دهد و بعد از سالها شاهد درخشش این مرکز معتبر تئاتری باشیم. گزارش از آروین موذن زاده      


۱۳۹۳/۵/۱۵ - ۱۲:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن