تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820899307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تالار مولوی برای تعمیراتش 290 میلیون تومان دریافت کرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > تئاتر در مراسم افطاری شبیه به گلریزان
تالار مولوی برای تعمیراتش 290 میلیون تومان دریافت کرد
در مراسم افطاری که با حضور مسئولان و هنرمندان و به شکل مراسم گلریزان برای تالار مولوی برگزار شد، 290 میلیون تومان برای بازسازی این سالن کمک شد.



به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه یکشنبه 5 مردادماه در یک مراسم افطاری که بیشتر شبیه به مراسم گلریزان شد، مرکز تالار مولوی میزبان جمعی از هنرمندان تئاتری بود که برای تعمیرات و بازسازی به آن کمک کردند. مجید سرسنگی رییس خانه هنرمندان ایران با بیان اینکه جدی گرفتن فضای کاری فرهنگی و هنری می‌تواند از بسیاری از معضلات جلوگیری کند، گفت: ما می‌توانیم از این طریق از بسیاری از معضلات و جرایم جلوگیری کنیم و با درصدی از این هزینه‌ها بسیاری از افراد به زندان نروند. وی بیان اینکه نوعی جو وارونگی فرهنگی در فضای امروز ایجاد شده است، افزود: بدون حل مشکلات حوزه فرهنگ و هنر نمی‌توان به تئاتر دانشگاهی‌ پرداخت. متأسفانه دانشگاه تهران در سال‌های اخیر تعامل مناسبی با تالار مولوی نداشته است.

این مدیر تئاتری با اشاره به نگاه مدیران به تالار مولوی یادآور شد: دانشگاه تهران باید چندین تالار مولوی داشته باشد، نه تنها یک سالن که حدود 40 سال پیش ساخته شده و ما حالا روی خرابه‌های آن هم کار می‌کنیم. دانشگاه تهران پتانسیل خوبی دارد ولی تا حالا از این ظرفیت برای تعامل بین خود با دانشکده‌های هنری جهت رشد فرهگنی دانشجویان و دانشگاه استفاده نکرده است.

سرسنگی تأکید کرد: دانشگاه تهران جایگاه ممتازی دارد و مقام معظم رهبری از دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی نام برده‌اند. همچنین جعفر گل‌محمدی رئیس اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به تاریخچه تالار مولوی و مشکلات آن گفت: در طی این سال‌ها جشنواره‌های زیادی در این تالار برگزار شده است و به تدریج این مرکز را با مشکلاتی روبرو کرد که به مرور این معایب و نواقص نمایان شدند به گونه‌ای که بعد از بررسی‌های به عمل آمده، بیش از 60 ایراد به آن برای این تالار عنوان شد. وی اضافه کرد: سه فاز را برای انجام تعمیرات تالار مولوی در نظر گرفته شده است. فاز اول بازسازی برق سالن است، فاز دوم شامل تجهیزات و امکانات سالن مثل صندلی‌ها است و فاز سوم هم اصلاح بنا و تأسیسات است. در حال حاضر فاز اول را شروع کردیم و با توجه به کمک‌هایی که به ما شده است، کلنگ بخش دوم و سوم هم را زده‌ایم. در این مراسم مبلغ 200 میلیون تومان از سوی هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم و مبلغ 50 میلیون تومان هم از طرف سرپرست دانشگاه تهران به تالار مولوی کمک شد. همچنین 40 میلیون تومان هم از سوی کامیاب رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران به بازسازی تالار مولوی اختصاص پیدا کرد.

اجرای موسیقی و خواندن چندقطعه موسیقی درباره تالار مولوی توسط محمد بحرانی و امیر سلطان احمدی و همچنین رونمایی از نقشه نهایی تالار مولوی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. حسین طاهری مدیر اداره هنرهای نمایشی، رضا دادویی رئیس شورای نظارت و ارزشیابی، پریسا مقتدی مدیر تئاتر شهر، شهرام کرمی، اتابک نادری، حسین مسافرآستانه، سعید اسدی، اصغر همت، آرش دادگر، میلاد اکبرنژاد، هما جدی‌کار، افسانه ماهیان، انوشیروان ارجمند، محمود عزیزی، هوتن شکیبا، مهرداد رایانی مخصوص، علی‌اصغر دشتی، ستاره اسکندری، یوسف باپیری از جمله هنرمندان و مسئولان حاضر در مراسم بودند.


۱۳۹۳/۵/۶ - ۱۲:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن