تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804010488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معنای شادی از نگاه عوامل نمایش ایران و استرالیا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معنای شادی از نگاه عوامل نمایش ایران و استرالیا تهران-ایرنا- کارگردان نمایش ایران واسترالیا می گوید: تعصب حاکم بر جامعه که خندیدن را جاهایی عیب می دانست و شادی در جامعه تعریف مشخصی نداشت با انجام بازی ایران و استرالیا شکست و همین موضوع ایده ای برای یک کار نمایشی شد.


به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر ایرنا، نشست خبری نمایش ایران و استرایا پیش از ظهر امروز دوشنبه با حضور کارگردان و عوامل نمایش در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
سجاد افشاریان گفت: پس از بازی ایران و استرالیا شکل شادی ملی ایرانی ها تغییر کرد.
کارگردان نمایش ایران و استرالیا به نگاه اجتماعی این نمایش اشاره کرد و افزود: همیشه دوست داشتم مردم و جامعه در کارهایم جاری باشند و به نوعی شاهد غیبت آنها نباشم.
وی از غمگینی بیش از حدی سخن گفت که در هم نسلانش مشاهده کرده که باعث شد ایده این نمایش در ذهنش ایجاد شود.
افشاریان به کارهایی با عنوان تئاتر آزمایشگاهی در دانشگاه هنر اشاره کرد که ایده تا اجرای یک نمایش را دربر می گرفت و تمام شاخه های تئاتر را از ایده تا اجرا شامل می شد .
به گفته وی در نمایش ایران و استرالیا نیز این شکل از تئاتر به کار رفته است.

**ترجیح می دهم از جوانها استفاده کنم
افشاریان در ادامه خاطرنشان کرد: ترجیحم این بود که به جای چهره هایی که همیشه دیده ام از جوان ترها هم استفاده کنم ولی در کنار گروه کارگردانی و طراحی سعی کردم از حرفه ای ها استفاده کنم بنابراین ازعلی باقری به عنوان بازیگری شناخته شده و از ایلیا تهمتنی برای کار گرافیک این نمایش دعوت کردم.
کارگردان نمایش ایران و استرالیا درباره گروه نویسندگان این نمایش نیز از کار گروهی نزدیک به 10 نویسنده سخن گفت که هر کدام یک یا چند اپیزود را نوشته ، کار متفاوتی ارائه داده اند و بر خی اپیزودها با اندکی تغییرات انجام شده است.
در ادامه این نشست سجاد تابش یکی از نویسندگان نمایش ایران و استرالیا گفت: در بسته بندی که برای نوشتن متن نمایش صورت گرفت ایده شادی عمومی مطرح بود و قرار شد که حدود 9 اپیزود وجود داشته باشد.
وی ادامه داد : هر نویسنده ای براساس علاقه خود ایده ای را می نوشت و در واقع هیچ ایده ای توسط کارگران رد نمی شد و ما همواره عطش دوباره نوشتن داشتیم چرا که افشاریان به ما انگیزه دوباره نوشتن می داد و به نظر من اتفاق خوبی که در این کار افتاد همدلی و گروهی کار کردن بود.

**اولین برخورد مخاطب با اثر از طریق پوستر
در ادامه ایلیا تهمتنی گرافیست این نمایش گفت: چون معتقدم گرافیک باید زنده باشد کمتر از فتوشاپ و کامپیوتر استفاده می کنم و فکر می کنم این گونه کار زنده تر و پویاتر است
وی تصریح کرد: پوستر به نظر من خیلی مقوله حساسی است چرا که اولین برخورد مخاطب با اثر از طریق پوستر انجام می شود بنابراین می تواند بیشترین تاثیر را بر ذهن مخاطب بگذارد و اگر پوستر ساده لوحانه باشد یا مخاطب را محدود کند در استقبال مخاطب هم تاثیر منفی دارد.
تهمتنی افزود: نمایش ایران و استرالیا اگرچه درباره شادی است اما به شدت تلخ است ، سعی کردم پوستر فیلم در رابطه با این مضمون باشد.
در ادامه این نشست علی باقری از بازیگران نمایش نیز از علاقه به کار با سجاد افشاریان سخن گفت و اینکه این کارگردان نبوغ زیادی دارد ولی ادا در نمی آورد و همیشه خودش است و برای همین همیشه در بخشهایی از جامعه نفوذ می کند و تاثیرگذار است.
به گفته باقری وقتی دریچه بازیگری باز باشد همیشه چیزی برای یادگیری وجود دارد و بازی در کنار بازیگران متنوع برای او یک فرصت است.

**چرا تئاتر اینقدر غریب است
عباس شجاع یکی دیگر از بازیگران این نمایش نیز گفت: می خواستم گله کنم که چرا تئاتر در کشور ما اینقدر غریب و مهجور است و نمی دانم چرا به تئاتر در این سرزمین این قدر بی توجهی می شود و اینکه این کار هیچ گونه سودآوری ندارد واقعا شوخی نیست.
ˈ به نظرم عصاره کار تئاتر عشق است و وقتی من می بینم 99 درصد تئاتری کارها از درآمد تئاتر راضی نیستند تاسف می خورم ولی خوشحالم که با این گروه پر از عشق و شادی و طراوت کار می کنم.ˈ
فریبا کهنمویی دیگر بازیگر این نمایش نیز با بیان اینکه در تئاتر انسان خودش را تخلیه می کند و به روحش می پردازد ، گفت: فضای کار ما آنقدر باز بود که تمام بازیگران می توانستند بانظر کارگردان روی کار تاثیر بگذارند و این به روند کار ما خیلی کمک کرده است.
در نمایش ایران و استرالیا جواد خورشا،سجاد تابش، صالح علوی سهیل کرمیار به عنوان نویسنده و آبان ال حجت، علی باقری، نیوشا شهیدیان، مرتضی درویش زاده ، آنالی شکوری، پگاه عابد، محبوبه عباسی، صالح علوی زاده، فرزین فولاد پنجه، مهتاب ثروتی، عبدالله مستجابی و فریما کهنموجی به عنوان بازیگر همکاری می کنند.
این نمایش هر روز به غیر از روزهای شنبه ساعت 20 در فرهنگسرای ارسباران واقع در شریعتی بالاتر از پل سیدخندان خیابان جلفا به روی صحنه می رود و علاقه مندان می توانند با شماره تلفن 09338095982 برای رزرو بلیط تماس برقرار کنند.
فراهنگ**3054**1601**



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن