تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818947270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برقراري سيستم تله متري بين مراکز انتقال نفت تنگ فني و شهيد سيفي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۳ (۱۵:۳ب.ظ)
برقراري سيستم تله متري بين مراکز انتقال نفت تنگ فني و شهيد سيفي سيستم تله متري مراکز انتقال نفت بر روي توربين هاي تلمبه خانه هاي شهداي تنگ فني و شهيد سيفي(آسار) طراحي و نصب شد.
وحيد رشنو رييس واحد مهندسي ابزار دقيق و کنترل منطقه لرستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري موج، گفت: خارج شدن مخزن تعادلي آسار از سرويس براي تعمير اساسي مخزن و تايت لاين شدن خط 26 اينچ نفت خام در منطقه لرستان براي بالا رفتن ضريب بهره برداري از اين خط و جلوگيري از پارگي احتمالي آن باعث شد تا سيستم تله متري در مراکز برقرار شود.
وي با اشاره به کاربردهاي اين سيستم اظهار کرد: در مواقع توقف توربين هاي مرکز انتقال نفت شهيد سيفي(آسار)، فرمان تله کنترل از طريق سيستم هاي مخابراتي به مرکز انتقال نفت شهيد چمران ارسال شده و باعث توقف توربين و کاهش جريان مي شود.
وي يادآور شد: در صورتي که به هر علت توربين هاي مرکز انتقال نفت شهيد سيفي(آسار) متوقف شوند يا فشار خروجي توربين هاي مرکز انتقال نفت شهداي تنگ فني بالا رود، توربين هاي اين مرکز از حالت روي بار به صورت گردش داخلي رفته و توربين به صورت آماده در اختيار بهره بردار قرار مي گيرد تا با عادي شدن شرايط بهره برداري، توربين دوباره روي بار قرار گيرد.
مهندس رشنو به شرايط گردش داخلي توربين ها که بر روي 4 دستگاه توربين NP، 2 دستگاه توربين سولار سنتار و 2 دستگاه سولار مارس انجام شد اشاره کرد و گفت: در توربين هاي NP که مجهز به سيستم PLC است، اين کار به صورت نرم افزاري انجام مي شود و هنگام ارسال فرمان سيستم تله کنترل از آسار، توربين به صورت اتوماتيک بر روي گردش داخلي قرار مي گيرد.
وي اظهار کرد: در توربين هاي سولار مارس و سولار سنتار نيز طراحي به صورت مدار رله اي انجام مي شود و با ارسال فرمان تله کنترل و همچنين بالا بودن فشار خروجي، توربين به صورت اتوماتيک بر روي گردش داخلي قرار مي گيرد.
رييس واحد مهندسي ابزار دقيق و کنترل منطقه لرستان مزيت اين روش را در مانورهاي بهره برداري عنوان کرد و گفت: توقف توربين و استارت مجدد آن معمولا با اتلاف زمان همراه است و امکان توقف هاي پيش بيني نشده را افزايش مي دهد اما با اين روش توربين ها متوقف نمي شوند و بهره برداي سريع هميشه امکان پذير است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن