تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820267098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهش 16 ميليون ليتري مصرف بنزين !


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جهش 16 ميليون ليتري مصرف بنزين !
پس از عقب نشستن شاخص مصرف بنزين در ماه مبارك رمضان، همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد ميزان مصرف بنزين در كشور به فاصله يك روز تا عيد سعيد فطر جهش بزرگي كرد و به ركورد مصرف 86 ميليون ليتر رسيد.
 پس از عقب نشستن شاخص مصرف بنزين در ماه مبارك رمضان، همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد ميزان مصرف بنزين در كشور به فاصله يك روز تا عيد سعيد فطر جهش بزرگي كرد و به ركورد مصرف 86 ميليون ليتر رسيد.
به گزارش «جوان»، بنا بر عرف هميشگي سال‌هاي گذشته مصرف بنزين طي ماه مبارك رمضان با كاهشي چشمگير و در سال جاري با كاهش 7 ميليون ليتري در روز مواجه شد.
بر اساس آمارهاي رسمي كه شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منتشر كرده است، تا پيش از آغاز ماه مبارك رمضان ميانگين مصرف بنزين در كشور 71 ميليون و 50 هزار ليتر در روز بوده است كه با حلول ماه مبارك، استراحت موقت مصرف باعث شد تا رقم ميانگين مصرف بنزين به 64 ميليون ليتر در روز كاهش يابد.  در بازه زماني 29 روزه، يك ميليارد و 861 ميليون و 300 هزار ليتر بنزين در كل كشور مصرف شد كه در مقايسه با 29 روز قبل از تاريخ ياد شده ( 8 تير) 199 ميليون و 400 هزار ليتر كاهش داشته است اما به محض آغاز تعطيلي‌ها، مصرف بنزين باز هم اوج گرفت و به ناگاه از رقم 64 ميليون ليتر به 86 ميليون ليتر افزايش يافت؛ افزايشي 22 ميليون ليتري.
بررسي ميزان مصرف اين حامل سوخت نشان مي‌دهد بر اين اساس بيشترين ميزان مصرف بنزين در روزهاي تعطيل عيد سعيد فطر 86 ميليون ليتر و مربوط به روز دوشنبه ششم مرداد ماه بوده است و پس از آن ميزان مصرف بنزين در روزهاي سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه (هفتم تا دهم مرداد ماه) به ترتيب 85، 81، 79 و 69 ميليون ليتر بوده است.
بنا به اين گزارش، بيشترين مصرف بنزين در روزهاي تعطيل هفته گذشته مربوط به شهرهاي اصفهان، تهران، مشهد، ساري، گيلان، اردبيل، كرج و چالوس بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر افزايش يافته است.
همچنين ميزان مصرف بنزين در شهر چالوس در روز پنج‌شنبه ـ نهم مردادماه ـ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 160 درصد افزايش يافته است.
مصطفي كشكولي، مدير‌عامل شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي با بيان‌ اينكه در سال جاري بيشترين ميزان مصرف بنزين با ركورد بيش از 100 ميليون ليتر مربوط به ايام تعطيلات نوروز بوده‌ است، گفت: اوج مصرف بنزين پس از اجراي فاز دوم قانون هدفمندسازي يارانه‌ها مربوط به ششم مرداد ماه و روز پيش از تعطيلات عيد فطر بوده است.
مصرف بنزين كشور در ماه رمضان (هشتم تير تا پنجم مرداد ماه) به 9/1 ميليارد ليتر نزديك شد؛ به طوري كه در بازه زماني 29 روزه، يك ميليارد و 861 ميليون و 300 هزار ليتر بنزين در كل كشور مصرف شد كه در مقايسه با 29 روز قبل از تاريخ ياد شده ( هشتم تير) 199 ميليون و 400 هزار ليتر كاهش داشته است.
آمارها نشان مي‌دهد ميانگين مصرف بنزين در ماه رمضان (بدون در نظر گرفتن آمار مصرف آخرين روز اين ماه) 64 ميليون و 172 هزار ليتر و ميانگين مصرف اين فرآورده در 29 روز قبل از ماه رمضان نيز 71 ميليون و 50 هزار ليتر بوده است كه از كاهش تقريبي 7 ميليون ليتر در روز مصرف بنزين حكايت دارد.
بيژن حاج‌محمدرضا، رئيس جايگاه‌داران كشور نيز در گفت‌وگو با تسنيم با اشاره به اينكه نسبت فروش بنزين 400 توماني به 700 توماني 30 به 70 است، گفت: حجم بنزين 400 توماني در كارت‌هاي سوخت به 900‌ميليون ليتر رسيده است.
وي تأكيد: توزيع بنزين 400 توماني همچنان در جايگاه‌ها ادامه دارد و تاكنون دستور‌العملي مبني بر محدوديت در فروش بنزين با اين نرخ به جايگاهداران اعلام نشده است.  به گفته وي، با وجود تعطيل بودن برخي جايگاه‌ها به دليل تعميرات يا بدهي، فروش بنزين در هفته گذشته 15 تا 20 درصد رشد داشته است.


نویسنده : وحيد حاجي‌پور 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن