تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819939510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه مکانیزاسیون برداشت برنج طی سالجاری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران: توسعه مکانیزاسیون برداشت برنج طی سالجاری تهران - ایرنا - رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: براساس سیاست های وزارت جهاد کشاورزی قرار است برای سهولت کار شالیکاران و کاهش هزینه های تمام شده تولید امسال با افزایش تعداد کمباین های برداشت برنج و توسعه مکانیزاسیون در این بخش تحقق یابد.


دلاور حیدرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با تاکید بر اینکه بخش عمده برنج کشور به شکل سنتی تولید می شود، افزود: قصد داریم امسال با ارایه تسهیلاتی در حدود 368 میلیارد ریال به شالیکاران، تعداد کمباین های برداشت برنج را در سطح استان افزایش دهیم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر هزینه های تمام شده تولید همچون کارگری و حمل و نقل در تولید برنج افزایش زیادی یافته ، به طوری که یک کارگر بابت یک روز فعالیت بر روی زمین 100 تا 120 هزار تومان دستمزد دریافت می کند.
وی تصریح کرد: در شش ماهه دوم سال گذشته، به دلیل استقبال کشاورزان، توزیع دستگاه های کمباین های برداشت برنج سرعت بیشتری گرفت به طوری که اکنون تعداد این دستگاه ها به حدود یکهزار و 400 دستگاه رسیده است.
رئیس جهادکشاورزی استان مازندران، مراحل کاشت و برداشت برنج را از پرمشقت ترین فعالیت های کشاورزی ذکر کرد و گفت: برای کمک به شالیکاران و تولیدکنندگان برنج لازم است تمام این مراحل به شکل مکانیزه انجام شود تا علاوه بر پائین آوردن هزینه های تولید و کمک به کشاورزان از کاهش افت محصول درهنگام برداشت نیز جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: بهره گیری از فناوری های نوین در تولید برنج کشور یکی از مهمترین سیاست های وزارت جهادکشاورزی است که سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران به طور جدی به دنبال تحقق آن است.
حیدرپور با بیان اینکه سهم استان مازندران در تولید برنج سفید کشور حدود 40 درصد است، گفت: استان های گیلان، گلستان، خوزستان و فارس نیز از عمده تولیدکنندگان برنج کشور هستند.
وی میانگین برنج مصرفی کشور را حدود 3 میلیون تن در سال دانست و پیش بینی کرد: امسال حدود یک میلیون و 900 هزارتن برنج در کشور تولید شود.
وی اضافه کرد: در این راستا امسال یک میلیون و 200 هزارتن شلتوک دراستان مازندران تولید شده که 65 درصد برنج سفید از آن استحصال خواهد شد.
اقتصام(4)9186**1558



11/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن