تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819378562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیاده رو ها محل اسکان مسافران آستارا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: با ورود انبوه مسافران تابستانی : پیاده رو ها محل اسکان مسافران آستارا شد آستارا - ایرنا - با ورود انبوه گردشگران همزمان با تعطیلات عید فطر ؛ هتل ها ، مسافرکاشانه ها ، کمپینگ پارکینگ ها و سواحل آستارا به خاطر ازدحام مسافران پر شد و حالا پیاده روهای این شهر محلی برای اسکان گردشگران شده است .


به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا از نخستین روز از آغاز تعطیلات به مناسبت عید سعید فطر ، شهرستان گردشگرپذیر آستارا میزبان هزاران نفر از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است که برای دیدن و استفاده از جاذبه های طبیعی و گردشگری حیران ، سواحل و بازارچه ساحلی آمده اند .
هوای مطبوع این روزهای آستارا در این فصل از سال باعث حیرت مسافران و شهروندان شده است و وزش نسیم خنک بهاری در مرداد ماه شاید یکی از دلایل ماندگاری مسافران در غربی ترین نقطه استان گیلان محسوب می شود .
خیابان های امام خمینی ( ره ) و فارابی به عنوان دو خیابان اصلی شهر اسیر بار ترافیکی سنگین خودرو هاست و تردد در سطح خیابان ها به کندی صورت می گیرد .
طرح سالمسازی مرکز شهر آستارا با دو برابر شدن وسعت آن نسبت به سال گذشته ، از روز هفتم مردادماه چادرهای رنگارنگ اسکان هزاران گردشگر را به خود می بیند .
آبتنی کردن ، تماشای مسابقات هندبال قهرمانی کشور و نیز استفاده کردن از برنامه های فرهنگی و هنری ، این روزها نوار ساحلی آستارا را به یکی از زیباترین نقاط گردشگری گیلان تبدیل کرده است .
جاده حیران هم اینک با حرکت لاک پشتی خودروها مثل ماری دور ارتفاعات دلربا و سحرآمیز منطقه پیچیده و تابلوی زیبایی را خلق کرده است .
ترافیک در آن مسیر مسافران را وادار به کنار زدن خودرو و نیز خریدن و خوردن بلال ، تمشک و عسل معروف حیران می کند تا بلکه خستگی چند روزه سفر از جان و تنشان برطرف شود .
آستارا در دو روز اخیر پر ترافیک ترین و شلوغ ترین روزهای خود را در طی چند سال اخیر سپری می کند و انگار موج دوم ورود مسافران به آستارا در فصل تابستان موجی است که بسیار زیبا با امواج دریای خزر در آستارا گره خورده است .
اما این تمام ماجرا درباره زیبایی های آستارا نیست ، این شهرستان مرزی در شمال غربی گیلان با جذابیت های گردشگری متعدد سالانه بالغ بر شش میلیون گردشگر داخلی و 600 هزار گردشگر خارجی را به خود جذب می کند .
آستارا با آمیزه ای از جاذبه های گردشگری کوهستان ، دریا ، جلگه ، تجارت ، زیست محیطی و مرزی طی دو دهه گذشته گام های بزرگی برای تبدیل شدن به قطب مهم گردشگری کشور برداشته و از سال گذشته در ردیف 20 شهر گردشگرپذیر کشور قرار گرفته است .
شهر مرزی آستارا یکی از سرسبزترین و زیباترین نقاط شمالی کشور محسوب می شود و پوشش جنگل های پهن برگ آن تا ارتفاع یک هزار و 500 متر ، امکان جذب صدها گروه کوهنورد طبیعت گرد را فراهم آورده است .
دو واحد چشمه آبگرم جنگلی معروف ˈکوته کومهˈ در نزدیکی شهر لوندویل و نیز آبگرم ˈعلی داشیˈ در نزدیکی روستای گیلده گردنه حیران از جمله مهمترین جاذبه های منطقه در همه فصول سال است .
تالاب زیبای استیل که یکی از جاذبه های طبیعی شناخته شده و مهم آستارا به شمار می رود و در حاشیه جاده لوندویل به آستارا واقع شده ؛ دیگر جاذبه طبیعی این شهرستان است که در همه ایام سال پذیرای هموطنان است .
سازمان محیط زیست کشور با ایجاد پناهگاه حیات وحش لوندویل در ضلع شرقی جاده لوندویل به آستارا که حدود یکهزار هکتار وسعت دارد ، به ایجاد پارک طبیعت گردی اقدام کرده و هر روز هزاران گردشگر از نزدیک با طبیعت محصور منطقه و نیز گله های بزرگ ˈگوزن زرد و مارالˈ از نزدیک دیدن می کنند .
سازمان جنگلها و مراتع نیز در ارتفاعی پائین تر و در نزدیکی شهر آستارا با ایجاد پارک گردشگری ˈبی بی یانلوˈ با وسعت بیش از یکهزار هکتار که در آن اقدام به کشت هزاران درخت کرده ، مجموعه ای از امکانات زیبای طبیعت گردی و گردشگری را برای مسافران ایجاد کرده است .
واقع شدن در نقطه مرزی و رونق مبادلات مرزی در آستارا جذابیت گردشگری تجاری را برای این شهر به ارمغان آورده به طوری که حدود یک هزار و 500 واحد تجاری در بازارچه ساحلی و مرزی آستارا کالاهای خارجی با منشا کشورهای چین ، ترکیه و اروپا را وارد بازار کرده و به گردشگران عرضه می کنند .
شهرستان مرزی آستارا طی یک دهه گذشته همواره در ˈتجارت چمدانیˈ رتبه های نخست را در گمرکات کشور به خود اختصاص داده و هر روز آمد و شد مردم جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای منطقه قفقاز در این شهرستان دیده می شود .
شهرستان مرزی آستارا در غرب گیلان واقع شده و با 85 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری شهر رشت مرکز استان قرار گرفته است . ک/3
7105 / 535/604



09/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن