تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819845412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدهی نفت به مردم خوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob بدهی نفت به مردم خوزستان اهواز - ایرنا - در این که شرکت نفت تاکنون فعالیت های چشمگیری در تمام مناطق خوزستان برای خدمت رسانی به مردم این خطه انجام داده و می دهد جای تردید نیست اما آیا این اقدامات تمام بدهی نفت به مردمان این دیار است؟


مدیر عامل مناطق نفتخیز جنوب می گوید این شرکت یک هزار و 200میلیارد ریال هزینه کرده تا پنج هزار واحد مسکونی در مسجد سلیمان که نخستین بار در خاورمیانه شاهد کشف نفت بوده و زادگاه این صنعت است بسازد و مردمان ساکن در مناطق آلوده شهر را به این واحدها انتقال دهد.
به گفته حمید بورد، مسجد سلیمان شرایط ویژه ای دارد و بر این اساس هم اینک 400واحد مسکونی از آن مجموع آماده تحویل است و تمام هزینه های ساخت واحدها را نفت پرداخت کرده است.
مدیران نفتی حتی تصمیم گرفته اند از آنجایی که عمق مخازن نفت این منطقه 60 تا 70 متر و کم است پنج محله در شهر مسجدسلیمان که دارای آلودگی عمده ای است تخلیه و آنها را به فضای سبز و پارک تبدیل کنند.
مناطق نفتخیز جنوب اعلام کرده تاکنون 20میلیارد ریال به تیم فوتبال مسجدسلیمان که به تازگی لیگ برتری شده کمک کرده اما از این به بعد قانوناˈ نمی تواند کمک دیگری بکند.
در کنار این ها مناطق نفتخیز جنوب برای چاه های قدیمی مسجد سلیمان دکل مستقر کرده تا اگر امکان توسعه داشته باشند این کار را عملی سازد و دراین چارچوب قراردادی 250میلیون دلاری با چینی ها بسته است.
دو هزار و 500میلیارد ریال رقمی است که مدیران مناطق نفتخیز جنوب اعلام کرده اند برای مسجد سلیمان هزینه شده تا خدمتی به مردم این منطقه ارایه شود.
در حوزه شهرستان های دشت آزادگان و سوسنگرد به عنوان دیگر مناطق محروم خوزستان که میدان نفتی آزادگان در این حوزه کشف شده طرح توسعه این میدان به چینی ها داده شده و مقدمات کار هم در این زمینه فراهم شده است.
مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب می گوید که ما فروشنده نفت هستیم و پول آن نه به جیب ما که به طور مستقیم به خزانه می رود و از خزانه است که به نسبت نیازمندی ها و اولویت ها پول به شهرستان ها و مناطق مختلف خوزستان و یا دیگر مناطق مختلف کشور تزریق می شود.
یکی از مسایل مبتلا به نفت آلایندگی های زیست محیطی ناشی از فعالیت های این صنعت در منطقه بوده که نفت گفته تلاش دارد میزان آلایش خود را به کمترین میزان ممکن برساند و در این زمینه پروژه های متعددی در دست انجام دارد.
مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب گفته است اختلاف ها با محیط زیست در این زمینه به کمترین میزان خود رسیده و برای دستگاه های سنجش میزان آلایندگی هوا 37هزار میلیارد ریال هزینه کرده است.
مناطق نفتخیز جنوب 15هزار میلیارد ریال پروژه تعریف کرده که از این ها گفته می شود عمدتاˈ به ثمر رسیده است؛ از جمله این ها جاده های ارتباطی است مانند مسجد سلیمان - ایذه، امیدیه - ماهشهر و امیدیه - جایزان.
مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب در نشستی صمیمی که با خبرنگاران داشت گفت: ما بدهی خیلی زیادی به مردم داریم.
بورد از قرارداد 9هزار میلیارد ریالی برای نجات لوله سازی خوزستان با همکاری فولاد اکسین خوزستان و مشارکت در برگزاری یادواره های شهدا و مدیریت مناطق نفتخیز جنوب بر 97مدرسه گفت و اضافه کرد: این شرکت 370میلیارد ریال برای نگهداری این مدارس و اعتبار خوبی هم برای حوزه های علمیه و تعمیر و نگهداری مدارس هزینه کرده است.
در این که نفت لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است و در تمام شرایط از جمله جنگ و تحریم چه زیر بمباران موشکی و چه بمباران تحریم ها توانسته روی پای خود ایستاده و استقلالش را حفظ کند شکی نیست اما به گفته مدیران نفتی کارهایی که تاکنون کرده چقدر از میزان بدهی است که گفته می شود باید به مردم پرداخت شود؟
امید می رود با برداشته شدن تحریم ها و تحقق برنامه ها یتوسعه ای نفت در مناطق نفتخیز جنوب و نیز عملی شدن برنامه ریزی تولید سه میلیون بشکه در روز، مردم خوزستان هم جنگ و سال های پس از آن را با سختی هایی که داشت تحمل کرده اند و سهم بسیار اندکی از محل دو درصد و دو در هزار نفت داشته اند کمی بیش از آنچه هست و بوده از مزیت های استقرار لوله های نفت و گاز در خطه ای که در آن می زی اند بهره ببرند.
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در گستره ای به وسعت حدود 400 هزار کیلومتر مربع در استان های خوزستان و بخش هایی از استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد در زمینه تولید نفت، گاز و مایعات گازی فعالیت دارد.
645/ 1104

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





01/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن