تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819422675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آب اردبیل مشکل میکروبی ندارد، اما مردم شایسته آب شرب با کیفیت تری هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob استاندار اردبیل : آب اردبیل مشکل میکروبی ندارد، اما مردم شایسته آب شرب با کیفیت تری هستند اردبیل – ایرنا – استاندار اردبیل گفت :هرچند آب آشامیدنی در شهر اردبیل از لحاظ میکروبی و شیمیایی آلوده نیست ولی این شایسته نیست که مردم شریف این شهر از آب دارای طعم ؛ بو و رنگ نامطبوع استفاده کنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ مجید خدابخش ؛ سه شنبه شب در جلسه کارگروه بهداشت و سلامت اردبیل افزود: در باره مشکل نامطلوب بودن کیفیت و کمبود آب آشامیدنی در اردبیل و برخی از شهرستان ها هرچند شاید درگذشته کوتاهی هایی شده است ولی می توان با عزم جدی در کوتاه ترین زمان ممکن آن را برطرف کرد.
وی از مدیران امور آب منطقه ای و نیز آب و فاضلاب استان اردبیل خواست که در اسرع وقت با انجام کارشناسی و مطالعه علت بی کیفیتی فیزیکی آب آشامیدنی شهر اردبیل را پیدا و نسبت به رفع مشکل به هر طریق ممکن اقدام نمایند.
وی کمبود آب آشامیدنی و خشکسالی را یک موضوع تدریجی دانست و گفت : چنین نیست که کمبود آب در کشورمان و استان اردبیل به شکل غیرمنتظره بروز کرده باشد و لذا با بهره گیری از نظرهای مشاوران باید نه فقط زمان حال بلکه وضعیت آب استان برای دست کم 20 سال آینده مورد بررسی قرار بگیرد و راهکارهای لازم برای رفع مشکل به کار گرفته شوند.
وی تصریح کرد : مردم هنگام برخورد با مشکل های گوناگون از ما مدیران بیان علت ها را نمی خواهند بلکه وظیفه ما تامین امکانات و رفع کاستی هاست.
استاندار اردبیل اظهار کرد:به خاطر آنکه سد یامچی با کاربری کشاورزی ساخته شده بود اما بعدها باتوجه به موضوع تامین آب جمعیت شهر اردبیل و نبود تدبیر لازم در گذشته برای تامین آن از منابع مناسب مسوولان ذیربط وقت برای این منظور به سد یامچی پناه بردند که بطور یقین این موضوع از علل اصلی پایین بودن کیفیت فیزیکی آب آشامیدنی شهر اردبیل می باشد.
خدابخش با اشاره به اینکه در انجام وظایف محوله باید عشق و علاقه خدمت به مردم وجود داشته باشد، تصریح کرد : همگان باید انرژی خودمان را برای خدمت به مردم شریف استان اردبیل به کار بگیریم.
وی بیان کرد: باوجود قرار داشتن کشورمان در تحریم ها و نیز مشکل های مالی و اعتباری مهمی که از اجرای نادرست هدفمندی یارانه ها در بخش حامل های انرژی برای تعدادی از ارگانها و سازمان های ذیربط توسط دولت گذشته به وجود آمده است ؛ دولت تدبیر و امید توان و امکان رفع مشکل ها و اجرای طرح های مهم در زمینه رفع کاستی ها و نارسایی های جامعه را دارد و هرگاه اراده کند موفق عمل می کند.
او اجرای طرح بزرگ و مهم نظام سلامت در جامعه را نمونه ای از اراده و موفقیت دولت جمهوری اسلامی برای خدمت به جامعه دانست و گفت : این طرح به کمک گروههای کم درآمد و آسیب پذیر جامعه شتافته است به گونه ای که بیماران به جای پرداخت 10 میلیون تومان با یک دهم این مبلغ از خدمات مختلف درمانی در مراکز درمانی بهره مند می شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ در این نشست مدیران و معاونان آب و فاضلاب شهری و امور آب منطقه ای استان اردبیل ،کمبود آب آشامیدنی در شهر اردبیل در زمان حاضر را زیاد جدی ندانستند ولی تاکید کردند در صورت تداوم کمبود بارش ها و نیز رعایت نشدن صرفه جویی امکان بروز مشکل در ماههای آینده در نقاطی از این استان وجود دارد.
دکتر فرهاد پورفرضی ؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز اعلام کرد : با استناد به بررسی ها و آزمایش های انجام شده ، آب آشامیدنی اردبیل بدون هرگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی است ولی از لحاظ فیزیکی و رنگ و طعم از کیفیت مناسب برخوردار نیست.
مسوولان ذیربط آب و فاضلاب و امور آب اردبیل نیز خشکسالی و کاهش سطح برداشت آب از دریاچه سد یامچی را یکی از دلایل پایین بودن کیفیت فیزیکی آب آشامیدنی اردبیل ذکر کردند.
/530592

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





01/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن