تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798704269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میوه گران ترین کالای مصرفی مردم خلخال * بهرام نقی زاده *


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob میوه گران ترین کالای مصرفی مردم خلخال * بهرام نقی زاده * اردبیل - ایرنا - میوه گران ترین کالای مصرفی روزانه مردم شهرستان خلخال به عنوان یک دغدغه برای عموم مردم در این شهرستان مطرح است.


به گزارش ایرنا ، بالا بودن نرخ میوه مصرفی مردم خلخال نسبت به مرکز استان و سایر نقاط کشور همواره بحث داغ محافل دولتی و مردمی بوده ولی تاکنون راهکار مناسبی برای کاهش قیمت انواع میوه در این شهرستان پیدا نشده است.
تفاوت قابل توجه قیمت میوه در خلخال نسبت به سایر مناطق کشور همراه با اختلاف قیمت در مناطق مختلف بازار خلخال بحثی است که مرتب از سوی مسوولان ارشد شهرستان و دستگاه های ذیربط در جلسات شورای تنظیم بازار و حتی از تریبون نماز جمعه از سوی امام جمعه خلخال به دفعات بیان شده ولی نتیجه ای که از این مباحث منجر به کاهش قیمت میوه شود تاکنون حاصل نشده است.
مهدی احمدی فرماندار خلخال از همان ابتدای شروع کار خود در این شهرستان به دفعات مشکل گرانی قیمت میوه در خلخال را در جلسات مختلف طرح کرده و خواستار حل این مشکل اجتماعی شد.
وی افزود: در صورت همکاری و همدلی مسوولان دست اندرکار شهرستان از جمله اداره صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق اصناف ، شهرداری ، شورای شهر و اتحادیه میوه فروشان می توان با ایجاد بازارهای میوه و تره بار روز در مناطق مختلف شهری و تهیه میوه از مبدا تولید قیمت انواع میوه در خلخال را کاهش داده و بر این مشکل اجتماعی غلبه کرد.
در حالی که بقیت الله بابایی رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت خلخال علت گرانی میوه در خلخال را فقدان فعالیت میادین تره بار و نبود بازارهای روز میوه در شهر خلخال اعلام می کند شهروندان خلخالی گرانی همیشگی میوه در بازارخلخال را ناشی از کوتاهی در انجام وظیفه مسوولان این اداره در نرخ گذاری و نظارت و بازرسی لازم بر نحوه فروش میوه در بازار خلخال می دانند.
بحث احداث و راه اندازی بازارهای روز میوه و تره بار در شهر خلخال با هدف کاهش قیمت میوه بحثی است که بارها از سوی فرمانداران شهرداران و مسوولان اجرایی مختلف و اعضای شورای اسلامی گذشته و حال شهرستان در جلسات مختلف طرح ولی خروجی این جلسات هیچ وقت مثمر ثمر برای مردم نبوده و تاکنون بازار روز در شهر خلخال راه اندازی نشده است.
در عین حال تنها اقدام انجام شده برای کاهش قیمت میوه در خلخال احداث میدان میوه و تره بار در داخل محوطه اداری اتحادیه تعاونی روستایی شهر خلخال است که این کار نیز به لحاظ عدم استقبال بارفروشان خلخال از این محل و پرهیز بارفروشان این میدان از تهیه و خرید میوه بی واسطه از مراکز تولید میوه کشور فعالیت این میدان تاثیری در روند رو به رشد قیمت میوه در خلخال نداشته و بارفروشی های این محل آرام آرام تبدیل به خرده فروشی میوه شده اند.
بارفروشان مستقر در میدان تره بار اتحادیه تعاونی روستایی خلخال با تایید گرانی میوه در خلخال معتقدند که دلیل اصلی این امر استقبال نکردن میوه فروشان خلخال از این میدان و تهیه میوه به صورت انفرادی با استفاده از وانت بارها از مرکز استان است.
به گفته این افراد که بیشتر آنها به اجبار مسوولان وقت شهرستان بارفروشی های خود را در بازار شهر خلخال تعطیل و به این محل انتقال یافته اند می گویند: به دلیل نبود مشتری در تنها میدان تره بار شهر خلخال 14 غرفه از 18 غرفه بار فروشی ایجاد شده در این محل تعطیل شده و چهار غرفه باقی مانده نیز به علت نبود مراجعه از سوی میوه فروشان خرده فروش ناچار به تهیه میوه از مرکز استان به قیمت بالا هستند که ادامه این کار روند گرانی میوه در خلخال را تداوم خواهد داد.
مردم خلخال و بسیاری از کارشناسان مسائل اقتصادی این شهرستان معتقدند وجود واسطه های مختلف در بازار میوه به همراه افزایش کرایه حمل میوه ناشی از حمل میوه با خودروهای سبک و بنزینی از مرکز استان و یا سایر شهرستان های کشور به خلخال در کنار نبود مراکز عرضه مستقیم و بی واسطه میوه در خلخال از دلایل مهم گرانی میوه در این شهرستان نسبت به سایر مناطق کشور است.
حتی اگر گرانی میوه در خلخال را ناشی از وجود واسطه های مختلف و افزایش کرایه حمل فرض کنیم در این صورت بالا بودن نرخ میوه های تولید داخل شهرستان در خلخال در فصول مختلف سال جای سوال خواهد بود.
هم اکنون نرخ انوع میوه وارداتی از جمله موز در خلخال در بسیاری از مواقع از قیمت انواع میوه های تولید داخل از جمله زردآلو و شلیل محصول شهرستان پارس آباد و خود خلخال پایین تر است.
مردم خلخال از مسوولان این شهرستان انتظار دارند با به کارگیری اهرم های نظارتی و یا ایجاد بازارهای روز میوه و تره بار و فراهم کردن زمینه فروش و عرضه میوه تولیدی سایر استان های کشور در این شهرستان چاره ای برای کاهش نرخ میوه اندیشیده و امکان خرید میوه به قیمت منصفانه برای مردم خلخال را فراهم کنند.
شهردار خلخال اخیرا در جلسه شورای تنظیم بازار این شهرستان از راه اندازی بازار روز میوه و تره بار در شش منطقه از شهر خلخال در کنار ساماندهی وانت بارهای فروش میوه سیار خبرداد.
علی درویشی گفت: طرح ایجاد بازار روز میوه در شش نقطه از شهر به پیشنهاد شورای شهر با هدف کاهش قیمت میوه در بازار خلخال اجراشده و انتظار می رود با اجرایی شدن این طرح که از سال های گذشته توسط شهرداران قبلی طرح ولی هیچ وقت عملیاتی نشده گام مثبتی در تحقق خواسته شهروندان خلخال در کاهش قیمت میوه و دسترسی آسان مردم به انواع میوه های مرغوب با قیمت مناسب برداشته شود.
وی اظهار کرد: ساماندهی وانت بارهای فروش میوه نیز از طرح های در دست اقدام شهرداری خلخال است که با همکاری اداره راهور این شهرستان با هدف روان سازی ترافیک شهری و جمع آوری شغل های مزاحم از سطح بازار شهر توسط شهرداری خلخال اجرا خواهد شد.
خبرنگار ایرنا
7119/594/530

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





29/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن