تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802353458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار مرکزی:توسعه علمی استان در سایه تعامل دانشگاه ها محقق می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob استاندار مرکزی:توسعه علمی استان در سایه تعامل دانشگاه ها محقق می شود اراک- ایرنا- استاندار استان مرکزی گفت: توسعه علمی استان در سایه تعامل و همکاری های همه جانبه تمام دانشگاه ها محقق می شود.


ˈمحمد حسین مقیمیˈ شامگاه دوشنبه در اولین نشست هم اندیشی روسای دانشگاه های استان مرکزی افزود: دانشگاه ها باید با همکاری و تعامل با یکدیگر مشکلات علمی، فرهنگی و صنعتی موجود در استان را شناسایی کرده و با برنامه ریزی های کاربردی در راستای حل این مشکلات گام بردارند.
وی ادامه داد: دانشگاه ها باید با دیدگاه ها و نظریه های مشترک نسبت به حل مشکلات اقدام کنند چرا که در این صورت می توان به بهترین شکل ممکن از انرژی و ظرفیت های موجود در استان استفاده کرد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی گفت: دانشگاه ها هم باید به رسالت داخلی خود که تولید علم و دانش و پرورش دانشجویان کارآزموده است بپردازند.
وی بیان کرد: هم اکنون بیش از 120 هزار دانشجو در دانشگاه های استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند اما اثرات این مهم در استان مشهود نیست و مشکلات علمی و فرهنگی بسیاری گریبانگیر جامعه است.
مقیمی اظهار کرد: استان مرکزی هم از لحاظ تعدد مراکز آموزش عالی و هم از لحاظ صنعتی و کشاورزی جایگاه ویژه ای را در سطح کشور به خود اختصاص داده است اما کمبودهای بسیار زیادی در تمام این بخش ها وجود دارد که باید عوامل موثر بر این کمبود ها از سوی اساتید فرهیخته دانشگاه ها مشخص شود.
وی با بیان این که دانشگاه ها به عنوان یکی از نهادهای فرهنگ ساز و بسترساز برای توسعه فرهنگی تعریف می شوند، افزود: دانشگاه امروز باید با اولویت فرهنگی، اثرات چشمگیری را در جامعه داشته باشد.
استاندار استان مرکزی پژوهش را زمینه‎ساز رشد و توسعه پایدار جامعه عنوان کرد و افزود: هر جامعه‎ای برای ایجاد تغییرات جدی، گذار از وضعیت نامطلوب و رسیدن به وضعیت مطلوب و ایده‎آل و همچنین بهسازی کارها نیازمند تحقیقات و مطالعات پژوهشی است که این مهم تنها از عهده اساتید کارآزموده دانشگاه ها بر می آید.
وی به ارتباط بیشتر دانشگاه ها با صنایع استان تاکید کرد و گفت: پیوند دانشگاهیان و متخصصان با صنعتگران و مجریان اصلی تولید یکی از ارکان موفقیت کشورهای صنعتی در دنیا است و نقس بسزایی در هموار سازی مسیر توسعه و تسهیل در ورود جوانان به بازار کار دارد بنابراین مسولان آموزش عالی و صنایع استان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
مقیمی خاطرنشان کرد: نشست های هم اندیشی روسای دانشگاه های استان مرکزی باید هر ماه یک بار در یکی از دانشگاه های استان برگزار شود و به صورت فنی و کارشناسی نسبت به مسائل و مشکلات علمی، فرهنگی، صنعتی و کشاورزی حرکت کنند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز در این نشست گفت: جهت دهی به پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به تناسب نیازمندیهای استان، استفاده بهینه از طرح های پژوهشی دانشگاه ها و ایجاد بانک اطلاعاتی طرح های تحقیقی انجام شده به منظور پرهیز از موازی کاری مهمترین برنامه های دانشگاه های استان مرکزی در بخش پژوهش است که باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر ˈعلیرضا نظام آبادیˈ بیان کرد: ایجاد ارتباط بین مدرسان و دانش آموختگان مقاطع تکمیلی و تعریف کانون های علمی و تخصصی در دانشگاه های استان برای رفع مشکلات صنعتی و مدیریتی و ایجاد زمینه همکاری مدیران اجرایی استان مورد توجه دانشگاه های قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های مدیریتی، دانشگاه اراک در رشته های کامپیوتر و دانشگاه صنعتی اراک در رشته های مکانیک و فنی از دیگر مراکز آموزش عالی موفق تر هستند بیان کرد: ایجاد یک دبیرخانه برای استفاده بهتر از داشته های یکدیگر ضروری است که باید در اولین فرصت این مهم عملیاتی شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: برگزاری نشست های هم اندیشی روسای دانشگاه های استان مرکزی اقدام بسیار پسندیده و کاربردی بوده و باعث ایجاد تعامل و همکاری بین مراکز آموزش عالی استان مرکزی می شود.
ˈحسن طاهر احمدیˈ افزود: باید ابتدا نقاط قوت و ضعف دانشگاه های خود را شناسایی کرده و برای بهبود نقاط ضعف از یکدیگر کمک بخواهیم و همچنین عوامل نقاط قوت خود را در اختیار دیگر مراکز آموزش عالی استان قرار دهیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون چهار میلیون دانشجو در نقاط مختلف کشور مشغول به تحصیل هستند ادامه داد: در کل کشور به نسبت هر 20 نفر یک دانشجو مشغول به تحصیل است اما در استان مرکزی به ازای هر 9 نفر یک دانشجو در مراکز آموزش عالی تحصیل می کند که این مهم نشان از جایگاه بسیار مناسب این استان در بخش آموزش عالی است.
طاهر احمدی بیان کرد: باید در هر نشست شورای روسای دانشگاه های استان یک موضوع مطرح شود و با اتفاق نظر و هم اندیشی در راستای حل کامل آن موضوع تلاش کنیم.
رییس دانشگاه پیام نور استان مرکزی نیز گفت: روسای دانشگاه ها باید در خصوص ارائه رشته های تحصیلی با یکدیگر مشورت کنند چرا که یک رشته در تمام دانشگاه ها ارائه شده اما بسیاری از رشته ها در هیچ یک از دانشگاه ها تدریس نمی شود.
ˈ هادی غفاریˈ گفت: با وجود فعالیت چندین دانشگاه و 120 هزار دانشجو در استان مرکزی یک پژوهشکده آبرومند در این استان وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون از نیم تا سه درصد اعتبارات دستگاه های دولتی باید به پژوهش اختصاص داده شود اما هیچ یک از نهادهای دولتی به این مهم توجه نمی کنند و اعتبارات پژوهشی را صرف رفاه کارکنان خود می کنند.
ˈرضا پورایمانیˈ رییس دانشگاه های علمی و کاربردی استان مرکزی نیز گفت: تحصیلات تکمیلی باید بر اساس نیازهای روز جامعه ارائه شود چرا که در غیر اینصورت بیکاری اقشار باسواد جامعه را رقم میزنیم.
ˈمحسن نجفیˈ رییس دانشگاه صنعتی اراک نیز گفت: ارتباط صنعت با دانشگاه ها بسیار ضعیف و در بسیاری از مواقع در حد صفر است که باید در این خصوص تمهیدات کاربردی اندیشده شود.
بیش از 120 دانشجو در 40 دانشگاه استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند.
7115/559

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن