تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802502132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در استان مرکزی تشکیل شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در استان مرکزی تشکیل شد اراک- ایرنا- شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان مرکزی شامگاه سه شنبه در نشستی با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی این استان تشکیل شد.


نماینده ولی فقیه به عنوان رییس، استاندار و یا یکی از معاونین استانداری به عنوان نایب رییس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیرو نماینده حوزه های علمیه، مدیرکل آموزش و پرورش، رییس بزرگترین دانشگاه وابسته به وزارت علوم، یک نفر از روسای نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان، مدیران کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما و ورزش و جوانان، یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دو فعال قرآنی، اعضای شورای توسعه فرهنگ قرانی استان مرکزی را تشکیل می دهند.
در این نشست مقرر شد تا مدیران چند دستگاه دیگر از جمله دادگستری، سپاه روح الله و نیروی انتظامی به عضویت این شورا در آیند و از مدیر کل امور بانوان استانداری ، مشاور امور بانوان نماینده ولی فقیه و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی اراک نیز برای شرکت در نشستها دعوت شود.
هم چنین چند کارگروه تخصصی برای پیشبرد بهتر امور تشکیل و مقرر شد شورایی به همین نام در اراک ایجاد شود و رییس آن به عضویت شورای استان مرکزی در آید.

*** لزوم تلاش بیشتر برای ترویج قرآن
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این نشست گفت: ترویج قرآن نیاز به برنامه ریزی و تلاش بیشتر و اجرای برنامه های ویژه دارد.
آیت الله ˈقربانعلی دری نجف آبادیˈ بیان کرد: آموزش عمومی قرآن، باید در اولویت کاری دستگاههای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی استان قرار گیرد.
وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان و فصل تابستان بهترین زمان برای ترویج فرهنگ قرآنی با تشکیل کلاسهای قرآنی در مساجد، پایگاههای بسیج و اوقات فراغت در در نقاط مختلف استان مرکزی است.
امام جمعه اراک گفت: آموزش قرآن کریم باید در جامعه عمومی شود تا افراد بتوانند با استفاده از رهنمودهای قرآن در مسیر درست حرکت کنند و از آفت ها و آسیب های ضد دین و فرهنگ به دور بمانند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر، شهرداری و سازمان های مردم نهاد نیز باید به اعضای شورای قرآنی در ترویج و گسترش فرهنگ این کتاب الهی کمک کنند.
وی ادامه داد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید در تمام شهرستان های استان مرکزی تشکیل شود و عملکرد ماهیانه خود را به شورای استانی ارائه کنند.
امام جمعه اراک یادآوری کرد: روسای کمیته ها با تشکیل نشستها، بررسی های لازم را برای شناسایی وضع موجود آموزش قرآنی و زمینه یابی و امکان سنجی نحوه تحقق اهداف شورا در نقاط مختلف استان را به خوبی انجام دهند.
آیت الله دری نجف آبادی یادآوری کرد: تشکیل ستاد تفسیر قرآن کریم نیز از نیازهای مهم جامعه امروز است که مسوولان مربوطه باید نسبت به آن اهتما م داشته باشند.
وی از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان خواست تا از کمک دانشگاه ها و خانواده ها در ایجاد انگیزه و شناسایی دانشجویان با استعداد در امور قرآنی غافل نشوند تا بتوان با شناسایی افراد مستعد زمینه انجام کارهای تخصصی علوم قرآنی برای پرورش نخبگان را در این زمینه فراهم کرد.

***اهتمام به اجرایی شدن مصوبه های شورا
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی نیز بر اهتمام لازم برای اجرایی شدن مصوبه های شورا تاکید و گفت: تمام دستگاههای اجرایی باید با جدیت تمام نسبت به اجرای مصوبه های این شورا اقدم کنند.
ˈ شکرالله حسن بیگی ˈ افزود: با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت استان را شامل می شوند ، باید نمایندگانی در این شورا داشته باشند.
وی گفت: دبیرخانه شورا باید به سرعت نسبت به مشخص شدن چارت تشکیلاتی آن و صدور حکم اعضا اقدام کند و راه را برای برگزاری نشستهای کاری فراهم کند.

*** اهداف شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دولتی و گروه های فعال غیر دولتی در راستای هم افزایی و ارتقای فعالیت های قرآنی در سطح ملی و بین المللی، تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ارتقای التزام به قرآن کریم در ابعاد فردی و اجتماعی، تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت و تقویت و گسترش انس با قرآن کریم در بین اقشار مختلف جامعه مهترین اهداف شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان است.
ˈحسین شاکریˈ بیان کرد: توجه جدی به اصل جدایی ناپذیری قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، اولویت بخشی به توسعه فرهنگ قرآنی در مهندسی کشور، تاکید بر گسترش درک عموم مردم از مفاهیم و زیبایی های معنوی قران کریم و بهره گیری حداکثری از ظرفیت حوزه های علمیه در توسعه فرهنگ قرآن کریم مهمترین سیاست ها و راهبردهای شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان مرکزی است.
*** اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است
استاندار استان مرکزی در بخش دیگری از نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص نقش دستگاه های فرهنگی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است.
ˈمحمد حسین مقیمیˈ بیان کرد: دستگاه های فرهنگی آنچنان که باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام های فرهنگی کارآمدی انجام نداده اند.
وی توضیح داد: هرگاه که در مورد اقتصاد مقاومتی با افراد جامعه سخن می گوییم تصویری از نخوردن و ریاضت در ذهن آنان ایجاد می شود در صورتی که معنای واقعی اقتصاد مقاومتی مقوله ای فراتر از این است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی با یادآوری نامگذاری سال جاری به عنوان اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: اجرای سیاست حمایت از تولید ملی و استفاده از بنیه صنعتی و کشاورزی و سرمایه گذاری ملی مهمترین اهداف اقتصاد مقاومتی است که مسوولان فرهنگی باید در این خصوص اقدام های لازم را انجام دهند.
رسیدگی به چگونگی برنامه ریزی های اقتصاد مقاومتی به نشست ماه بعد شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی موکول شد.
مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بر اساس بند یکم اصل 10 قانون اساسی تاکید فرموده اند که پیروی از الگوی عملی و بومی برخواسته از فرهنگ انقلابی و اسلامی عامل شکست و عقب نشینی دشمنان در جنگ تحمیلی اقتصادی بر علیه ایران اسلامی است. ک/2
7115/559

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن