تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803365776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا شیشه همسایه نمی شکند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob چرا شیشه همسایه نمی شکند بروجرد - ایرنا - چند سالی است که دیگر صدای شادی و شعف کودکان و نوجوانان در کوچه ها شنیده نمی شود و شیشه همسایه در اثر ضربه توپ نمی شکند.


زمانی را به یاد داریم که با تعطیل شدن مدارس صدای هیاهوی کودکان و نوجوانان در کوچه پس کوچه های شهر شنیده می شد.
دانش آموزان هنوز از مدرسه به خانه نرسیده کتابها را جمع می کردند و قرارهای بازی فوتبال و دیگر بازیهای دسته جمعی را با هم می گذاشتند.
در آن روزها از صدای شور و شعف بچه ها درکوچه ها می فهمیدیم که امتحانات تمام شده و تابستان وفصل تعطیلی آغاز شده است.
امروز که سالها از آن روزهای خوش و پر هیاهو می گذرد و روزهای اوقات فراغت کودکان در کوچه ها جای خود را به بازیهای تک نفره، نشستن در اتاق دربسته و داشتن دهها و شاید صدها سی دی بازی داده است.
وقتی دوران کودکی بچه ها را در یک دهه به ویژه پنج سال اخیر بررسی می کنیم می بینیم که کودکان امروز به رغم تک فرزند بودن و یا نهایت دو فرزند در خانواده تمایلی به بازیهای بیرون ندارند.
این کودکان اغلب اوقات فراغت خود را به جای بازی درجمع ، به بازیهای کامپیوتری و یا حضور در گیم نت ها ترجیج می دهند، بازیهایی که نه تحرکی در آن است نه ورزشی و نه استفاده از هوا و نور کافی.
در گذشته کودکان وقتی درکوچه و پارک هابه بازی کردن می پرداختند انرژی خود را تخلیه کرده، در قالب بازی به تقویت قوای جسمی وذهنی خود پرداخته و از آفتاب و هوای پاکیزه استفاده می کردند.
امروز دنیای بازی کودکان باگذشته بسیار تغییر کرده البته نباید تنها دنیای دیجیتال را مقصر دانست ما نیز به عنوان مسوولان و اولیای دانش آموزان مقصریم ؟؟
سالها است که از تخریب و تعطیلی تنها شهربازی بروجرد می گذرد 10 سال شاید هم 20سال و در همه این سالها با نبود شهربازی هیچ گونه توجهی به کودک درون افراد که نیازمند شادی و شعف است نشده است.
ای کاش به جای بسته شدن این محیط مسوولان وقت تلاش می کردند تا این مکان را توسعه داده و ضمن درآمد زایی برای شهرداری مشکل کودکان این شهر نیز برطرف می شد.
فراموش نکنیم بازی و شاد بودن حق بچه ها است و سلب این حق جفا درحق آنها است.
بازی و سرگرمی در هر سن و سالی بخصوص ایام کودکی و جوانی آدمی را به وجد می آورد و به نوعی توجه به کودک درون موجب نشاط و سرزندگی انسان می شود.
حضور در شهربازی ها برای همه اقشار به ویژه در ایام تعطیل می تواند موجب ایجاد شادی و تغییر در حال و هوای کودکان شود و به آنها زندگی در جمع، باهم بودن، و استفاده از تجارب یکدیگر را بیاموزد.
با نگاه به سیمای شهر بروجرد در می یابیم کودکان این شهر از کمترین امکانات بازی برخوردارند، نبود شهربازی، نبودپارک بازی ویژه کودکان، نبود شهر ترافیک ، همه موجب شده تا این کودکان ازحق طبیعی خود محروم و به نوعی به بازی در اتاق های دربسته شان عادت کنند.
سوق دادن زندگیها به سمت آپارتمان نشینی و زندگی کردن در خانه های بدون حیاط ، مطمئن نبودن خانواده ها از رها کردن فرزندانشان در کوچه ها و پارک ها به دلیل یادگیری برخی الفاظ غلط و یا امنیت و تامین سلامت آنها موجب شده تا ناخودآگاه کودکان را به بازیهای تک نفره کامپیوتری که پر از هیجان توام با خشم است عادت دهیم.
وسایل بازی کودکان در این شهر مختص به چند دستگاه قصر بادی در چندنقطه شهر، تاب و سرسرهایی که ازگذشته های دور در پارک ها بوده و امروز به لطف مسوولان دربرخی ازنقاط از جنس آهنی به فایبرگلاس تغییر یافته اند و پارک فدک با وسایل بازی بسیار محدوداست.
امروز کودکان بروجرد شهربازی می خواهند و به ایمن و استاندارد بودن وسایل شهربازی ها و پارک ها اهمیت نمی دهند آنها می خواهند از دوران کودکی شان لذت ببرند و احساس حقارت نکنند.
کارشناسان و پژوهشگران به این نتیجه روشن رسیده اند که بازی نیاز اولیه و ضروری کودکان است و هر چه امکان پرداختن آنها به بازیهای سالم و سازنده بیشتر باشد ،فکر و ذهن و جسم آنها بهتر پرورش می یابد و خصوصیت های اجتماعی آنها بهبود می یابد.
یک روانشناس بروجردی گفت: بازی در هیچ زمانی جز سالهای اولیه زندگی تأثیر خود را نشان نمی دهد پس توجه به سالهای کودکی و تأثیر بازی، ضرورت بسیاری دارد.
ˈ مهرداد گودرزیˈ افزود: کودک هنگام بازی می تواند کشف کند چه کسی است و چه توانایی هایی دارد، دنیا چیست و چگونه خود را باید با محیط هماهنگ کند.
وی تاکید کرد: بازی می تواند به کودک اعتماد به نفس دهد، بازی کردن بچه ها راهی است به سوی شکل گیــری شخصیتـی سالم و مفید. در نتیجه برای این که کودک در آینــده، زندگی خوب و بالنده ای داشته باشد، فرایند بازی بسیار ضروری است.
گزارش : آمنه صارمی
542/634

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





30/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن