تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820140489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشجوی شهیدی که در دو سنگر جبهه و دانشگاه فعالیت داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob دانشجوی شهیدی که در دو سنگر جبهه و دانشگاه فعالیت داشت تهران - ایرنا - «علیرضا ولیان» از شهدای دانشجوی کشور است که همزمان در دو سنگر جبهه و دانشگاه فعالیت داشت.


به گزارش ایرنا از ستاد کنگره شهدای دانشجو، شهید علیرضا ولیان سحرگاه یکی از روزهای اردیبهشت سال 1337 در شهرستان الیگودرز دیده به دنیا گشود.
دوران ابتدایی و متوسطه را با موفقیت سپری کرد، بطوریکه در سال چهارم متوسطه دو دیپلم طبیعی و ریاضی گرفت.
در کنار دروس مدرسه، همواره قرآن را از خود دور نمی کرد.
کودکی علیرضا متاثر از فضای قدسی و الهی خانه و خانواده، سرشار از عشق به قرآن و نیایش بود، تا ادای تکالیف دینی و انجام عبادات برایش شیرین شود.
راستی و از خود گذشتگی صفاتی بود که همگان علیرضا را از کودکی تا لحظه لقای پروردگارش بدان ها می شناختند.
در رژیم ستمشاهی با نیروهای انقلابی و مسلمان همکاری داشت و اعلامیه های حضرت امام(ره) را در بین مردم پخش می کرد، به همین دلیل توسط ساواک تحت تعقیب قرار گرفت.
با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و در عملیات بیت المقدس از ناحیه دست چپ به درجه جانبازی نائل رسید، اما با اندکی بهبودی دوباره به جبهه برگشت.
در کمیته انقلاب اسلامی فعالیت و همکاری داشت و به عنوان یکی از مؤسسان واحد بسیج سپاه، مسوولیت تبلیغات سپاه را بر عهده گرفت.
علیرضا، سنگر جبهه و دانشگاه را با هم داشت، در دانشگاه به عضویت شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشکده داروسازی درآمد و از اعضای فعال این انجمن محسوب می شد.
تا اینکه برای آخرین بار در 25 فروردین سال 65 سنگر تحصیل در مقطع دکترای داروسازی دانشگاه اصفهان را رها کرد و عازم جبهه های جنگ شد و در گردان شهداء تیپ 57 حضرت ابوالفضل(ع) معاونت گردان شهدا را برعهده گرفت.
این فرمانده در شب جمعه مورخه دوم خرداد ماه همان سال مصادف با ایام شهادت مولای موحدان امام علی(ع) بار دیگر با دیگر همرزمانش در عملیات حاج عمران شرکت کرد و به درجه رفیع شهادت نائل شد.
سرانجام پس از هشت سال انتظار، پیکر علیرضا 25 خرداد سال 1373 به زادگاهش برگشت و در کنار دیگر همرزمان شهید خود به خاک سپرده شد.
اجتمام ** 9303 ** 1071

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





30/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن