تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818750616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین رییس دادپزشک سیستان و بلوچستان منصوب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob نخستین رییس دادپزشک سیستان و بلوچستان منصوب شد زاهدان- ایرنا- دکتر ˈمحمود خدادوستˈ رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور طی حکمی دکتر ˈرضا عبدیˈ مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان را با حفظ سمت به عنوان نخستین رییس دادپزشک این استان منصوب کرد.


مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: طرح دادپزشک در راستای برون سپاری خدمات پزشکی قانونی به بخش خصوصی به اجرا در آمده که بر اساس این طرح بخشی از موارد مرگ و میر که نیازی به ارجاع به سیستم قضایی ندارند ساماندهی و جواز دفن برای آنان صادر می شود.
دکتر ˈرضا عبدیˈ افزود: هم اکنون در برخی از مناطق دریافت گواهی فوت و دفن با مشکلاتی رو به رو است و اجساد برای صدور این گواهی به پزشکی قانونی ارجاع می شود که این مساله سبب اتلاف وقت و سرگردانی نزدیکان آنان می شود.
وی با بیان اینکه به موجب این طرح مرکز ساماندهی صدور جواز دفن ایجاد می شود اظهار داشت: با اجرای این طرح پزشکانی که تخصص پزشکی قانونی دارند، می توانند با صدور گواهی فوت از اعزام اجسادی که نیاز به انتقال به پزشکی قانونی ندارد، جلوگیری کنند.
وی افزود: در واقع همکاران ما در این مرکز به آن دسته از موارد فوتی که الزام قانونی به پزشکی قانونی و سیستم قضایی ندارد مانند فوت های عادی در منزل یا در بیمارستان ها که امکان تعیین علت مرگ وجود دارد رسیدگی و برای آنان جواز دفن صادر می کنند.
مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در قالب این طرح مرکز ساماندهی صدور جواز دفن در مرحله نخست در زاهدان راه اندازی می شود گفت: هم اینک برای اجرای این طرح از پزشکان پزشکی قانونی استفاده می شود و سایر پزشکان در صورت تمایل می توانند بعد از گذارندن یک دوره آموزشی در این طرح شرکت و اقدام به صدور جواز دفن کنند.
عبدی با اشاره به اینکه این طرح علاوه بر سیستان و بلوچستان در چند استان دیگر کشور نیز در حال اجراست گفت: طرح دادپزشک در راستای استاندارد سازی صدور جواز دفن، گواهی فوت به روش علمی، کمک در ایجاد بانک اطلاعات مرگ و میر ایرانیان و ممانعت از ارجاع بی مورد اجساد به دستگاه قضائی اجرا می شود.
وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب پژوهشی به منظور پیشگیری از خطاهای پزشکی و نیز پیشگیری از مرگ های غیر طبیعی از دیگر اهداف این طرح است. ک/3
7312 / 653

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





29/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن