تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820643238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلفا بستری مناسب برای جذب سرمایه گذار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob جلفا بستری مناسب برای جذب سرمایه گذار تبریز - ایرنا - شهرستان جلفا در جوار رودخانه مرزی ارس و در همسایگی با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان بستری مناسب برای جذب سرمایه گذار و تحق حماسه اقتصادی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.


به گزارش ایرنا، فرصت های سرمایه گذاری این شهرستان محدود به حوزه ای خاص نمی شود و می توان جلفا را فصل مشترک سرمایه گذاری در حوزه های گوناگون همچون کشاورزی، گردشگری و تجارت دانست که استفاده مطلوب از این ظرفیت ها می تواند روند توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی و کشور را شتاب بیشتری بخشد.
یک شهروند جلفایی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: وجود ظرفیت های خوب گردشگری و مواهب زیبای طبیعی یکی از ویژگی های منحصر به فرد این شهرستان است که موجب می شود همه ساله خیل عظیمی از هموطنان با سفر به این منطقه از آثار تاریخی و اماکن تفریحی آن دیدن کنند.
ابراهیم اخباری شجاعی افزود: استفاده مطلوب از این ظرفیت ها می تواند توسعه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی شهرستان را به دنبال داشته باشد.
وی اظهار کرد: مسوولان نباید نسبت به سرمایه گذاری در صنعت گردشگری که تاثیر بسزایی در ایجاد درآمد، اشتغال و رفاه مردم منطقه دارد، بی تفاوت باشند.
اخباری شجاعی از مسوولان سازمان منطقه آزاد ارس خواست همانگونه که در بخش عمران، آبادانی و رونق سرمایه گذاری این منطقه تلاش می کنند، توسعه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش را نیز در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
یک شهروند دیگر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: کارهای بسیاری در بخش استفاده بهینه از ظرفیت های این شهرستان ناتمام مانده است که باید برای بهره گیری از آنها برنامه ریزی کرد.
محمد دلیری تاکید کرد: بخش کشاورزی شهرستان جلفا دارای ظرفیت های فراوانی است که باید به این بخش بیش از پیش توجه شود.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته روند آبرسانی از رودخانه ارس به اراضی بالادست دشت گلفرج آغاز شده است، افزود: واگذار نکردن این اراضی به متقاضیان، تمام هزینه ها را بی ثمر کرده است.
دلیری ادامه داد: در صورت واگذاری اراضی یاد شده به متقاضیان امر کشاورزی، معضل بیکاری و بسیاری از مشکلات اجتماعی این شهرستان برطرف می شود.
این شهروند از مسوولان خواست همزمان با توجه به بخش کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی که در زمینه ایجاد اشتغال دارای توجیه اقتصادی است را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
فرماندار جلفا نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ظرفیت گردشگری این شهرستان باید به فرصت توسعه تبدیل شود، گفت: باید با برنامه ریزی درست از امکانات گردشگری این منطقه نهایت استفاده را داشت.
زاهد محمودی با اشاره به اینکه متناسب با ایدئولوژی نظام اسلامی باید به توسعه گردشگری پرداخت، افزود: محور نخست پیشرفت شهرستان جلفا کشاورزی و محور دوم فرصت گردشگری است.
وی یادآوری کرد: افزایش خدمات اقامتی - گردشگری و ایجاد فرصت های مناسب در این حوزه در چارچوب سند کشوری و محلی توسعه شهرستان به شمار می رود.
فرماندار جلفا اظهار کرد: هرچند گام های خوبی در زمینه توسعه کشاورزی این شهرستان برداشته شده است ولی این دستاوردها کافی نیست و باید با انتقال آب رودخانه ارس، دیگر اراضی مستعد کشاورزی را به دشت های کشاورزی تبدیل کرد.
محمودی ادامه داد: باید با پیوند حوزه های کشاورزی و گردشگری از فرصت های پیش رو به نحو مطلوب در جهت توسعه و آبادانی مناطق مرزی که دغدغه اصلی دولت تدبیر و امید است، بهره برد.
وی از منطقه آزاد ارس به عنوان ظرفیت اساسی در توسعه شهرستان و منطقه شمالغرب کشور یاد کرد و گفت: بدون شک این سازمان در جهت ایجاد اشتغال مولد و جذب سرمایه گذاری قدم برداشته است و این فرصت باید به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.
نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه بر ضرورت توسعه همه جانبه شهرستان تاکید کرد و گفت: فرصت های توسعه جلفا در بسیاری از زمینه ها هدر رفته است و برای منطقه ای با این قابلیت ها، بیکاری و محرومیت شایسته نیست.
محمد حسن نژاد به وجود برخی قوانین دست و پا گیر اشاره و اضافه کرد: اعمال محدودیت های زیست محیطی مانع از اجرای طرح های سرمایه گذاری و در نتیجه عقب ماندگی این شهرستان شده است.
وی از سواحل رودخانه ارس به عنوان ظرفیت مناسبی برای رونق صنعت آبزی پروری یاد کرد و گفت: قوانین محیط زیست در این راه مانع از اجرای طرح ها شده است و کمتر متقاضی موفق به اخذ مجوز فعالیت می شود.
نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال های گذشته مطالعات اکتشاف و استخراج طلا و مس از معدن مسجد داغی در حاشیه رودخانه ارس آغاز شده بود، یادآوری کرد: بار دیگر به دلیل محدودیت های محیط زیست، طرح یاد شده متوقف شده است.
حسن نژاد تاکید کرد: با اجرای کامل این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال برای 10 هزار نفر می توان محرومیت را از این شهرستان بر چید و با ایجاد صنایع جانبی رونق سرمایه گذاری را رقم زد.
وی ادامه داد: در کنار این ظرفیت ها می توان با رونق صنعت گردشگری سلامت و ایجاد مراکز درمانی مجهز در مرز جلفا برای پذیرش اتباع آذری قدم های موثری برداشت.
به گقته حسن نژاد جمع کثیری از اتباع آذری برای درمان و معالجات پزشکی به شهرهای دیگر ایران عزیمت می کنند که می توان با ایجاد مراکز درمانی تخصصی در شهر جلفا از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.
وی تاکید کرد: صنعت گردشگری نقش مهمی در درآمدزایی، اشتغالزایی و ارز آوری دارد و می تواند اهداف رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی که رییس جمهوری دولت یازدهم نیز بر آن تاکید دارند، را محقق کند.
حسن نژاد از مسوولان امر به خصوص سازمان منطقه آزاد ارس خواست با بستر سازی و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف، توسعه و پیشرفت متوازن این شهرستان را فراهم کنند.
فرصت های بی شمار سرمایه گذاری در عرصه های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعت و خدمات در شهرستان جلفا مهیاست که با برنامه ریزی هدفمند و عزم عمومی می توان این فرصت ها را در راستای تحقق حماسه اقتصادی به کار برد.
شهرستان جلفا با یکهزار و 670 کیلومتر مربع وسعت، دو بخش، سه شهر، 54 روستا، پنج دهستان و 56 هزار نفر جمعیت که 40 هزار نفر در شهرها و 16 هزار نفر در روستاها زندگی می کنند، در فاصله 146 کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه مرزی ارس با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد.
7222/7240/587

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





29/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن