تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803027005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حق ایران برای دریافت جریمه از پاکستان محفوظ است/ طرح جدید اسلام آباد برای واردات گاز از ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob معاون امور بین الملل وزیر نفت در گفت وگو با ایرنا: حق ایران برای دریافت جریمه از پاکستان محفوظ است/ طرح جدید اسلام آباد برای واردات گاز از ایران تهران - ایرنا - معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه حق ایران برای دریافت جریمه از پاکستان محفوظ است، گفت: اسلام آباد برای احداث سریع تر پروژه صادرات گاز به ایران به این کشور طرح جدیدی را مطرح کرده است.


علی ماجدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: وزارت نفت پاکستان مذاکراتی را برای تمدید زمان احداث خط لوله صادرات گاز به پاکستان درخواست کرده است.
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت افزود: پاکستانی ها اعلام کرده اند که احداث این خط لوله نیاز به فاینانس دارد که به علت تحریم ایران امکان پذیر نیست.
ماجدی با بیان اینکه پاکستانی ها به دنبال آن هستند که زمان بیشتری را بگیرند، ادامه داد: آنها نگران هستند که ایران برای دریافت خسارت موضوع را به داوری بکشاند لذا ادعا می کنند که احداث نکردن خط لوله به علت تحریم ایران بوده است.
وی در خصوص موافقت ایران با تمدید زمان ساخت خط لوله، گفت: هنوز زمان زیادی تا دسامبر 2014 باقی مانده است.
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت خاطرنشان کرد: از نظر سیاسی هر دو کشور برای احداث این خط لوله اظهار علاقه کرده اند.
ماجدی گفت: پاکستانی ها برای اجرایی کردن زودتر پروژه صادرات گاز به ایران به این کشور طرح جدیدی را مطرح کرده اند که آن طرح نیز هنوز کار اجرایی نشده و ما نمی دانیم که چقدر این طرح جدید، اجرایی است.
وی اظهار داشت: پیشنهادهایی ارایه کرده ایم مبنی بر اینکه طرف ثالثی گاز را از ما خریداری کرده و به پاکستان بفروشد و خط لوله را نیز احداث کند.
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در خصوص دریافت جریمه نیز گفت: اگر توافقی نشود حق ایران برای دریافت جریمه محفوظ است اما اینکه این حق دریافت شود یا نه زمان زیادی باقی مانده است.
ماجدی درباره احداث خط لوله تاپی نیز گفت: پاکستانی ها اولویت اول واردات گاز را از ایران می دانند و خاطرنشان می کنند که پس از رفع تحریم ها و تامین فاینانس به سرعت ساخت خط لوله را آغاز خواهند کرد.
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت اضافه کرد: آنها ادعا می کنند که برای ساخت خط لوله تاپی، امکان فاینانس وجود دارد.
براساس موافقتنامه خرید و فروش گاز با ایران، پاکستان باید تا 31 دسامبر 2014 خط لوله انتقال گاز را تکمیل کند، اما تاکنون اقدامی برای احداث این خط لوله انجام نداده است.
روند احداث خط لوله صلح که قرار است گاز ایران را به شبه قاره برساند بیش از دو دهه است که با بن بست مواجه شده به طوری که هند خود را از این خط لوله کنار کشیده و پاکستان نیز از اجرای تعهدات خود سرباز زده بود.
ایده احداث خط لوله صلح در سال 1990 مطرح شد و قرار بود، احداث این خط لوله که گاز ایران را به پاکستان و هندوستان منتقل می کرد، پیام آور صلح و دوستی در شبه قاره باشد. با توجه به اینکه توافق شده بود هند و پاکستان برای تامین امنیت این خط لوله، اختلافات خود را کاهش دهند، این خط لوله انتقال گاز به خط لوله صلح موسوم شد.
براساس قراردادی که در سال 1387 میان ایران و پاکستان به امضا رسید باید تا دسامبر سال 2014 میلادی گاز ایران به پاکستان ارسال شود و در ازای هر روز تاخیر جریمه ای به میزان 8 میلیون دلار به ایران پرداخت خواهد شد.
طرف پاکستانی نمی تواند تا موعد مقرر یعنی دسامبر 2014 کار ساخت این خط لوله را به پایان برساند، بنابراین به دنبال مذاکره برای به تاخیر انداختن زمان بهره برداری از این خط لوله است تا از زیر بار جریمه شانه خالی کند.
اقتصام(4)2022**1558

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





29/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن