تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809780034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف تدریجی استفاده از روغن جامد در قنادی های اصفهان/ پلمپ رستوران های استفاده کننده از افشره های رنگی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان رفیعی به مهرخبر داد:
حذف تدریجی استفاده از روغن جامد در قنادی های اصفهان/ پلمپ رستوران های استفاده کننده از افشره های رنگی
اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با اعلام ممنوعیت استفاده از افشره های رنگی به جای زعفران گفت: با توجه به مضرات روغن های جامد برای پخت مواد غذایی از جمله شیرینی جات به زودی استفاده از روغن جامد در قنادی های اصفهان ممنوع می شود.



مهدی رفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سئوال که برای حذف استفاده از روغن های جامد در قنادی ها چه تمهیداتی اندیشیده شده است، اظهار داشت: با توجه به مضرات استفاده از روغن های جامد برای پخت غذا و ممنوعیت استفاده از آنها در رستوران ها، هتل هاو طباخی ها همچنان از این نوع روغن برای پخت شیرینی استفاده می کنند چرا که این قانون در قنادی ها لازم الاجرا نیست.

وی افزود: برنامه هایی برای حذف این نوع روغن از قنادی ها در نظر گرفته ایم و در وهله نخست این طرح را در ماه مبارک رمضان در زمینه پخت زولبیا و بامیه استفاده کردیم.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال نظارت کامل بر پخت زولبیا و بامیه انجام شده است، گفت: در بازدیدهای به عمل آمده از قنادی ها خوشبختانه تمام این مراکز مطابق دستورالعمل ابلاغی از روغن های مایع و مخصوص سرخ کردنی استفاده می کردند و حتی عنوان "روغن مخصوص زولبیا و بامیه" بر حلب های روغن مورد استفاده این قنادی ها درج شده است.

حذف استفاده از روغن های غیرسالم در راستای اجرای طرح قلب سالم

وی با اشاره به اینکه در گذشته برخی قنادی ها از روغن چندین بار برای سرخ کردن شیرینی جات استفاده می کردند، گفت: برای پیشگیری از این موضوع این مرکز دستگاه پرتابلی تهیه کرده است که می‌تواند عدد پروکسید روغن (درجه سوخت) را به راحتی تعیین کند و بدین شکل در صورت بالا بودن این درجه از حد استاندارد تخلف قناد به راحتی مشخص می شود.

رفیعی تاکید کرد: البته طی بازدید های هفته گذشته خوشبختانه کمتر مورد تخلفی در زمینه استفاده از روغن چند بار استفاده شده برای پخت این شیرینی جات را شاهد بودیم و نوع روغن مورد استفاده قنادی ها برای پخت این محصولات مورد تایید بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه لازم است در راستای اجرای بسته سلامت خانواده ها و طرح قلب سالم لازم است گام های نوینی برداریم، تاکید کرد: یکی از این  اقدامات موثر حذف روغن جامد از قنادی هاست و امیدواریم به مرور بتوانیم این نوع روغن را حذف و روغن مایع را اضافه کنیم.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان بیان داشت: در مبحث قانع کردن کارخانجات تنگناهایی وجود دارد که باید برای رفع آنها بکوشیم و در راستای اجرای برنامه های این مرکز برای ترویج سلامت مردم لازم است فرهنگ سازی لازم درباره استفاده از روغن های سالم هم برای عامه مردم و هم صنوف مختلف انجام شود.

استفاده از افشره های رنگی به جای زعفران ممنوع است

وی با اشاره به اینکه استفاده از افشره های رنگ به جای زعفران ممنوع است و برخورد شدید قانونی در این زمینه انجام می شود، ابراز داشت: اگر همکاران اداره بهداشت در بازدیدهای خود به استفاده از این گونه مواد مشکوک شوند، بلافاصله نمونه برداری رندوم از مواد غذایی مشکوک انجام و به آزمایشگاه ارسال می شود.

رفیعی اضافه کرد: بر این اساس هر جا این تخلف در صنوف تحت نظارت مرکز بهداشت مانند قنادی، رستوران و غیره مشاهده شود به شدت برخورد و حتی ممکن است مرکز مورد نظر پلمپ شود.

وی همچنین درباره استفاده از انواع شیر در واحدهای عرضه بستنی دستگاهی، و آبمیوه نیز گفت: با مذاکراتی با اداره دامپزشکی استان و سایر ادارات مربوطه قرار است از این پس برای فروشگاه های بستنی دستگاهی، نیز شیر پاستوریزه عرضه شود.


۱۳۹۳/۴/۲۵ - ۱۰:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن