تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819416043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صندلی خالی مدارس غیردولتی را دانش آموزان دولتی پر می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob مدیر کل مدارس غیردولتی: صندلی خالی مدارس غیردولتی را دانش آموزان دولتی پر می کنند تهران - ایرنا - مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون در مدارس غیردولتی 500 هزار صندلی خالی داریم که براساس قانون ، در مناطقی که تراکم دانش آموزان زیاد است بخشی از آنها را روانه این مدارس می کنیم.


مجتبی زینی وند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: این دانش آموزان براساس سرانه مصوب دانش آموزی که حدود یک میلیون و 350 هزار تومان است برای پر کردن صندلی های خالی راهی مدارس غیردولتی می شوند.
وی ادامه داد: بر این اساس افرادی که تمایل دارند می توانند در قبال دریافت سرانه دانش آموزی، مدرسه دولتی را تحت عنوان مدرسه غیردولتی اداره کنند البته باید شاهد افزایش کیفیت آموزشی نیز باشیم.
مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی یکی از محورهای حمایتی این وزارتخانه است، گفت: محدودیت منابع مالی در آموزش و پرورش ایجاب می کند که برای برون رفت از مشکلات، مدارس غیردولتی را توسعه دهیم.
زینی وند تصریح کرد در قبال پذیرش هشت تا 14 دانش آموز فرزندان فرهنگیان، خانواده های شهدا، مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی که با شرط معدل و به صورت رایگان در مدارس غیردولتی ثبت نام می کنند، معلم در اختیار مدارس غیردولتی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی یکی دیگر از بندهای حمایتی وزارت آموزش و پرورش است که بر اساس آن آموزش و پرورش موظف است همانگونه که دوره های ضمن خدمت را برای معلمان مدارس دولتی برگزار می کند مانند آن را نیز برای مدارس غیردولتی برگزار کند.
زینی وند در خصوص شهریه مدارس غیردولتی نیز اظهار داشت: بر اساس ماده 15 قانون تاسیس مدارس غیردولتی، آموزش و پرورش موظف به تدوین الگوی شهریه متناسب با هفت سرفصل است و بر اساس این هفت سرفصل امسال الگوی شهریه تدوین شد و به اطلاع خانواده ها رسید.
وی افزود: سال های گذشته در بحث الگوی تعیین شهریه، این مشکل وجود داشت که شهریه به صورت درصدی افزایش می یافت و مدارسی که شهریه بالایی داشتند با درصدی که اعلام می شد، شهریه بیشتری دریافت می کردند.
مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای ساماندهی وضعیت شهریه مدارس غیردولتی، الگوی شهریه را در قالب 13 شاخص تعیین کردیم، تصریح کرد ساعات آموزش در هفته براساس دوره تحصیلی (ساعات مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و ساعات فوق برنامه)، تعداد کلاس دایر ، میانگین پرداختی به دبیر به ازای یک ساعت، تعداد ماه های پرداختی حقوق به دبیر و عوامل اجرایی، تعداد معاون، تعداد عوامل اجرایی به غیر از مدیر و معاون (سایر عوامل اجرایی)، نیروهای آزاد بیمه شده، تعداد دانش آموزان براساس ظرفیت نوسازی ، متراژ عرصه (زمین) ، متراژ اعیان (ساختمان) ، وضعیت اجاره بهای یک متر مربع ملک و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی از جمله شاخص های دریافت شهریه است.
زینی وند ادامه داد: امسال در الگوی تعیین شهریه مبنای محاسبه، هزینه تمام شده هر مدرسه است و ممکن است در یک مدرسه هزینه متناسب با فعالیت های پرورشی، آموزشی و فوق برنامه با سایر مدارس متفاوت باشد.
وی ادامه داد: امسال دستور العمل نظارت جامع به مدارس غیردولتی در قالب ارزیابی تعیین شهریه و ثبت نام تدوین شده است و بر این اساس بازرسان اقدام به بازدید از مدارس غیردولتی می کنند و اگر میزان شهریه اعلام شده را رعایت نکرده باشند قطعا با آنها برخورد می شود.
مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص نحوه محاسبه میزان شهریه مدارس غیردولتی توسط خانواده ها نیز اظهار داشت: شهریه تمام مدارس به جز دو استان اکنون مشخص شده که شامل شهریه ثابت و فوق برنامه است و بر اساس آن فعالیت های فوق برنامه باید به اطلاع اولیا برسد و آنها بدانند مبلغی که به عنوان شهریه پرداخت می کنند در قبال آن قرار است چه فعالیت های فوق برنامه ای را دریافت کنند.
زینی وند تصریح کرد اولیا باید هنگام ثبت نام در جریان فعالیت های فوق برنامه قرار بگیرند و هیچ گونه شهریه دیگری در طول سال به غیر از شهریه ثابت و فوق برنامه نباید گرفته شود مگر شهریه ای که مورد توافق اولیا و مدرسه باشد.
وی افزود: در ارتباط با موارد مذکور اغلب مدیران مدارس همکاری لازم را داشته اند و تنها دو مدیر مدرسه که شهریه مصوب را رعایت نکرده بودند ملزم شدند تا چک هایی را که دریافت کرده بودند به خانواده ها بازگردانند.
مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به ملاک تعیین شهریه در مدارس مختلف غیردولتی اشاره کرد و گفت: شهریه مدارس بر مبنای هزینه تمام شده و کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی تدوین می شود و مدارسی که اعلام کرده اند که فعالیت های فوق برنامه دارند و برای آن شهریه دریافت کرده اند باید برنامه های تعیین شده را اجرا کنند.
زینی وند ادامه داد: اکنون میزان شهریه دریافتی توسط شورای شهریه مناطق به مدیران مدارس اعلام شده است، بنابراین در طول سال تحصیلی تمامی فعالیت ها بازبینی شده و در صورتی که در انجام تعهدات کوتاهی کنند با آنها برخورد می کنیم.
وی با بیان اینکه در ایامی که دانش آموزان در حال ثبت نام در مدارس غیردولتی هستند از طریق بازرسی های انجام شده با مدارسی که الگوی شهریه را رعایت نکردند، برخورد کرده ایم، افزود: در طول سال تحصیلی نیز از طریق تدوین دستورالعمل نظارت جامع بر مدارس غیردولتی بازرسی ها را ادامه خواهیم داد.
فراهنگ (4)**1883**1588

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن