تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819408931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهريه رشته‌هاي پزشکي دانشگاه آزاد يک‌چهارم دولتي‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ تير ۱۳۹۳ (۲۱:۵۵ب.ظ)
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي؛ شهريه رشته‌هاي پزشکي دانشگاه آزاد يک‌چهارم دولتي‌هاست رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در بازديد از بيمارستان بوعلي با بيان اينکه اميدوارم تا سه سال آينده شاهد ايجاد قطب پزشکي در منطقه شرق تهران باشيم، گفت: به پاس قدرداني از زحمات پرسنل اين بيمارستان، از طرف سازمان مرکزي اعتبار خريد يک دستگاه CR را به اين بيمارستان هديه مي‌کنم.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد ميرزاده در بازديد از بيمارستان بوعلي گفت: با توجه به اجراي طرح اتوبان امام علي، 11هزار متر زمين و 12هزار متر زيربناي اين بيمارستان از بين رفته است و تنها عشق و علاقه کارکنان اين بيمارستان، اين مرکز خدماتي و درماني را تا به امروز سرپا نگه داشته است.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي افزود: با توجه به قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي بالاي بيمارستان بوعلي، اميدوارم با اجراي طرح‌هاي بازسازي، به زودي شاهد شکل‌گيري قطب خدمات درماني در منطقه شرق تهران باشيم.
پروژه بازسازي بيمارستان بوعلي اجرايي خواهد شد
وي با تشکر از تلاش‌هاي معاونت عمراني دانشگاه آزاد ادامه داد: خوشبختانه مهندس‌ هاشمي با جديت به دنبال اجراي پروژه‌هاي بخش‌هاي مختلف حوزه پزشکي است و به‌طور حتم با همکاري ايشان، پروژه بازسازي بيمارستان بوعلي اجرايي خواهد شد.
ميرزاده يکي از چالش‌هاي اصلي دانشگاه آزاد اسلامي را تنگناهاي مالي خواند و تصريح کرد: بر اساس گزارش خزانه‌داري، به دليل کمبود دانشجو اغلب واحدها در حال زيان‌دهي هستند و اين امر روشن مي سازد که دانشگاه بايد سازوکار ديگري را براي حل چالش‌هاي مالي خود اجرا کند.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي ادامه داد: اگرچه دانشگاه آزاد، دانشگاه ثروتمندي است ولي چالش مالي همچنان وجود دارد و اميدواريم در 4 سال آينده با اجراي طرح‌هاي مناسب، شاهد بهبود وضعيت مالي و اقتصادي اين دانشگاه باشيم.
شهريه رشته‌هاي پزشکي دانشگاه آزاد، يک چهارم دولتي‌هاست
وي با اشاره به تفاوت شهريه رشته‌هاي پزشکي در دانشگاه‌هاي دولتي و آزاد، گفت: دانشگاه آزاد در حدود يک چهارم دانشگاه‌هاي دولتي، در رشته‌هاي پزشکي شهريه دريافت مي‌کند و اين موضوع موجب شده که در حال حاضر دانشگاه‌هاي پزشکي هزينه‌اي بيشتر از درآمدهايشان داشته باشند. به طور مثال بيمارستان بوعلي در ازاي 200ميليارد ريال هزينه، فقط حدود 100ميليارد ريال درآمد دارد.
ميرزاده تصريح کرد: من از وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تشکر مي‌کنم و اميدوارم با جلب حمايت‌هاي دولتي در زمينه پزشکي بتوانيم اقدامات قابل قبولي در بيمارستان بوعلي و بيمارستان‌هاي ديگر دانشگاه آزاد اسلامي انجام دهيم.
وي با بيان اينکه 40درصد از سهم آموزش رشته‌هاي پزشکي کشور به عهده دانشگاه آزاد است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامي اين آمادگي را دارد که با برنامه اي منسجم و جامع، در زمينه پزشکي و بهداشتي با دولت همکاري کند و در سايه اين همکاري بخشي از بار بزرگ از دوش دولت برداشته شود.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اصلاح سازوکارهاي مالي در اين دانشگاه را ضروري خواند و افزود: از دکتر لاريجاني مي‌خواهم گزارشي در رابطه با تفاوت شهريه‌هاي رشته‌هاي پزشکي در دو دانشگاه دولتي و آزاد تهيه کند و اين گزارش به هيأت امناي مرکزي ارائه شود تا شايد بتوان بخشي از هزينه‌هاي دانشگاه‌هاي پزشکي را به گونه‌اي تأمين کرد.
کيفي‌سازي هزينه‌بر است
ميرزاده ادامه داد: براي اعتباربخشي بايد کيفيت را بالا ببريم و بالا بردن کيفيت نيز هزينه‌بر است. نمي‌توان از منابع بخش‌هاي فني و مهندسي دانشگاه، براي بخش پزشکي استفاده و در اين دانشگاه‌ها هزينه کرد زيرا بهترين راه تعيين و تعريف تعرفه‌هاي پزشکي خاص دانشگاه آزاد در هيأت امناي مرکزي است.
وي با بيان اينکه معتقدم مي‌توانيم به استانداردهاي مطلوب در حوزه پزشکي برسيم، گفت: با توجه به شناختي که از دکتر لاريجاني و دکتر طباطبايي دارم، معتقدم با کمک ايشان مي‌توانيم در حوزه پزشکي در دانشگاه آزاد به استانداردهاي قابل قبول دست يابيم و پيشنهاد من به همه دوستان در اين زمينه حرکت به سمت کسب استقلال مالي است.
ميرزاده گفت: وقتي با وجود تمام صدمات وارده به بيمارستان بوعلي، همچنان در بخش جراحي فک و صورت رتبه نخست را داراست به اين معني است که اين بيمارستان ظرفيت بالقوه بالايي دارد.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينکه سازمان مرکزي آمادگي هرگونه کمک به بيمارستان بوعلي را دارد، تأکيد کرد: با توجه به قراراداد منعقدشده با بانک ملي ايران، بيمارستان بوعلي مي‌تواند از تسهيلات اين بانک براي آغاز ساخت و سازهاي خود استفاده کند.
تأمين اعتبار 350ميليون تومان براي خريد دستگاه CR
ميرزاده با تأکيد بر اينکه اميدوارم در سه سال آينده بيمارستان بوعلي به قطب پزشکي منطقه شرق تهران تبديل شود، اظهار داشت: بنده به پاس قدرداني از تمامي زحمات و تلاش پرسنل و کارکنان اين بيمارستان، هزينه خريد و تکميل بخش CR اين بيمارستان به مبلغ 350 ميليون تومان را از اعتبار سازمان مرکزي اهدا مي‌کنم.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در پايان در ارزيابي بازديد خود از بيمارستان بوعلي، تأکيد کرد: بازديد از اين بيمارستان در من احساس دوگانه اي به وجود آورد؛ از طرفي به خاطر آسيب‌هاي واردشده به اين بيمارستان در طول سه سال گذشته بسيار متأسف شدم و از طرف ديگر با مشاهده ايثار و تلاش خالصانه تمامي کارکنان و پرسنل اين بيمارستان، احساس غرور و شادماني در من برانگيخته شد و به آينده درخشان اين بيمارستان اميدوار شدم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن