تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805615036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران - ایرنا - روزنامه دنیای اقتصاد در شماره روز سه شنبه به بازتاب عنوان های «نسخه موعود رکودزدایی» و «فینال هسته ای به وقت اضافه می کشد؟» پرداخت.


این روزنامه تیتر یک را به عنوان نسخه موعود رکودزدایی اختصاص داد و نوشت: دولت از کلیات بسته خروج از رکود که پیش از این وعده داده بود رونمایی کرد. در این بسته که برای اولین بار با رویکرد آینده نگرانه تنظیم شده وضعیت موجود آسیب شناسی و علت یابی شده است.
این بسته در کنار آسیب شناسی به ارائه جهت گیری های لازم برای خروج از رکود اقتصادی پرداخته است. جهت گیری های مورد نظر براساس پیش فرض هایی تنظیم شده است. «تداوم وضعیت موجود تحریم تا پایان سال 1393»، «اتکا نداشتن به منابع بانک مرکزی»، «دامن نزدن به بیماری هلندی»، «توسعه فعالیت های اشتغال زا؛ توجه به بنگاه های کوچک و متوسط» و... عناوین اصلی این پیش فرض ها هستند.
در ادامه، عوامل اصلی خروج از رکود نیز معرفی شده است. نخست، عوامل پیشران مانند تحرک بخش های نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع معدنی، دوم، عوامل انتشار دهنده اقتصادی مانند بازار سرمایه، بازار پول (بانک ها)، بودجه دولت و صنایعی که در دنباله صنایع پیشرو قرار دارند.
سومین چرخه، عواملی هستند که می توانند شرایط مساعد را برای تشدید آثار مخرب رکود یا آثار مثبت رونق اقتصادی فراهم کنند. کیفیت بودجه دولت، بهبود روابط خارجی اقتصادی و قابل پیش بینی بودن تحولات بازار ارز از جمله این عوامل ذکر شده اند. عوامل انتقال دهنده رشد از جمله تحریک تقاضا بدون ایجاد تورم و در نتیجه رونق تولید به عنوان چهارمین عامل اصلی خروج از رکود معرفی شده است.
فینال هسته ای به وقت اضافه می کشد؟ تیتر دیگر روزنامه دنیای اقتصاد است. 6 روز مانده به 29 تیر (20 ژوئیه)پایان ضرب الاجل 6 ماهه توافق هسته ای ایران و 1+5، راهروهای هتل کوبورگ وین، محل رایزنی های فشرده و البته داغ دوجانبه و چندجانبه هیات های مذاکره کننده برای دستیابی به توافق است.
در سیزدهمین روز مذاکرات وین 6 موسوم به یکشنبه بزرگ، وزیران خارجه آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به این مذاکرات پیوستند تا درباره موضوعات اختلافی در سطح وزرای خارجه تصمیم گیری کنند. حضور جان کری وزیر خارجه آمریکا و سه دور مذاکره دوجانبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در دو روز گذشته، روند گفت وگوها در روزهای پایانی را شتاب بیشتری بخشیده است. حضور پر انعکاس کری و همچنین حسین فریدون برادر و مشاور ویژه حسن روحانی در هتل کوبورگ، ترک سریع محل مذاکرات از سوی وزرای خارجه آلمان و فرانسه و حضور نیافتن وزرای خارجه چین و روسیه در این دور از گفت وگوها نشان از آن دارد که همچون گذشته آمریکا نقش تعیین کننده در هدایت مذاکرات با ایران را عهده دار است و در تلاش است تا به یک چارچوب قابل اتکا برای برون رفت از وضعیت پیچیده کنونی در دقایق آخر برسد که در همین خصوص وزیر امور خارجه آمریکا دیروز پس از دیدار با ظریف در وین گفت که مذاکرات فوق العاده ای داشته ایم.
این روزنامه با بازتاب عنوان بستر قانونی بازار دوم مسکن نوشت: کانون سردفتران برای فراهم کردن بستر ثبت معاملات پیش فروش در دفاتر اسناد رسمی، فرمت اولیه قرارداد محضری پیش خرید را طراحی کرد.
محتوای این قرارداد که باید در دفترخانه توسط سازنده – پیش فروشنده - تکمیل شود و به امضای طرفین معامله برسد، به گونه ای است که از پنج نوع حقوق بدیهی پیش خریداران حفاظت می کند.
برای عقد قرارداد محضری پیش فروش مسکن، ارائه سند زمین و پروانه ساخت الزامی است و مبلغ به صورت «قیمت مقطوع» باید لحاظ شود.
همچنین بیمه نامحدود ساختمان و قید زمان «تحویل کلید و تنظیم سند قطعی» در قرارداد نیز از جمله تکالیف قانونی پیش فروشنده است.
اعتراض جهانی به کشتار غزه، تیتر دیگر روزنامه دنیای اقتصاد محسوب می شود. در حالی که غزه بی وقفه زیر بمباران رژیم صهیونیستی است خبرها حکایت از آن دارد که این رژیم خود را برای یک حمله زمینی آماده می کند. در این میان مردم دنیا در رسانه های اجتماعی با چاپ کاریکاتورها و انتشار اخبار از کشتار غزه به جمع معترضان به رژیم صهیونیستی پیوسته اند. در پاریس تظاهرات مردم علیه اسرائیل با شعار «اسرائیل را بایکوت کنید» به خشونت کشیده شد.
این رونامه با بررسی عنوان افزایش 20 درصدی مصرف برق تهران نوشت: سیدزمان حسینی مدیرعامل برق منطقه ای تهران با بیان اینکه هنوز مشکل تامین سوخت نیروگاه ها به طور کامل رفع نشده است، گفت: از میزان دقیق سوخت رسانی به نیروگاه ها اطلاع ندارم اما آنچه که هست این است که برای تامین سوخت نیروگاه ها به زمان نیاز داریم. وی با اشاره به اینکه مصرف برق در تهران 20 درصد افزایش پیدا کرده افزود: 35 درصد برق مصرفی در تهران در بخش خانگی، 25درصد در بخش صنعتی، 16 درصد در بخش عمومی، 9درصد در بخش کشاورزی و 15درصد در سایر بخش ها برق مصرف می شود. تاکنون با دو صنعت که شامل خودروسازها و شرکت های سیمان می شود، قراردادهایی به میزان 30 مگاوات بسته شده است تا در زمان نیاز بتوانیم از این مقدار استفاده کنیم.
**2002**9131

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن