تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834503097
کارگردان مستند «زنبق و خاکستر» در هشتمین محفل سینما روایت گروهی ژست اپوزیسیون میگیرند و در همه دولتها هم فیلم میسازند
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: کارگردان مستند «زنبق و خاکستر» در هشتمین محفل سینما روایت
گروهی ژست اپوزیسیون میگیرند و در همه دولتها هم فیلم میسازند
کارگردان مستند «زنبق و خاکستر» تاکید کرد: این کار برای هفت سال پیش بود و در زمان خودش باید دیده میشد که به دلایل مختلف نگذاشتند دیده شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، هشتمین جلسه از سلسله نشستهای نمایش فیلم «سینماروایت» با نمایش مستند «رنبق و خاکستر برگزار شد. این مستند که حدودا هشت سال قبل توسط محمدرضا عرب کارگردانی شده شرح حالی ارائه می دهد از نسل کشی که صربها در ابتدای دهه نود میلادی در سربرنیتسا به راه انداختند و تعداد زیادی از مسلمانان را قتل عام کردند. «زنبق و خاکستر» روایت خود را از نگاه کاراکتری ارائه می دهد که با در دست داشتن آلبومی حاوی تصاویری از تعدادی از زنانی که فرزندان و همسران خود را در این جنگ از دست دادند به این منطقه رفته و می کوشد از وضعیت فعلی این زنان اطلاع پیدا کند. * برای دوستان مدیر، پرداخت فرهنگی به نسل کشی مسلمانان در سربرنیتسا الویت ندارد در نشست گپ و گفت این مستند علاوه بر محمدرضا عرب کارگردان مستند، رضا استادی منتقد و روزنامه نگار سینما و همچنین محمدرضا عباسیان کارشناس سینما نیز حضور داشتند. در ابتدای نشست استادی از کارگردان فیلم خواست درباره کلیات اثر اطلاعاتی به مخاطبان ارائه دهد و همین درخواست مجالی شد برای عرب تا به یکی از معضلات بزرگ مستندسازان که عدم حمایت مدیران از سوژه های دغدغه مند است بپردازد. عرب با بیان اینکه از حدود سه سال قبل به دنبال این بوده که طرحی با عنوان «زنبقهای سوخته» با محوریت مسلمان کشی در بوسنی را در سیمافیلم به تولید برساند گفت: من ماهها درگیر تصویب این فیلمنامه بودم و در نهایت در دوره مدیریت حسن اسلامی مهر بر سیمافیلم طرح را تصویب کردم و کُد هم گرفتم اما به محض اینکه خواستیم وارد فاز تولید شویم مدیریت سیمافیلم عوض شد و مدیر جدید آن جناب محمدرضا معصوم زادگان طرح را رد کرد! وی ادامه داد: این گونه رفتارها مرا به این باور رسانده است که برای دوستان مدیر پرداخت فرهنگی به نسل کشی مسلمانان در سربرنیتسا الویت ندارد. در کنار «زنبقهای سوخته» پیگیر طرحی به نام «سلام سارایوو» هم بودم که آن نیز به نتیجه نرسید. عرب با بیان اینکه رد کردن پروژه ای که مدیر قبلی تایید کرده به یک روال در سیستم مدیریتی بدل شده اظهار داشت: چرا باید کاری که در سینمافیلم تایید شده و هم کد دارد و هم قرارداد به ناگاه رد شود. اینکه مدیر قبلی این کار را تایید کرده یعنی اینکه نباید آن را در دستور کار قرار داد؟ این چه روش غلطی است. چرا کسانی مدیر شده اند که زیر قراردادهای قبلی می زنند؟ به نظرم اینها همه ناشی از مشکلات روحی-روانی برخی مدیران است.
* با وجود همه بی مهری ها، مستند دین خود را به انقلاب ادا کرد بنابراین گزارش، محمدرضا عباسیان که هم سابقه مدیریت سینمایی دارد و هم سابقه فرهنگی ابتدای سخنان خود را به جهاد فرهنگی مستندسازان اختصاص داد که از زمان دفاع مقدس آغاز شد و در سالهای بعد و در حوزه هایی مانند افغانستان، لبنان و بوسنی ادامه پیدا کرد. عباسیان با اشاره به نخستین مستندی که با موضوع جنگ بوسنی ساخته شد گفت: اولین کار را در این زمینه نادر طالب زاده انجام که «خنجر و شقایق» را ساخت و تماشای همین مستند نقطه شروعی شد برای من و بسیاری دیگر از علاقمندان که در سالهای بعد در این حیطه کار کنیم. خوشحالم حالا که اندوخته مستندمان در این حیطه را می بینیم متوجه دست پرمان می شویم. وی با اشاره به حضور مستندسازان در سالهای جنگ تحمیلی و متعاقب آن در جنگهای صورت گرفته در کشورهای همسایه ادامه داد: مستند و مستندسازی دین خود را به انقلاب ادا کرد آن هم با وجود همه بی مهرهایی که به مستندسازان روا می شود. همین قدر بگویم که اغلب مدیران فرهنگی آن قدر که علاقمند به دیدار با بازیگران یا کارگردانان درجه چندم و عکس گرفتن با آنها هستند علاقه ای به دیدار با مستندسازان از خود نشان نداده اند. عباسیان افزود: متاسفانه در اغلب نهادهای فرهنگی ما و حتی نهادهایی که پسوند انقلاب اسلامی هم دارند عمده توجهات به سینمای داستانی است و کسی به مستندسازانی که با جان و دل کار می کنند توجهی نشان نمی دهد. این در حالی است که سینمای بلند ما هیچ گاه نتوانست دین خود را به انقلاب و ارزشهای آن ادا کند. *سینماگران ما به هنگام امضای بیانیه علیه افراطی گری هم دستشان می لرزد که مبادا مشکل ویزا پیدا کنند! عباسیان با تحسین محمدرضا عرب به واسطه ساخت «زنبق و خاکستر» ادامه داد: مطمئنم که کارگردان برای ساخت این فیلم کمترین چشمداشت مالی را داشته و کلی زحمت کشیده که توانسته دو ریال بودجه از مرکز گسترش بگیرد. با این حال حاصل کار نسبتا قابل قبول است و بخشی از آنچه در نسل کشی مسلمانان رخ داد را نمایش می دهد. محمدرضا عباسیان با بیان اینکه خیلی بد است که هنوز یک اثر سینمایی درست و حسابی درباره جنگ بوسنی نداریم گفت: سینمای بلند ما تنها یک فیلم به نام «خاکستر سبز» را با مضمون جنگ در بوسنی ساخته که آن هم جزو آثار خوب حاتمی کیا نیست. کارگردانان بزرگ ما همیشه تحت حمایت بوده اند اما در این حیطه کمترین تلاشی نکرده اند. وی با طعنه زدن به بیانیه های برخی فیلمسازان درباره اتفاقاتی مانند غزه افزود: در همین ماجرای غزه و یا قبلترش رفتارهای وحشیانه داعش کارگردانان ما تنها کاری که می کنند بیانیه دادن علیه افراطی گری است؛ تازه به هنگام امضای بیانیه علیه افراطی گری هم دستشان می لرزد که مبادا مشکل ویزا پیدا کنند و نتوانند به فلان کشور غربی سفر کنند.
* چرا فقط آدمهای محدودی می توانند در این حیطه کار کنند؟ در ادامه نشست رضا استادی به یکی از اصلی ترین معضلات پیرامون فیلمسازی در حوزه اثرات جنگ در نقاطی مانند بوسنی و لبنان که انحصاری شدن این حیطه برای عده ای خاص است پرداخت و گفت: باید این سوال را مطرح کرد که چطور می شود آدمهایی که می توانند در این حیطه ها بخصوص در سینمای بلند کار کنند فقط یک عده خاص و انگشت شمار هستند و هر کسی نمی تواند در این باره فیلم بسازد. عباسیان در پاسخ به این پرسش استادی با بیان اینکه بسیاری از فیلمهایی که با موضوع مقاومت مردم لبنان ساخته شده هم آثار خوبی نیست گفت: فارغ از این انحصار که شما آن را مطرح کردید باید از فیلمسازان توانمندمان بپرسیم که چرا وارد این حیطه نمی شوند. اینکه وظیفه داریم به برادران مسلمان خود در دیگر نقاط جهان کمک کنیم به کنار اما مهمتر از آن کار تبلیغاتی است. باید بیاییم و فیلمهای خوب و تاثیرگذاری بسازیم تا بهلحاظ جریان تبلیغاتی کم نیاوریم. * مبارزه می کنیم برای ساخت یک مستند رضا استادی در ادامه از عرب پرسید که آیا هیچ گاه مواجهه ای برای جلب حمایت جهت ساخت فیلم بلند با موضوع بوسنی نداشته است و عرب نیز بلافاصله پاسخ داد: ما مواجهه نمی کنیم بلکه مبارزه می کنیم و نه فقط برای فیلم بلند که برای ساخت مستند. جالب است که یکی از نمایندگان مجلس در جایی خطاب به ما گفت بوسنی و هرزگوین قدر گیلان ماست اما شما این همه بودجه می گیرید برای ساخت فیلم در این نقطه! می دانید این نگاه برآمده از چیست؟ برآمده از عدم شناخت کافی از این منطقه. عرب ادامه داد: منطقه بوسنی جزو معدود مناطق جهان است که دارای اسلام ایرانی است یعنی اسلامی که برآمده از ادبیات شرقی است و دقیقا به همین دلیل است که باید حالا حالاها بر روی اتفاقات این منطقه کار کنیم و تلاش کنیم وحشیگریهای صربها در این منطقه را تصویرسازی کنیم. این کارگردان درباره دلیل ساخت «زنبق و خاکستر» هم گفت: یادم می آید بعد از «آخرین ملکه زمین» دلم می خواست از فضای داستانی فاصله بگیرم و برای همین رفتم به سراغ این مستند و خوشبختانه دوستانی مانند پژمان لشگری پور و محمد آفریده نیز کمک کردند تا این مستند ساخته شود. اما افسوس که در تمام مدت 4 سال مدیریت شفیع آقامحمدیان بر مرکز گسترش این فیلم آرشیو شد و بیرون نیامد. دلیل خاصی هم در این باره نمی گفتند چراکه با حرف فیلم مشکلی نبود بلکه با شخص مشکل داشتند.
* مدیران می روند و ما می مانیم عرب سپس با اشاره به عباسیان اظهار داشت: مدیران مملکت می آیند و می روند و فقط سینماگران هستند که باقی می مانند. همین آقای عباسیان علیرغم اینکه در برهه ای مدیر سینمایی هم بوده اما الان که اینجا نشسته به عنوان یک مستندساز او را می شناسیم و نه به عنوان مدیر چون مدیریت پستی نیست که تا ابد با آدمی باقی بماند. اما شخصی مثل آقامحمدیان هیچ گاه به این فکر نمی کرد ممکن است روزی مدیریت او هم تمام شود و برای همین تصمیماتی که می گرفت که به بایگانی شدن بسیاری از فیلمها انجامید. * اگر بخواهی بروی درباره داعش فیلم بسازی درب شهادت باز است عرب درباره رانتهایی که به واسطه فیلمسازی با مضامین مقاومت به فیلمسازان می رسد اظهار داشت: هیچ رانت خاصی وجود ندارد. همین الان اگر بخواهی بروی و از داعش فیلم بسازی درب شهادت باز است که جانت را کف دستت بگذاری و بروی و یک مستند از آنچه در عراق می گذرد بسازی. چند نفر جرات این کار را دارند؟ فقط حرف می زنیم از مبارزه با رفتارهای افراطی و گروههای تکفیری اما پای عمل که می رسد اغلب کم می آورند. عرب ادامه داد: یادم است حدودا ده سال قبل در «آخرین ملکه زمین» به موضوع تکفیریها پرداختم اما برای اکران آن فقط به وزارت اطلاعات و رهبری نامه ننوشتم! آن موقع این فیلم را کسی جدی نگرفت و الان همه یادشان آمده که باید درباره تکفیریها فیلم بسازیم. * بنیاد شهید یک فایل از شهدای بهزیستی ندارد عرب با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه مستندسازی وجود دارد افزود: یادم می آید به دنبال این بودم که درباره شهدای بهزیستی فیلم بسازم اما شاید باورتان نشود حتی در بنیاد شهید هم یک فایل حاوی مشخصات شهدای بهزیستی وجود نداشت. برای گرفتن یک سری داده خام کلی نامه نوشتم و به جایی نرسیدم اما از آن سو گروهی هستند که در همه دوره ها فیلم می سازند.» وی ادامه داد: جالب است که گروهی ژست اپوزیسیون می گیرند و در همه دولتها هم فیلم می سازند و از شهرداری گرفته تا تلویزیون و بنیاد فارابی و حوزه از آنها حمایت می شود اما به امثال من که می رسد بارها و بارها باید بروی و بیایی و آخرش هم هیچ. * «زنبق و خاکستر» باید در زمان خودش دیده می شد که نشد محمدرضا عرب در پایان نشست درباره اینکه آیا بنا ندارد «زنبق و خاکستر» را بار دیگر تدوین کند اظهار داشت: این کار برای هفت سال پیش بود و در زمان خودش باید دیده می شد که به دلایل مختلف نگذاشتند دیده شود. البته یک مونتاژ هم روی فیلم انجام دادم و از نسخه 60 دقیقه ای آن یک نسخه 50 دقیقه ای بیرون کشیدم اما فکر می کنم این فیلم دیگر کار خودش را کرده و نیازی به رجوع دوباره و تدوین مجدد نیست. انتهای پیام/ ا
93/04/23 - 13:17
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]
صفحات پیشنهادی
روایتی از سربرنیتسا در نوزدهمین سالگرد جنایت اکران مستند «زنبق و خاکستر» در هشتمین برنامه سینما روای
روایتی از سربرنیتسا در نوزدهمین سالگرد جنایتاکران مستند زنبق و خاکستر در هشتمین برنامه سینما روایتهشتیمن جلسه سینما روایت به اکران مستند زنبق و خاکستر ساخته محمد رضا عرب و نقد و بررسی آن میپردازد به گزارش خبرگزاری فارس در نوزدهمین سالگرد جنایت سربرنیتسا و کشتار مسلمانان بی دفدر سالگرد حمله ناو آمریکایی به ایرباس ایرانی مستند «پرواز صبح یکشنبه» در نشست فیلمسازان جوان سینمای
در سالگرد حمله ناو آمریکایی به ایرباس ایرانیمستند پرواز صبح یکشنبه در نشست فیلمسازان جوان سینمای اکران میشودهمزمان با سالروز حمله ددمنشانه ناو وینسنس آمریکایی به مسافران هواپیمای ایرباس 655 ایرانی در سال 1367 مستند پرواز صبح یکشنبه اکران و بررسی میشود به گزارش خبرگزاری فارسششمین جلسه «سینما روایت» برگزار شد تبریزی: اگر فیلمی با مضمون سازمان مجاهدین بسازیم مخاطب برای دیدن
ششمین جلسه سینما روایت برگزار شدتبریزی اگر فیلمی با مضمون سازمان مجاهدین بسازیم مخاطب برای دیدن آن به سینما میآیدکمال تبریزی با اشاره به ساخت فیلمهایی درباره سازمان مجاهدین تاکید کرد من فکر می کنم حتی اگر فیلمهایی هم با مضمون این سازمان بسازیم مخاطبان به سینما نمیآیند تا ایبه مناسبت سالروز واقعه مسجد گوهرشاد صورت میگیرد مستند «خورشید مرده بود» در نشست فیلمسازان جوان سین
به مناسبت سالروز واقعه مسجد گوهرشاد صورت میگیردمستند خورشید مرده بود در نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاببه مناسبت 21 تیر ماه سالروز واقعه مسجد گوهرشاد مستند خورشید مرده بود به کارگردانی مریمالسادات مومنزاده اکران و بررسی میشود به گزارش خبرگزاری فارس بنابر اعلام دبیرخانه جنمایش و نقد مستندی درباره «کشمیر» در سالن سینماحقیقت
نمایش و نقد مستندی درباره کشمیر در سالن سینماحقیقتفیلم مستند به پشت تابلو نگاه کن ساخته محسن برمهانی در دوازدهمین برنامه از دوره جدید کانون فیلم سینماحقیقت به نمایش عمومی درآمده و سپس مورد نقد و بررسی قرار میگیرد به گزارش خبرگزاری فارس عصر فردا یکشنبه 15 تیرماه و در دوازبا حضور در محفل شبی در جزیره مجنون صورت گرفت روایتگری نویسنده «پایی که جا ماند» در قم
با حضور در محفل شبی در جزیره مجنون صورت گرفتروایتگری نویسنده پایی که جا ماند در قمنویسنده کتاب پایی که جا ماند با حضور در محفل شبی در جزیره مجنون به روایتگری از رزم و اسارت خود در دوران دفاع مقدس پرداخت به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم در محفل حم«تونل»، «مقاومت و زن بودن» و «من، همسرم و گامون» سه انیمیشن کوتاه مهمان هفتمین ج
تونل مقاومت و زن بودن و من همسرم و گامونسه انیمیشن کوتاه مهمان هفتمین جلسه سینما روایت میشوندانیمیشنهای کوتاه تونل مقاومت و زن بودن و من همسرم و گامون در هفتمین جلسه از سینما روایت به نمایش در میآید به گزارش خبرگزاری فارس سینما روایت هفتمین جلسه خود را به اکران سه انیمیشفراخوان هشتمين جشنواره بينالمللي فيلم مستند ايران سينماحقيقت اعلام شد / آخرين مهلت ثبت نام 15 مردادماه
فراخوان هشتمين جشنواره بينالمللي فيلم مستند ايران سينماحقيقت اعلام شد آخرين مهلت ثبت نام 15 مردادماه هشتمين دوره جشنواره بين المللي فيلم مستند ايران سينماحقيقت را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسي كاظم ع در آذرماه 1393 و با شعار حقيقت بهترين راهنماست برگزار خواهد شمستند «ریشه در خویش» در سالن سینماحقیقت به نمایش درآمد
مستند ریشه در خویش در سالن سینماحقیقت به نمایش درآمدکارگردان مستند ریشه در خویش که روز گذشته در سالن سینماحقیقت به نمایش درآمد تاکید کرد اصلاً نمیخواستم تحتتاثیر فضای بهوجود آمده برای مهاجران افغان کار را ادامه بدهم به گزارش خبرگزاری فارس مستند ریشه در خویش ساخته مژگان ایبا هنرنمایی پیشکسوتان سمنانی مستند سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» آماده نمایش میشود
با هنرنمایی پیشکسوتان سمنانیمستند سینمایی کربلا جغرافیای یک تاریخ آماده نمایش میشودفیلمبرداری مستند سینمایی کربلا جغرافیای یک تاریخ محصول حوزه هنری با هنرنمایی هنرمندان پیشکسوت سمنانی به پایان رسید به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان فیدر هفتمین جلسه سینما روایت انیمیشنهای «مقاومت»، «تونل» و «من، همسرم و گاومون» ب
در هفتمین جلسه سینما روایتانیمیشنهای مقاومت تونل و من همسرم و گاومون به نمایش در آمدنددر هفتمین جلسه از محفل سینما روایت انیمیشنهای کوتاه مقاومت تونل و من همسرم و گاومون به نمایش در آمد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت به گزارش خبرگزاری فارس هفتمین جلسه از سلسله نشستهای سینمطناز طباطبایی مقابل دوربین «رخ دیوانه» / فیلمسازی که بعد از پنج سال به سینما بازمیگردد
طناز طباطبایی مقابل دوربین رخ دیوانه فیلمسازی که بعد از پنج سال به سینما بازمیگردد فرهنگ > سینما - فیلم سینمایی رخ دیوانه به کارگردانی ابوالحسن داودی و تهیهکنندگی بیتا منصوری با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی پس از پایان مراحل پیشتولید فیلمبرداری خود را آغازنمايش انيميشن «تونل» در هفتمين جلسه «سينما روايت»
نمايش انيميشن تونل در هفتمين جلسه سينما روايت سينمـا روايـت هفتمـين جـلسه خود را به اكران سه انيميشن كوتاه ايراني اختصاص داده است به گزارش جوان انيميشنهاي تونل مقاومت و زن بودن و من همسرم و گاومون كه همگي با محوريت موضوع مقاومت توليد شدهاند در هفتمين جلسه سينما ردر گفتوگو با فارس مطرح شد «کودک و خدا» علی شاهحاتمی در انتظار حمایت فارابی برای تولید/کارگردان خوش
در گفتوگو با فارس مطرح شدکودک و خدا علی شاهحاتمی در انتظار حمایت فارابی برای تولید کارگردان خوشرکاب فیلمی درباره هیروشیما و ناکازاکی میسازدعلی شاهحاتمی نگارش فیلمنامه سینمایی درنا 356 را به پایان رسانده و میخواهد فیلمی سینمایی درباره فاجعه هیروشیما و ناکازاکی بسازد علی شاه15 تیر آخرین مهلت ارسال آثار مستند به جشن سینمای ایران
فرهنگ و هنر سینمای ایران 15 تیر آخرین مهلت ارسال آثار مستند به جشن سینمای ایران مستندسازان عضو صنوف مختلف خانه سینما تا 15 تیر مهلت دارند که فیلم خود را برای داوری در شانزدهمین جشن سینمای ایران ارسال کنند به گزارش خبرگزاری مهر آخرین زمان ارسال آثار متقاضیان شرکت در شانزدهمینبه همت کارگردان اردبیلی فیلم کوتاه «هشتاد سالگی» در اردبیل تولید شد
به همت کارگردان اردبیلیفیلم کوتاه هشتاد سالگی در اردبیل تولید شدفیلم کوتاه هشتاد سالگی به کارگردانی رضا جمالی در انجمن سینمای جوانان اردبیل تولید شد به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل این فیلم روایتگر داستان رحمان جوانی 30روایت روزنامه لبنانی از طرح آمریکا برای مقابله با «داعش»
روایت روزنامه لبنانی از طرح آمریکا برای مقابله با داعش بیروت - ایرنا – روزنامه لبنانی السفیر در شماره روز چهارشنبه خود به بررسی طرح آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی تکفیری داعش و ضرورت جمع اضداد پرداخته است گزارش السفیر به شرح زیر است مقابله با داعش شرایطی جدید خلق کرده و ج-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها