تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803109621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت روزنامه لبنانی از طرح آمریکا برای مقابله با «داعش»


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روایت روزنامه لبنانی از طرح آمریکا برای مقابله با «داعش» بیروت - ایرنا – روزنامه لبنانی « السفیر» در شماره روز چهارشنبه خود به بررسی طرح آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی تکفیری داعش و « ضرورت جمع اضداد» پرداخته است.


گزارش السفیر به شرح زیر است:
مقابله با داعش، شرایطی جدید خلق کرده و جمع اضداد را ضروری ساخته است، اوضاع درهم پیچیده شده دشمنان را مجبور کرده با هم کار کنند، نظام سوریه حتی اگر تصمیم بگیرد داعش را هدف قرار دهد با میدان نبرد فاصله دارد و دولت عراق هم پیمان دمشق مجبور است با مخالفان مسلح نظام سوریه که واشنگتن آنها را بخشی از جنگ علیه داعش قرار داده، هماهنگی کند.
در ادامه این گزارش ادعا شده است که مشاوران نظامی آمریکایی و ایرانی در میدان نبرد با داعش بر ماموریت نیروهای عراقی نظارت می کنند.
این خلاصه ای بود از اطلاعات موثقی از یک گزارش طولانی که السفیر به آن دست یافته است که از گزارش های بلند مقامات ارشد آمریکایی است که با پرونده عراق درگیرند.
یک مقام ارشد آمریکایی گفت: اگر برای نبرد نظامی تصمیم بگیریم مقید به سرزمین جغرافیایی مشخصی نخواهیم بود اما اقدامات امنیتی و فرستادگان ما بر عراق متمرکز خواهند بود.
وی افزود: اما داعش دریک محدوه وسیع فعال است و عمل می کند و ما برای نیروهای خود در صورت نیاز به اقدام ضروری، خط قرمزی در نظر نگرفته ایم.
این مقام آمریکایی به اقدامات نظامی آمریکا در عبور از مرز کشورها مانند بمباران اهداف و عملیات نیروهای ویژه در یمن ، سومالی و لیبی اشاره و تاکید کرد که « هراقدامی برای مقابله با داعش که اکنون در سوریه و عراق است، ضروری باشد ، انجام می دهیم».
مقامات آمریکایی منظور از اقدام نظامی را بمباران مواضع داعش با هواپیماهای بدون سرنشین و احتمال مشارکت نیروهای ویژه اعلام کرده اند و این گزینه شامل حملات دقیق و هدفمند خواهد بود و عملیات وسیع را که نیازمند ورود واحدهای زمینی ارتش آمریکا باشد، در برنخواهد گرفت.
نقشه های مواضع داعش در سوریه و عراق آماده شده است و به طور مستمر از طریق اطلاعات دستگاه های امنیتی آمریکا به روز می شود.
یکی از مقامات آمریکایی گفت: بک بسته از گزینه های مختلف از مواضع داعش در اختیار « باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا است که هدف گرفتن آنها می تواند به دفاع از منافع آمریکا کمک کند.
یک سئوال باقی می ماند، چه عواملی مشخص می کند کاخ سفید آغاز عملیات نظامی را کلید بزند؟ مقامات آمریکایی پاسخ های زیادی داده اند، آنها بر ضرورت گزینه نظامی تاکید می کنند اما حاضر نیستند از جدول زمانی شروع اقدام نظامی سخن بگویند.
در این چارچوب یک مقام دولت آمریکا برای آنکه میدان حرکت و مانور سیاسی کاخ سفید وسیع باقی بماند، گفت: آغاز عملیات نظامی به ارزیابی های آمریکا بستگی دارد و اینکه نیاز باشد از نیروهای خود استفاده کند.
یک مسئول دیگر آمریکایی خاطرنشان کرد: هرگاه قانع شویم کارکنان و تاسیاست آمریکا تهدید می شود و داعش ممکن است به منافع آمریکا ضربه بزند و امنیت آمریکا در داخل و یا هر نقطه ای از منطقه وجهان در معرض خطر باشد در اقدام مستقیم حتی نظامی تردید نخواهیم کرد.
یک مسئول دیگر آمریکایی از نشست های منظم باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا با تیم امنیت ملی خود خبر داد و افزود: به داعش نباید اجازه داد پناهگاهی امن برای خود در عراق ایجاد کند و این از اولویت های دولت آمریکا است.
در چنین شرایطی ماموریت 300 مشاور نظامی آمریکا که درعراق مستقر شده اند بیانگر حساسیت و اهمیت زیاد ماموریت آنها برای کاخ سفید است.
براساس گزارش و اطلاعاتی که کارشناسان ارائه کرده اند، درست است که ماموریت اصلی این مشاوران ارزیابی قدرت ارتش عراق و سپس ارائه کمک ها و تجهیزات است اما آنها وظیفه دارند همچنین قدرت ارتش عراق را در مقابله با داعش که توانسته برخی گروه های تندرو را با خود همراه کند، ارزیابی کنند.
یک مسئول ارشد دولت آمریکا تاکید کرد: ماموریت مشاوران نظامی بخشی از برنامه همه جانبه کمک به عراقی ها در نبرد با داعش و حل این مشکل است.
وی افزود: ماموریت فرستادگان آمریکایی به عراق مشاهده بهتر اوضاع از نزدیک و افزایش اطلاعات و بررسی های امنیتی است تا برمبنای آنها بتوانیم بهتر تصمیم بگیریم.
مقامات آمریکایی با تاکید بر اهمیت اقدامات مشاوران می گویند که بر اساس اطلاعات نظامی امنیتی، هواپیماهای بدون سرنشین بکار گرفته شده و فرماندهی نظامی آمریکا قادر است در طول شبانه روز مناطقی از عراق را که مورد توجه کاخ سفید قرار دارد و داعش در آنجا می تواند فعالیت کند، پوشش دهد.
برخی دیگر از مقامات آمریکایی گفتند: باید به صورتی بهتر بفهمیم که چه می گذرد، باید مراقب اقدامات داعش باشیم و مشخص کنیم چه اقداماتی باید برای کنترل آن از نزدیک انجام دهیم.
« جان کری » وزیر خارجه آمریکا هم چند روز قبل بر افزایش اقدامات امنیتی این کشور در عراق از طریق مشاوران و هواپیماهای شناسایی تاکید کرد.
السفیر در ادامه این گزارش افزود:یکی از جمع اضداد که حضور داعش در عراق تحمیل کرده این است که مشاوران آمریکایی و ایرانی در عراق حضور دارند و به عراقی ها مشورت می دهند و بر عملیات ارتش عراق نظارت می کنند.
مقامات آمریکایی از تمرکز بر این موضوع خودداری می کنند و تاکید دارند که درخصوص هرگونه اقدام نظامی در عراق با ایرانی ها هماهنگی نخواهند کرد و در مقابل می گویند که تنها عرصه همکاری، گفت وگوهای سیاسی گسترده برای وادارکردن مقامات عراقی به تمکین است.
اوضاع پیچیده شده است، طرف آمریکایی برای آنچه مخالفان معتدل سوری می خواند و درصدد تقویت قدرت آنها است ، ماموریتی در جنگ علیه داعش در داخل سوریه تعریف کرده و بعداز سفر جان کری به عربستان سعودی، ستاره شاهزاده معزول
« بندر بن سلطان» دوباره درخشید و مشاور پادشاه سعودی شد.
مخالفان نظام سوریه از طریق آمریکایی ها یا به طور مستقیم با مقامات عراقی که همواره هم پیمانی آنها با دمشق را محکوم می کنند، باید ارتباط برقرار کنند.
نیازی نیست برای خلاص شدن از این جمع اضداد به حساب و کتاب های پیچیده متوسل شویم، دولت آمریکا تاکید می کند کنترل تهدید داعش بدون برخورد با آن در دو کشور سوریه و عراق امکان پذیرنیست.
این ماموریت هماهنگی ممکن است از طریق مشاوران نظامی آمریکایی صورت گیرد.
آنها با عراقی ها یک مرکز عملیات مشترک در بغداد تشکیل می دهند و ممکن است یک مرکز هم در خارج بغداد و یک مرکز هم در شمال عراق ایجاد کنند.
از تشکیل مرکز عملیات درغرب کردستان عراق و نزدیک مرزهای سوریه و ترکیه هم سخن گفته شده است.
یکی از ماموریت های حساس که مشاوران آمریکایی برعهده دارند کنترل ارتباطات ارتش عراق است، مقامات آمریکایی پنهان نمی کنند فروپاشی لشکر دوم عراق در موصل نقش اساسی در پیشرفت داعش داشته است و این عامل دیگری است که نیاز به تحرک نظامی آمریکا را قطعی می کند.
از سوی دیگر هرچند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام تشکیل خلافت اسلامی داعش را بی اهمیت خوانده است اما به دور از اظهارات علنی ، ارزیابی های آمریکایی ها، واقعیتی را مخالف با این اظهارات نشان می دهد.
یک مقام ارشد آمریکایی که چند هفته قبل و بعداز بحران امنیتی اخیر در عراق بوده است، گفت: تشکیل خلافت و توسعه مناطق نفوذ داعش برخلاف ارزیابی ها بود اما آنها تصمیم دارند کشوری که مرزهای سوریه و عراق را از بین می برد، تشکیل دهند.
این مقام آمریکایی افزود: داعش تلاش می کند که بافت های جمعیتی حساس عراق را از بین ببرد و بسیار فعال است تا احکام ظالمانه سیاسی را به نام شرع بر مردم تحمیل کنند.
مقامات آمریکایی تاکید کرده اند که اگر گزینه هایی نظامی باشد تجهیزات و امکانات لازم برای اقدام نظامی علیه داعش وجود دارد.
یک مقام آمریکایی گفت:ناو هواپیمابر جرج دبلیو بوش با کشتی های جنگی همراه خود وارد خلیج فارس شده است.
وی افزود :کشتی جنگی «یواس اس میسا فردی» با بیش از 500 نیرو و بالگرد وارد این ماموریت شده است، هواپیماها و بالگردهای جنگی ، چند کشتی جنگی و دو ناوگان هم در آب های منطقه ای برای حمایت از عملیات نیروهای ویژه آمریکایی در منطقه حضور دارند.
خاورم ** 1324 *1446

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن