تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820070054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین خاطره گویی دو رزمنده در حوزه هنری استان مرکزی برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیین خاطره گویی دو رزمنده در حوزه هنری استان مرکزی برگزار شد اراک- ایرنا- آیین خاطره گویی دور رزمنده هشت سال دفاع مقدس با عنوان ˈآن روزهای آسمانیˈ شامگاه شنبه در نگارخانه شهید آوینی حوزه هنری استان مرکزی برگزار شد.


ˈحسین جعفر نژادˈ یکی از رزمندگان بسیجی استان مرکزی که در سال 1360 و در سن 15 سالگی به جبهه های جنوب کشور اعزام شده بود گفت: عشق به شهادت تنها سلاح رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود که باعث پیروزی شد.
وی ادامه داد: دوران سراسر افتخار دفاع مقدس، دوره ای مهم در تاریخ کشور ماست که در آن رزمندگان اسلام با شجاعت بسیار زیاد در مقابل دشمن ایستادند و با مقاومت خود موجب پیروزی در جنگ تحمیلی شدند.
جعفر نژاد بیان کرد: رزمندگان در جنگ با دشمن، تجربیات و افتخارات زیادی کسب کرده و توانستند دوست را از دشمن تشخیص داده تا جایی که در حال حاضر انقلاب اسلامی ایران به عنوان الگویی برای کشورهای جهان مطرح است و با همین الگو قرار دادن کشور ما، بیداری اسلامی در میان ملت های اسلامی بروز و ظهور پیدا کرد.
وی بیان کرد: من در مهرماه سال 1360 به صورت داوطلبانه از ستاد مسجد الرحمن اراک به جبهه جنوب اعزام شدم و به دلیل سن کم و شرایط جسمی بسیار نامناسب در ستاد معراج شهدا در آبادان که وظیفه شناسایی و تابوت گذاری شهدایی که از خط مقدم می آوردند را بر عهده داشت مشغول به خدمت شدم.
جعفر نژاد در حالی که بغض راه گلویش را بسته بود و قطره های اشک از چشمانش به روی صفحه خاطراتش می ریخت مهمترین و غم انگیز ترین خاطره 30 ماه حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطلش را اینگونه بازگو کرد: یک شب یک وانت تویوتا به ستاد مراجعه کرد و راننده اش ، سه شهید برای شناسایی و تابوت گذاری آورده ام، من هم به اتفاق دو تن دیگر از رزمندگان آماده تحویل پیکر شهدا شدیم.
وی ادامه داد: وقتی که به عقب وانت رفتیم با تعجب دیدیم که تنها یک پلاستیک بزرگ غرق خون در عقب وانت است، از راننده پرسیدم پس پیکر شهدا کجاست او هم در حالی که از شدت گریه نای سخن گفتن نداشت با دست اشاره کرد که پیکر سه شهید درهمان پلاستیک قرار گرفته است.
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: پلاستیک حامل پیکر شهدا را با یکی از رزمندگان از عقب تویوتا پایین گذاشتیم و یک انگشت با انگشتر، یک تکه از یک سر و یک مهره کمر را مبنا قرار دادیم و پس از آن هر تکه ای را که از پلاستیک بیرون می آوردیم کنار آن سه تکه بزرگ می گذاشتیم و در تابوت قرار می دادیم.
ˈعلیرضا یونس فردˈ دیگر رزمنده دفاع مقدس در این آیین گفت: هنرمندان باید با تولیدات فاخر و ارزشمند آرمان های شهدا را برای نسل های جوان بازگو کنند.
وی ادامه داد: بسیاری از جوانان و نوجوانان امروز خبر از واقعیت های جنگ تحمیلی ندارند و نمی دانند که این انقلاب به چه قیمتی به دست آمده است، بنابراین هنرمندان به خصوص فعالان عرصه تئاتر باید با مطالعه موردی، تمام اتفاقات جنگ تحمیلی را برای نسل امروز بازگو کنند.
این پیشکسوت دفاع مقدس بیان کرد: من در سال 1359 در حالی که 15 سال داشتم به صورت داوطلبانه به جبهه جنوب اعزام شدم و از همان ابتدا به عضویت ستاد جنگ های نامنظم به فرماندهی شهید والا مقام ˈمصطفی چمرانˈ درآمدم
وی مهمترین خاطره خود را غنیمت گرفتن یک موتور تریل از نیروهای رژیم بعثی بیان کرد و گفت: با این موتوری که از رژیم بعثی به غنیمت گرفته بودم روزها و شب ها در حوالی قرارگاه سرکشی می کردم.
یونس فرد بیان کرد: یک روز عصر مسافت بسیار زیادی را از اردوگاه دور شده بودم که به لاشه یک بالگرد برخوردم، وقتی جلو رفتم دیدم سه جنازه سوخته در آن است، شروع به جستجو کردم، پس از یک ساعت یک کارت شناسایی نیمه سوخته با آرم جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیدا کردم و متوجه شدم پیکرهای سوخته متعلق به رزمندگان اسلام است.
وی ادامه داد: وقتی سه جنازه سوخته را با موتور به قرارگاه آوردم، فرماندهم گفت تو دو کیلومتر در خاک عراق بوده ای و بسیار مرا مورد تشویق قرار دادند و بعد از آن مسوولیت های بسیار سنگینی را به بنده محول می کردند.
سرپرست حوزه هنری استان مرکزی نیز در این آیین گفت: امروز باید با تقویت وحدت و با تبعیت از ولایت فقیه به سمت رشد و توسعه ایران اسلامی گام برداریم و بدون تردید نقش هنرمندان در این خصوص، بی بدیل است.
ˈرضا میرزاییˈ بیان کرد: هنرمندان باید با الگوگیری از رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با تولید آثار فاخر و ماندگار در احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی تلاش کنند.
ˈحسین جعفر نژادˈ متولد سال 1345، جانباز 20 درصد و ˈعلیرضا یونس فردˈ متولد سال 1344 جانباز 40 درصد است.ک/2
7115/559

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن