تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802986575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان مرکزی زیر چتر رمضان/ جشنواره هنری قرآنی قدر در اراک برگزار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > مرکزی گزارش خبری مهر:
استان مرکزی زیر چتر رمضان/ جشنواره هنری قرآنی "قدر" در اراک برگزار می‌شود
اراک – خبرگزاری مهر: رمضان که می‌شود نه تنها روح و قلب انسان به آرامش می‌رسد بلکه انعکاس آن در تمامی بخش‌های زندگی نیز دیده می شود؛ ماهی که درهای خانه خدا به روی بندگان باز است. این روزها مساجد استان مرکزی مملو از روزه داران عاشق کرده است.



به گزارش خبرنگار مهر، رمضان شهر الله است، ماهِ بهارِ قرآن، ماهِ آمرزش، مغفرت و برکت است. ماهی که در آن بندگی و عبود به اوج می رسد، ماهی که به گفته پیامبر اکرم (ص) در آن نفس هایتان تسبیح، خوابتان عبادت، عمل هایتان مقبول و دعاهایتان مستجاب است. طنین هر روزه قرآن از گلدسته های مساجد، تبلیغ مسائل دینی، اطعام نیازمندان، مهربانی با خانواده همه و همه برکات این ماه عزیز است. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به فضایل ماه مهمانی خدا به مهر گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای انجام رسالت الهی و ترویج فرهنگ اسلامی است. حجت الاسلام صفر قربان پور افزود: این ماه هم به لحاظ آمادگی روحی و معنوی مردم و هم آماده بودن فضای عمومی جامعه از حیث موقعیت بهترین موقعیت برای انجام تکلیف الهی و پرداختن به شعائر دینی است. وی تاکید کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای مسلمانان جهان است تا با حضور فعال‌تر در سنگر مقدسی چون مسجد، گوهر گرانبهای دین مبین اسلام را حفظ و زنده نگاه دارند. حجت الاسلام صفر قربان‌پور اضافه کرد: مسجد خانه ارجمندی است که خداوند به بزرگ داشت آن فرمان داده و احترام و بزرگ داشت مسجد، تعظیم شعایر الهی، و تلاش در راه عمران، آبادانی و پاکیزگی آن، نشانه ایمان به خداوند متعال است. وی خاطرنشان کرد:  از نگاه ائمه اطهار(ع)، مسجد مهمان سرای خداست. خداوند مهربان بندگان خود را به خانه خویش دعوت کرده تا با بهترین هدایا از آنان پذیرایی کند. اعزام یک هزار و 300  مبلغ در سال جاری به نقاط مختلف استان مرکزی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اعزام یک هزار و 300  مبلغ در سال جاری به نقاط مختلف استان مرکزی اظهار داشت: پرداختن به قرآن کریم و مباحث قرآنی، توجه به مباحث حاکمیتی، سبک زندگی اسلامی، تاکید بر معضلات جامعه همچون مواد مخدر، طلاق و فسادهای اجتماعی, ازدواج، تاکید بر حرمت ها، حلال ها و حرام ها مطابق با شرع و توجه به نیازهای جامعه برای بدل شدن به فرهنگ در اجتماع از جمله اولویت های مبلغین در ماه مبارک رمضان است.

اجرای طرح جزء خوانی قرآن کریم در مصلای اراک یکی از مهم ترین برنامه های معنوی این ماه است. این طرح از روز اول رمضان با حضور قاریان ممتاز استان در مصلای بیت المقدس اراک آغاز شده است. مدیرعامل اتحادیه مراکز قرآنی استان مرکزی در این خصوص به مهر گفت: این مراسم هر روز ساعت 16 تا 18 عصر برگزار می شود و با تلاوت هر جزء در یک روز تا پایان ماه رمضان، تمامی قرآن تلاوت خواهد شد. حسین محمدی افزود: در این مراسم تلاوت قرآن با همکاری قاریان برتر استانی و شهرستانی انجام می شود. وی ادامه داد: تعداد قاریان شرکت کننده در طرح 14 تَن است که  هر روز سه تَن از آن ها یک جزء از قرآن را تلاوت می‌کنند. محمدی با اشاره به همکاری دستگاه های فرهنگی در این اجرای این مراسم گفت: این برنامه با همکاری صدا و سیما، ستاد نماز جمعه، اداره کل اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در حال برگزاری است. وی اضافه کرد: جلسه تفسیر قرآن نیز پس از اتمام جزءخوانی در ایام ماه رمضان با حضور آیت الله دری نجف آبادی در مصلای اراک برپا می شود. در ماه رمضان بازار برنامه های هنری نیز داغ است در این خصوص برگزاری نمایشگاه های هنری در زمینه قرآن است. برپایی نمایشگاه عکسی از تولیدات حوزه هنری استان مرکزی با موضوع نماز و نیایش در مساجد، حسینیه‌ها و حرم مطهر امامزادگان استان یکی از این برنامه هاست. رئیس حوزه هنری استان مرکزی در خصوص این برنامه به مهر گفت: برگزاری نمایشگاه عکس یکی از چندین برنامه های حوزه هنری استان در زمینه نگاه دینی و نزدیک شدن به هنر فاخر و متعهد است رضا میرزایی افزود: این نمایشگاه مجموعه ای از 30 عکس ِ هنرمندان حوزه هنری است که با زمانبندی مشخص هر روز رد یکی از مساجد استان به نمایش در خواهد آمد. وی ادامه داد: مساجد امام خمینی(ره)، مساجد الغدیر منطقه فوتبال، قائم(عج) خیابان مشهد، فتح‌المبین انتهای کشتارگاه، الزهرا(س) هپکو و امام حسین(ع) منطقه انبار جهاد اراک از جمله مساجدی است که این نمایشگاه در آن ها برپا می شود. میرزایی همچنین از  برگزاری محفل انس با قرآن با حضور محمد محمد المریجی، قاری برجسته مصری در مسجد امام خمینی(ره) اراک خبر داد و اضافه کرد: برپایی نمایشگاه مجازی عکس عصر انتظار نیز از دیگر برنامه های این ایام است. برگزاری جشنواره هنری قرآنی قدر با هدف تعامل هر چه بهتر و بیشتر بین هنرمندان معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز از برگزاری جشنواره هنری قرآنی قدر همزمان با ماه مبارک رمضان در اراک  خبر داد و گفت:
این جشنواره با هدف تعامل هر چه بهتر و بیشتر بین هنرمندان و جامعه قرآن استان و استفاده از توانمندیها و ظرفیت های هر دو طرف برگزار می شود.
 



 
میثم حاج علی بیگی افزود: این جشنواره در پنج رشته خوشنویسی (نسخ و ثلث)، تایپ و گرافیک ( اسماء الحسنی)، تصویرگری قصص و مفاهیم قرآنی و عکس با موضوع قرآن کتاب زندگی بیست و دوم تا بیست و چهارم رمضان (29 تا 31 تیر ماه ) در اراک برگزار خواهد شد.
 
حاجعلی بیگی اضافه کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره می توانند با مراجعه به به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها و یا با ارسال پیامک به سامانه 30002212000000 نام خانوادگی،  تاریخ تولد، شماره شناسنامه و رشته مورد علاقه خود را ثبت کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: اختتامیه این جشنواره پایان ماه مبارک رمضان برگزار و در آن به منتخبین هدایایی اهدا خواهد شد.
 
برگزاری 57 برنامه متنوع قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان
 
معاون قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از برگزاری 57 برنامه متنوع قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در سراسر استان خبر داد و افزود: این برنامه ها شامل حفظ، مفاهیم قرآن کریم، اجرای برنامه های هنری،  چاپ و نشر کتب قران و عترت (ع)، نجوم در آئینه قرآن، تربیت مربی و کرسی های تلاوت قرآن کریم است که در حال برگزایست
برپایی نمایشگاه آثار معرق " آیات الهی"، طرح کتابت قرآن کریم، نمایشگاه خوشنویسی قرآن کریم از دیگر برنامه های هنری در حال اجرا در استان مرکزی است. و اما اطعام و اکرام نیازمندان یکی دیگر از برنامه های اجرایی در این ماه است، ماهِ رمضان ماه دستگیری از نیازمندان است. قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی نیز به خبرنگار مهر گفت: کمیته امداد حضرت امام(ره) استان ایام پر برکت ماهِ رمضان با هدف خدمت‌رسانی به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت این نهاد در حال اجرای برنامه‌های متفاوتی است. برپایی نمایشگاه و بازارچه رمضان اصلی ترین برنامه این نهاد محمد مهدی ناصری برپایی نمایشگاه و بازارچه رمضان را اصلی ترین برنامه این نهاد عنوان و افزود: این بازارچه  و نمایشگاه ها با هدف عرضه محصولاتِ خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در چهار شهرستان اراک، ساوه، خمین و زرندیه  برپا شده است. وی تاکید کرد: کمک به خانواده‌های خودکفای تحت حمایت این نهاد  از طریق عرضه محصولات و خدمات تولید شده توسط خانواده‌های تحت پوشش به بازدیدکنندگان از اهداف این نمایشگاه است. ناصری در ادامه، اجرای طرح‌های حامی‌یابی در‌خصوص ایتام، طرح شفا، طه، کوثر، مفتاح‌الجنه، بازدید از خانواده‌های نیازمند تحت پوشش، اطعام نیازمندان، برپایی سفره‌های ایتام با کمک خیرین، ثبت نام از حامیان اکرام ایتام، جمع‌آوری زکات فطریه و ... را از دیگر طرح‌های اجرایی این نهاد عنوان کرد. وی با اشاره به اجرای طرح ثبت نام از حامیان ایتام تحت پوشش این نهاد اظهار کرد: این طرح همه‌ ساله در طول سال در سطح استان مرکزی با قوت تمام اجرایی می‌شود و در ایام ماه مبارک رمضان نیز در تمامی پایگاه‌های کمیته امداد، مساجد و محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر ... به صورت ویژه انجام می‌شود. ناصری برپایی گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد در 25 رمضان را نیز از برنامه های مهم این ماه عنوان کردرمضان ماه خوبی هاست، ماهی که فرصت برای انجام امور خیری که در طی سال از آن غافل بوده ایم فراهم شده است پس باید قدر آن را بیشتر دانست.


۱۳۹۳/۴/۱۹ - ۱۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن