تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799210234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تورم در هند به حدود 10 درصد رسید / یارانه های دولتی عامل اصلی تورم زا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بی بی سی:
تورم در "هند" به حدود 10 درصد رسید / یارانه های دولتی عامل اصلی تورم زا
بارزترین مشکل اقتصادی هند، رشد اقتصادی ضعیف این کشور است و این در حالی است که افزایش قیمت مواد غذایی علت اصلی افزایش نرخ تورم نیز شده است.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، "نارنیدا مودی" نخست وزیر هند اعلام کرده است برای بازگرداندن اقتصاد این کشور به مسیر درست به داروی تلخ نیاز است. مودی در ماه مه با وعده اصلاحات اقتصادی به قدرت رسید.

دولت جدید هند ، بودجه اول خودش را ارائه می کند تا مشخص شود داروی تلخ مدنظر مودی چیست و او چه سیاست های اقتصادی را برای سال مالی آینده مدنظر دارد.

بارزترین مشکل اقتصادی هند، رشد اقتصادی ضعیف این کشور است. براساس آمار منتشر شده دولتی، رشد تولید ناخالص داخلی هند در سال گذشته منتهی به آوریل 2014 ، فقط 4.7 درصد بود.

 این رقم، ضعیف ترین رشد اقتصادی هند در یک دهه اخیر بود. این رقم نیمی از میزان رشد اقتصادی لازم برای تولید فرصت های شغلی برای جوانان هندی است.

براساس برآوردها ، هر ماه حدود یک میلیون نفر جدید وارد بازار کار هند می شوند. مشکل دیگر هند، تورم در این کشور است. در سال گذشته مالی منتهی به ماه آوریل، تورم در هند به 9.49 درصد رسید.

افزایش قیمت مواد غذایی علت اصلی افزایش نرخ تورم در هند است. این مسئله به شدت عرصه را برای زندگی مردم معمولی هند تنگ کرده است. مردم هند برای زندگی خود به یارانه های دولتی متکی هستند که در بخش های سوخت و مواد غذایی و کودهای شیمیایی بسیار مهم است.

اما اعطای همین یارانه ها سبب شده است توان مالی دولت هند بسیار کاهش یابد. سازمان های اعتبارسنجی بین المللی هشدار داده اند اگر دولت هند برای سر و سامان دادن به مشکلات مالی و کاهش دادن کسری بودجه اش کاری انجام ندهد، شاخص اعتبار مالی و سرمایه گذاری این کشور را کاهش خواهند داد.

همه این مسائل، چالشه ای جدی برای دولت جدید هند بوجود آورده است. قرار است وزیر خزانه داری هند امروز لایحه بودجه جدید را در پارلمان این کشور اعلام کند. دولت هند باید برای کاهش دادن هزینه ها یا افزایش دادن درآمدهای خود کاری انجام بدهد تا بتواند بودجه اش را متوازن کند.

بخش اعظم هزینه های دولت هند برای اعطای یارانه ها است. دولت هند برای یارانه های سوخت حدود بیست میلیارد دلار هزینه صرف می کند. دولت هند با حمایت اکثریت مردم به قدرت رسیده است و درنتیجه حتی اگر تصمیمات ناخوشایندی ازنظر کاهش یارانه ها اتخاذ کند ، با مخالفت های سیاسی کمتری مواجه خواهد شد.

احتمالا در بودجه جدید هند، یارانه های سوخت کاهش خواهد یافت. فعالان اقتصادی هند امیدوارند دولت سیاستهایی را به اجرا بگذارد که سبب رونق بازار کسب و کار شود و فعالیتهای اقتصادی را پویا کند.

کاهش مالیات ها یکی از این خواسته ها است. یکپارچه کردن نظام مالیاتی هند یکی دیگر از این خواسته های بازرگانهای هندی است. بی تردید با کاهش یارانه سوخت و حاملهای انرژی، قیمت مواد غذایی در هند افزایش خواهد یافت که خبر خوبی برای مردم معمولی این کشور نیست.

انتهای پیام/





تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن