تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819284406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدالتی که دستگاه قضایی درپی اجرای آن است، با امنیت محقق می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس کل دادگستری گلستان: عدالتی که دستگاه قضایی درپی اجرای آن است، با امنیت محقق می شود گرگان - ایرنا - رییس کل دادگستری گلستان بامثبت ارزیابی کردن تعامل این مجموعه و نیروی انتظامی گفت: عدالتی که دستگاه قضایی در پی اجرای آن است، بدون امنیت محقق نمی شود.


به گزارش ایرنا، ˈاحمد فاضلیانˈ روزشنبه در نخستین کمیته تعامل قضایی وانتظامی استان که در دادگستری گلستان تشکیل شد، اظهار کرد: در یک نظام مردم سالار دینی وظیفه دستگاه های حافظ امنیت، فراهم کردن امینت برای همه مردم جامعه است.
این مقام ارشد قضایی گلستان ادامه داد: پلیس جامعه محور باید از ظرفیت های مردم استفاده کند و لزوم بهره مندی از پتانسیل مردمی، حرکت در جهت اعتماد سازی آنان است.
رییس کل دادگستری گلستان همچنین در ادامه گفت: اعضای این کارگروه باید راهکارهای عملی برای ارتقای واحدهای ابلاغ اوراق قضایی را ارائه کنند.
فاضلیان با تاکید بر اینکه ابلاغ درست اوراق قضایی از تجدید وقت و اطاله دادرسی پرونده ها در محاکم جلوگیری می کند، افزود: همکاری و تعامل دستگاه قضایی و انتظامی در این بخش می تواند گام مهمی در اجرای عدالت و جلوگیری از تضییع حقوق مردم باشد.
وی با تاکید بر اینکه آموزش ضابطان قضایی باید جدی گرفته شود، گفت: بکارگیری نیروهای آموزش دیده در این قسمت، می تواند بخشی از مشکلات را حل کند.
این مقام ارشد قضایی همچنین از استقرار بازپرس در آگاهی استان خبر داد و گفت: از این پس به منظور شتاب بخشی در روند تحقیق و رسیدگی پرونده های مهم یک بازپرس در آگاهی مرکز استان مستقر می شود.
فاضلیان همچنین از آگاهی استان خواست که به منظور شناسایی بدهکاران بانکی به دستگاه قضایی کمک کنند.
فاضلیان با نگران کننده خواندن حجم ورودی پرونده های اتهامی به دادسراهای گلستان نیز اظهار کرد: باید برای این بخش چاره اندیشی کنیم.
رییس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه سیاست های خود را در سال 93 مبتنی بر اعمال پیشگیرانه گذاشته ایم، گفت: برای تحقق این هدف باید شوراهای پیشگیری از وقوع جرم شهرستانی را جدی بگیریم.
وی با بیان اینکه در این شورا باید در راستای تغییر شرایط حرکت کنیم، افزود: اگر هر شورای پیشگیری روی یک مورد اتهامی کار کند بخش زیادی از مشکلات حل می شود
فرمانده انتظامی استان گلستان نیز در این نشست با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان یک بازو در اختیار دستگاه قضایی برای اجرای عدالت است، گفت: اگر قرار است کاری در کشور انجام شود باید از طریق قانون و دستگاه قضایی باشد.
سرهنگ پاسدار ˈسید محمودمیرفیضیˈ با تاکید بر اینکه ما به دنیال تعامل سازنده با دستگاه قضایی هستیم، اظهارکرد: خروجی این تعامل سازنده، خدمت به مردم است.
وی نیز خواستار تشکیل کارگروه تخصصی ابلاغ اوراق قضایی شد و پیشنهاد کرد که یک شهر در استان را به عنوان پایلوت برای ساماندهی واحد ابلاغ اوراق قضایی انتخاب و یک تیم مشترک از نیروی انتظامی و دادگستری بر این واحدها نظارت کنند.
در ادامه نشست معاون قضایی و رییس شورای حل اختلاف گلستان با ارائه گزارش بازرسی های انجام شده از واحدهای ابلاغ اوراق قضایی وبا تاکید بر اینکه هدف مچ گیری از افراد نبوده و نیست، گفت: شناسایی نقاط ضعف و قوت و بررسی راهکارهای رفع نواقص، مهمترین هدف از این بازرسی ها است.
ˈاحمد جعفریˈ با بیان اینکه سرعت ابلاغ اوراق در حوزه های قضایی استان در حد مطلوب است، افزود: اما، کیفیت ابلاغ اوراق، قابل قبول نیست.
وی، استفاده از سربازان برای ابلاغ به جای نیروهای کادر، ثبت نشدن اوراق در سیستم انتظامی و درج نشدن تاریخ ورود و خروج اوراق قضایی به نیروی انتظامی را از دیگر اشکالات موجود در واحدهای ابلاغ اوراق قضایی استان برشمرد.
دادستان عمومی و انقلاب گرگان هم در سخنان خود، بر استفاده از نیروهای آموزش دیده برای ابلاغ اوراق قضایی تاکید کرد و گفت: تا زمانی که فردی آموزش ضابط قضایی ندیده باشد نمی توان وی را ضابط محسوب کرد.
ˈعباس پوریانیˈ همچنین خواستار استقرار مامور جلب در دادسراهای استان به منظور شتاب بخشی در روند رسیدگی به پرونده ها شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان هم در سخنان خود با ابراز نگرانی از تردد زیاد موتورسواران در جاده های استان گفت: از 200 هزار موتورسواری که در جاده های استان تردد می کنند ،تنها 15 هزار نفر گواهینامه دارند که باید برای این امر چاره اندیشی شود.
ˈحسین شعبانیˈ از نیروی انتظامی خواست که خروج موتورسیکلت های توقیفی را به ارائه گواهینامه و بیمه نامه از سوی صاحبان آنها منوط کند.
همکاری آگاهی برای شناسایی بدهکاران بانکی و همچنین تدوین دستورالعملی برای چگونگی فک پلاک خودروهایی که به صورت عادی معامله شده اند و هنوز تعویض پلاک نشده اند از دیگر موارد مطرح شده و مصوبات مهم این نشست بود.
601

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن