تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802414900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای راهكارهای احیای دریاچه ارومیه، لطمه ای به كشاورزی منطقه وارد نمی كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سعادت در جلسه شورای استانی فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه: اجرای راهكارهای احیای دریاچه ارومیه، لطمه ای به كشاورزی منطقه وارد نمی كند خبرگزاری پانا: استاندار آذربایجان غربی گفت: در بحث نجات دریاچه ارومیه، ما قصد نداریم كه كشاورزی منطقه را تعطیل كنیم بلكه هدف اصلی در این خصوص، مدیریت بهینه مصرف آب و استفاده از شیوه های آبیاری مدرن در اراضی كشاورزی است.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۹ تير ساعت 08:24

به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس قربانعلی سعادت در نخستین جلسه شورای استانی فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه كه با حضور اعضای ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه در سالن آمفی تئاتر شماره یك استانداری برگزار شد، اظهار داشت: حاصل مطالعات ستاد ملی نجات دریاچه ارومیه و راهكارهای پیشنهادی برای احیای این دریاچه در جلسه هیات دولت با حضور ریاست محترم جمهور به تصویب رسید و جناب آقای دكتر روحانی نیز دستورات لازم را برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح های مصوب صادر نمود.  
وی ادامه داد: بنابراین در شرایط موجود كه نقشه راه مشخص شده و اعتبارات مورد نیاز توسط ریاست محترم جمهور پیش بینی گردیده، لازم است مدیران و مسئولان استانی و همچنین مردم و جوامع محلی، تمام تلاش خود را برای بهره گیری از این فرصت ارزشمند در جهت نجات دریاچه ارومیه و بازگشت آن به تراز اكولوژیكی بكار گیرند.
 
استاندار آذربایجان غربی در ادامه به برگزاری نخستین جلسه شورای استانی فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه اشاره نمود و گفت: پیرو مصوبات جلسه نهم كمیته راهبری ستاد ملی نجات دریاچه ارومیه مقرر شد در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و كردستان، سه شورای منطقه ای بعنوان بازوی ستاد احیای دریاچه ارومیه و جهت نظارت بر عملكرد دستگاههای دولتی در زمینه اجرای راهكاهای مصوب و همچنین برای تقسیم كار شفاف میان دستگاههای دولتی، تشكلهای مردمی و مراكز علمی و دانشگاههای و سایر نهادهای مرتبط تشكیل شود.
 
سعادت همچنین تاكید كرد: از اعضای شورای استانی فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه نیز انتظار می رود كه با همفكری و مشورت، موانع احتمالی موجود بر سر راه اجرای راهكارهای مصوب احیای دریاچه را مرتفع ساخته و افكار عمومی و جوامع محلی را نیز برای مشاركت و همكاری هرچه بهتر در این خصوص، آماده سازند چرا كه اجرا و احیای دریاچه ارومیه بدون مشاركت همگانی و كمك مردم، امكان پذیر نخواهد بود.
 
وی با تاكید بر اینكه مشاركت مردمی، حلقه اصلی نجات و احیای دریاچه ارومیه است، افزود: برای نجات دریاچه ارومیه، باید همه پای كار بیایند كه این مشاركت همگانی در حقیقت پیروی و حركت در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال مبنی بر سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نیز می باشد.
 
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینكه دستگاههای اجرایی استان باید ظرفیت انتقادپذیری خود را در قبال اجرای راهكارهای نجات دریاچه ارومیه افزایش دهند نیز گفت: بدون تردید در مسیر اجرای پروژه‌های نجات دریاچه ارومیه، اختلاف نظر و انتقاداتی از سوی برخی افراد و یا تشكل های مردمی وجود خواهد داشت كه لازم است دستگاههای دولتی با ارائه پاسخی شایسته، شفاف سازی و اطلاع رسانی، بسترهای لازم را برای اجرای بهینه راهكارهای مصوب فراهم كنند.
 
سعادت در ادامه، با اشاره به اینكه اجرای راهكارهای احیای دریاچه ارومیه، لطمه ای به كشاورزی منطقه وارد نمی كند، افزود: در بحث نجات دریاچه ارومیه، ما قصد نداریم كه كشاورزی منطقه را تعطیل كنیم بلكه هدف اصلی در این خصوص، مدیریت بهینه مصرف آب و استفاده از شیوه های آبیاری مدرن در اراضی كشاورزی است كه با اجرای این موارد، نه تنها با كاهش تولید مواجه نخواهیم شد بلكه شاهد افزایش بهره وری و همچنین صرفه جویی در مصرف آب و كمك به طرح احیای دریاچه ارومیه نیز خواهیم بود.
 
وی اظهار نمود: البته در بلندمدت لازم است كه رژیم اشتغال و پایه توسعه استان از كشاورزی به سایر بخش ها مانند صنعت، خدمات، تجارت و گردشگری تغییر یابد چرا كه كشاورزی سنتی منطقه، پاسخگوی نیازها و برطرف كننده مشكل بیكاری استان نیست و باید بر روی اشتغال جایگزین مطالعات لازم در استان انجام گیرد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن