تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819004127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دخالت بی مورد درفعالیت های میراث فرهنگی به نتیجه کار لطمه واردمی کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت الله علوی گرگانی: دخالت بی مورد درفعالیت های میراث فرهنگی به نتیجه کار لطمه واردمی کند گرگان - ایرنا- آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید گفت: امور مربوط به فعالیت های میراث فرهنگی یک حوزه تخصصی و کارشناسی است و نباید دخالت های بی مورد و غیرکارشناسانه صورت گیرد، زیرا به نتیجه کار لطمه وارد می کند.


به گزارش ایرنا ، آیت الله ˈسیدمحمدعلی علوی گرگانیˈ روز سه شنبه در دیدار معاون امور عمرانی استاندار و مسوولان میراث فرهنگی گلستان که بمناسبت ماه مبارک رمضان انجام شد، بااشاره به فعالیت ها در خصوص مسجد جامع گرگان، اظهار کرد: دلسوزی باید به گونه ای باشد که سد راه عملکرد و فعالیت دولت در حوزه میراث فرهنگی نشود.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر در استان اشاره داشت و از تلاش های صورت گرفته جهت افزایش اقامت و ماندگاری مسافران در گلستان تقدیر نمود.
ˈرضا مروتیˈ معاون امور عمرانی استاندار گلستان نیز در این دیدار به آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان و استقبال از مسافران تابستانی اشاره کرد و گفت: ﺑﯿﺸﺘﺮ اﯾﻦ ﻣﺴﺎﻓﺮت ﻫﺎ ﺑﻌﺪ از ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد و ﺑﺨﺶ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ استان آﻣﺎدﮔﯽ استقبال از مسافران عبوری و میزبانی ﮔﺮدﺷﮕﺮانی که گلستان به عنوان مقصد سفر آنان انتخاب شده است، را دارند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز درسخنانی با بیان اینکه وظیفه مسوولین، تامین رضایتمندی مردم است، افزود: محور اصلی گردشگری گلستان، ˈگردشگری مذهبیˈ است و دراین راستا اقدامات مناسبی جهت مرمت و بهسازی اماکن مذهبی و تاریخی صورت گرفته است.
ˈقربان عباسیˈ در این راستا به مرمت مسجد جامع گرگان اشاره کرد و روند مرمت این اثر تاریخی و مذهبی را مناسب ارزیابی نمود و اظهار کرد: ساماندهی شبستان آیت ا... میرکتولی، ساماندهی حوض و وضوخانه و ساماندهی مناره و اطراف آن، همچنین احداث کانال زهکش در داخل شبستان و جابه جایی موقت منبر و درچوبی از جمله اقداماتی بوده که در طرح مرمت مسجد جامع گرگان با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال به انجام رسیده است.
به گفته عباسی، این مسجد از نوع مساجد چهار ایوانه و متعلق به دوران سلجوقی است که در دوره های صفوی و افشاری مورد مرمت قرار گرفته و به شماره 181 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
آیت الله علوی گرگانی در ایام ماه مبارک رمضان به عنوان امام جماعت در مسجد جامع گرگان به اقامه نماز می پردازد.
601

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن