تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820358884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم پوشش بیمه ای مشکل اصلی معتادان بستری در مراکز ترک اعتیاد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عدم پوشش بیمه ای مشکل اصلی معتادان بستری در مراکز ترک اعتیاد است زنجان- ایرنا- مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: نبود پوشش بیمه ای مشکل اصلی معتادان برای بستری در بخش اعتیاد مراکز درمانی است.


سعید ممتازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: عدم پوشش بیمه ای معتادان از جمله موضوعات مهمی است که در تمامی کشور وجود دارد و در این میان سازمانهای بیمه گر، درمان های مربوط به اعتیاد را خوب پوشش نمی دهند و این مهم به نوبه خود معضلات و مشکلاتی را به دنبال دارد.
وی، با اشاره به اینکه مشکل پوشش بیمه ای معتادان در این استان با همکاری و حسن نظر سازمانهای بیمه گر تا حدوی برطرف شده است، تصریح کرد: غالب بیماران که دچار اعتیاد و اختلالات روانپزشکی هستند از پوشش مناسب بیمه برای هزینه های درمانی برخوردار می شوند.
وی، با اشاره به اینکه در صورتی که اعتیاد و بیماری روانپزشکی معتاد به صورت صحیح درمان نشود، ممکن است فرد دوباره به سمت اعتیاد و مصرف مواد گرایش یابد، اظهار کرد: اگر اعتیاد فرد درمان نشود و فقط بیماری روانپزشکی درمان شود، اعتیاد می تواند همراه بیماری تداوم یابد.
این روانپزشک مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی استان زنجان، گفت: مسله ای که در مورد اعتیاد موضوع را متفاوت می کند این است که اعتیاد در واقع یک نوع بیماری مزمن مغزی محسوب می شود و در همه جای دنیا و از جمله در ایران این موضوع پذیرفته شده است.
وی،تصریح کرد: اعتیاد به دلیل آنکه بیماری محسوب می شود، به مغز ارتباط دارد پس قطعا باید از زاویه درمانی به آن نگریست.
ممتازی، با بیان اینکه اقدامات متعددی برای ترک اعتیاد معتاد لحاظ می شود، افزود: گاهی اوقات اقدامات تنبیهی به شکل زندان است یا مجازاتهای دیگری از قبیل نگه داشتن بیمار در یک محیط محدود مانند کمپ ها در نظر گرفته می شود.
مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان،خاطر نشان کرد: خانواده ها به ناچار فرد معتاد را به کمپ می برند و چون در این مکان ها، کار درمانی صورت نمی گیرد، بیماری به قوت خودش باقی می ماند و امکان بازگشت اعتیاد پس از ترک نیز بسیار زیاد است.
596/7320

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن