تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803185925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تامین مسکن، دارو و مستمری مددجویان ازجمله دغدغه اصلی بهزیستی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تامین مسکن، دارو و مستمری مددجویان ازجمله دغدغه اصلی بهزیستی است شهرری- ایرنا- سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ری و جنوب تهران گفت: تامین مسکن، دارو و مستمری مددجویان از جمله دغدغه های اصلی بهزیستی این شهرستان است.


دکتر ˈمحمد حسین همتیˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان ری با بیان اینکه بیشتر افراد متقاضی دریافت واحدهای مسکن مهر توانایی پرداخت هزینه های اضافه شده در تعاونی های مربوطه را ندارند، افزود: مددجویان ثبت نامی هم اکنون قادر به پرداخت اضافه مبلغ سهم مسکن نیستند و در این زمینه خواستار کمک بیشتر مسوولان می باشند.
وی با تاکید بر اینکه دستیابی به اهداف بهزیستی نیازمندنگاه ویژه مسوولان به این نهاد است،اظهار داشت: تهیه وسایل کمک درمانی، دارو و درمان نیز برای مددجویان از اهمیت فوق العاده ای برخورددار است و در واقع تامین هزینه های داروی برای مددجویان حتی از تهیه غذا برای آنان ضروری تر می باشد.
همتی در خصوص افزایش مستمری مددجویان تاکید کرد: مبلغ مستمری که هم اکنون به مددجویان تعلق می گیرد خیلی ناچیزو به قدری پایین است که حتی نیازهای اولیه آنان را هم جوابگو نبوده و در این زمینه خواستار کمک مسوولان در برای افزایش مستمری مددجویان شد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی با داشتن 58 وظیفه تخصصی فعالیت های بسیار گسترده و دشواری را برعهده دارد، افزود: این نهاد برای تحقق اهداف جامعه هدف و در اجرای آرمان های الهی و وظایف قانونی خود مبنی بر ارایه خدمت به همنوعان بویژه اقشار نیازمند و آسیب دیده اجتماعی، طرح و فعالیت های بسیاری را در معاونت های توانبخشی، امور فرهنگی و پیشگیری، امور اجتماعی و معاونت مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسات خیریه برنامه ریزی و اجرا می کند.
سرپرست بهزیستی شهرستان ری گفت: بهزیستی مجموعه بزرگی است که وظیفه آن فقط رسیدگی به یک قشر خاص به نام معلولان نیست بلکه فراهم کردن زندگی بهتر برای جامعه هدف است.
وی وظایف بهزیستی را بسیار گسترده خواند و افزود: تهیه جهیزیه برای معلولین و جوانان بدسرپرست و بی سرپرست، تامین اشتغال برای آنان، تحت پوشش قرار دادن افراد مجهول الهویه و افراد مسن و بی خانمان و تحت پوشش قرار دادن کودکان بد سرپرست و بی سرپرست و حمایت از دانشجویان و فرزند خواندگی از جمله وظایف مهمی است که بهزیستی به انجام آنها می پردازد.
همتی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف مهم بهزیستی در حوزه معاونت پیشگیری است، بیان داشت: مهمترین بخش در حوزه پیشگیری بحث ترک اعتیاد است که در این حوزه هر فرد معتادی که تمایل به انجام ترک آنرا داشته باشد و بخواهد سم زادیی شود با مراجعه به این معاونت به کمپ های مجاز معرفی و تحت درمان قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه هم اکنون 55 کمپ داری مجوز در شهرستان فعال است، خاطر نشان کرد: در شهرستان ری چیزی را به عنوان کمپ غیر مجاز نمی شناسیم و تمامی کمپ ها بایستی دارای مجوز باشند که هر ماه دوبار تمامی چارچوب کمپ ها از نظر میزان رضایتمندی مراجعین، بهداشتی و درمانی و استانداردهای لازم مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت مشاهده هر گونه خلاف مقرارت برخورد قانونی با کمپ ها انجام خواهد شد.
همتی ادامه داد: بهزیستی با فعالیت در حوزه امور مشارکت های مردمی هم موجبات گسترش روز افزون فرهنگ مشارکت و نوع دوستی را در جامعه و هم مدیریت در توانمند سازی و هدایت مردم مشارکت جو و داوطلبان را برای ارایه خدمت به منظور رفع نیازها و مشکلات جامعه هدف تحت پوشش را فراهم می کند.
سرپرست بهزستی شهرستان ری افزود: اشتغالزایی در توانمند سازی اقتصادی افراد معلول امری حیاتی و ضروری است که منجر به افزایش سطح کیفی زندگی و حفظ کیان خانواده آنان می شود و از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ارایه تسهیلات کارفرمایی به اشخاص حقیقی و حقوقی در قبال اشتغال افراد تحت پوشش بهزیستی، پرداخت بیمه سهم کارفرما، معرفی معلولان به دستگاههای دولتی برای استفاده از سهمیه سه درصد استخدام معلولین و پرداخت یارانه حقوق و دستمزد (حقوق ترمیمی) به کارفرمایان را از جمله فعالیت های معاونت امور مشارکت های اجتماعی بیان کرد.
همتی با بیان اینکه در حوزه امور اجتماعی چهار دفتر متشکل از شبه خانواده، آسیب های اجتماعی، امور زنان و امور کودکان فعال است، افزود: ماموریت اصلی بهزیستی توانمند سازی افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی است.
وی گفت: ارایه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف افراد آسیب دیده اجتماعی و در معرض آسیب، مطالعه و تحصیل وضعیت موجود آسیب های اجتماعی، شناسایی مناطق آسیب زا و ارایه راهکارهای لازم به نهادهای مربوطه از جمله اهداف حوزه امور اجتماعی است.
وی، در زمینه امور آسیب دیدگان به فعالیت مرکز مداخله در بحران دولت آباد که شامل بخش های مختلف از قبیل اورژانس اجتماعی و خانه سلامت است، اشاره کرد و افزود: خط 123 اورژانس اجتماعی شبانه روز آماده پاسخگویی است.
وی افزود: کارشناسان اورژانس اجتماعی(123) با اعزام به محل مورد نظر سعی می کنند مشکل را در محل مرتفع کنند در غیر این صورت در موارد ضروری موضوع را به مراجع قضایی یا دیگر نهادهای تخصصی ارجاع می دهند.
سرپرست بهزیستی شهرستان ری افزود: کودک آزاری و همسر آزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری، اعتیاد و دختران فراری از جمله مواردی است که از طریق اورژانس اجتماعی پیگیری می شود.
وی امتناع خانواده ها و بی میلی جامعه از پذیرش مجدد دختران فراری از مهمترین مشکل آنان و زنان آسیب دیده ذکر کرد و گفت: پذیرش شدگان در مراکز نگهداری تحت پوشش بهزیستی از خدمات بهزیستی نظیر مشاوره، آموزش و مهارت های مختلف بهره مند می شوند.
همتی با بیان اینکه مراکز شبانه روزی نگهداری شبه خانواده در زمان حاضر شش مورد است، ادامه داد: یک مرکز به بخش خصوصی واگذار شده و بقیه دولتی است.
وی همچنین به فعالیت های دفتر آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: طرح ساماندهی کودکان خیابانی، مداخله در بحران های اجتماعی، خانه سلامت و اجرای مداخله به منظور کاهش طلاق از اهم این فعالیت ها است.
سرپرست بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه هم اکنون 22 مهد کودک اعم از دولتی و خصوصی تحت پوشش بهزیستی در شهرستان فعالیت دارند ، ادامه داد: در دفتر امور کودکان مسایل مربوط به مهد کودک ها، صدور مجوز و نظارت بر مهدهای خصوصی و برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان و مدیران مهدکودک ها و اجرای مانور زلزله و غیره پیگیری می شود.
وی با تاکید بر اینکه مشاوره ژنتیکی منحصر بفرد ترین فعالیت های حوزه پیشگیری است و هدف از آموزش ژنتیک ، پیشگیری از ایجاد معلولیت ها است افزود: هم اکنون دو مرکز مشاوره ژنتیک دولتی و غیر دولتی در سطح شهرستان ری فعالیت می کنند.
همتی با بیان اینکه هم اکنون 15 هزار و 436 مددجو تحت پوشش بهزیستی شهرستان ری قراردارند، گفت: دو مرکز شهید هاشمی نژاد (خیریه ریحانه) وآسایشگاه خیریه کهریزک در امر نگهداری سالمندان ، شش مرکز نگهداری معلولان بصورت شبانه روزی و دو مرکز نیز بصورت روزانه در این زمینه فعالیت می کنند.
وی اظهار داشت: یکی از وظایف بهزیستی ارایه مجوز به تاسیس مراکز نگهداری افراد از کودک تا بزرگسال است و دیگر اجازه فعالیت به آنان در حوزه مربوطه است که تمامی بر طبق مقرارت خاصی انجام خواهد شد.
سرپرست بهزیستی شهرستان ری بیان داشت: بازدید از منازل مدد جویان از دیگر اقداماتی است که از سوی بهزیستی شهرستان به عمل می آید و تا جای که امکان داشته باشد در چارچوب قانون به آنان از لحاظ تامین وسایل کمک درمانی و آموزشی و غیره کمک خواهد شد.
همتی از مسوولین خواست تا به شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) که هم اکنون بیش از یکصد کودک بد سرپرست و بی سرپرست از بدو تولد تا سن شش سالگی در آن مرکز نگهداری می شوند، با توجه به ظرفیت و تعداد ترخیص بالایی که داراست نیازمند توجه جدی مسوولان است.
وی گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی برا ی مددجویان در نظر گرفته شده از جمله برپایی سفره های افطاری و همچنین توزیع سبد کالا بین مددجویان می باشد که با کمک و مساعدت خیرین این کار صورت می گیرد.
سرپرست بهزیستی شهرستان ری با تشکر و قدردانی از خیرین و حامیان مددجویان افزود: امیداست این افراد کمک های مادی و معنوی خود را با این نهاد مردمی همواره حفظ کنند تا بتوان در تحقق اهداف عالیه این سازمان گام های مهمتری برداشت.
1724/1194 / 1417

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن