تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803747274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه آزاد مي تواند در تامين دارو به دولت کمک کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ تير ۱۳۹۳ (۱۹:۴ب.ظ)
معاون غذا و دارو وزير بهداشت: دانشگاه آزاد مي تواند در تامين دارو به دولت کمک کند رسول ديناروند معاون غذا و دارو وزير بهداشت نيز اظهار داشت: دانشگاه آزاد مي تواند بخشي از بار دولت را در تامين دارو برعهده بگيرد، دانشگاه آزاد ظرفيت عظيمي است که بايد از آن به خوبي بهره گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج، باقر لاريجاني قائم مقام رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در حوزه علوم پزشکي، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامي يکي از مهمترين بازوهاي گسترش آموزش و پژوهش علوم پزشکي در کشور در دهه هاي پس از انقلاب اسلامي بوده است.
وي ميزان پذيرش را از مهمترين چالش هاي اين حوزه دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به ماهيت دانشگاه آزاد اسلامي و فرصت دادن به پذيرفته شدگان براي ثبت نام در دانشگاه هاي دولتي، دانشگاه آزاد ناگزير است ميزان پذيرش را تا چندين برابر ثبت نام کنندگان اعلام کند، البته اين به معناي افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو از سوي دانشگاه آزاد نيست.
*فرآيند جذب اعضاي هيات علمي طولاني است
لاريجاني فرآيند جذب اعضاي هيات علمي را طولاني دانست و گفت: صدور مجوز براي ايجاد رشته هاي جديد نيز از چالش هاي دانشگاه آزاد است به همين خاطر از وزارت بهداشت درخواست مي کنيم در وضعيت موجود بازنگري داشته باشند.
قائم مقام رئيس دانشگاه در حوزه علوم پزشکي با اشاره به سياست هاي کلي نظام سلامت ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري، گفت: علاوه بر نقش توليتي وزارت بهداشت که متولي نظارت بر حسن تحقق اين سياست هاست، نقش عملياتي ساير نهادها و سازمان هاي ذيربط در اجراي سياست هاي ابلاغي و عملياتي نمودن آنها نبايد از نظر دور بماند.
لاريجاني افزود: بر اين اساس به نظر مي رسد که مجموعه عظيم دانشگاه آزاد اسلامي در تحقق سياست هاي کلي نظام سلامت ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري نقش پر رنگي داشته باشد.
وي به برنامه هاي تدوين شده در راستاي ارتقاي کيفي حوزه پزشکي دانشگاه آزاد اشاره و اظهار داشت: در نامه هاي متعددي از واحدهاي علوم پزشکي خواسته شده تا استانداردهاي وزارت بهداشت را درباره رشته ها و مقاطع رعايت کنند.
*ماموريت گرايي مهمترين خط مشي حوزه علوم پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي است
لاريجاني با بيان اينکه ماموريت گرايي مهمترين خط مشي حوزه علوم پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي است، گفت: به دنبال استقرار مجموعه مديريتي جديد و در راستاي تعهد به اصل ماموريت گرايي، حوزه علوم پزشکي گام هاي مهمي براي ترسيم نقشه راه و راهبردهاي تحقق ماموريت هاي جديد حوزه برداشته است.
وي افزود: تلاش بر اين بوده است تا کليه واحدهاي ستادي و محيطي نسبت به اين خط مشي ها متعهد شده و خود را ملزم به تحقق آن کنند.
قائم مقام رئيس دانشگاه در حوزه پزشکي با بيان اينکه بسياري از ضوابط سرمايه گذاري در دانشگاه آزاد اسلامي تابع ضوابط بخش خصوصي است و لازم است سرمايه گذاران به اثر بخشي سرمايه خود اطمينان داشته باشند، افزود: براي مثال واحد بروجرد حدود 18 ميليارد تومان و واحد شيراز حدود 6 ميليارد تومان براي تجهيز دانشکده دندانپزشکي خود هزينه کرده اند.
وي گفت: با اين وجود بسياري از واحدهاي پزشکي دانشگاه در حال حاضر زيان ده است و تعطيلي آنها نه تنها به ارتقاي کيفيت کمک نخواهد کرد، بلکه ساير سرمايه گذاران را از حضور در عرصه آموزش عالي دلسرد خواهد کرد.
لاريجاني همچنين تاکيد کرد: سياست دانشگاه آزاد اين است که در هر شهر با يک واحد علوم پزشکي حتما يک بيمارستان راه اندازي شود.
معاون آموزشي وزارت بهداشت: وزارت بهداشت درصدد است تربيت بخشي از نيروي انساني متخصص را به دانشگاه آزاد بسپارد
سيد امير محسن ضيايي معاون آموزشي وزير بهداشت با تاکيد بر لزوم همکاري بين بخش‌هاي خصوصي و دولتي آموزش علوم پزشکي، گفت: يکي از مزاياي بخش خصوصي در اين زمينه بحث سرمايه‌گذاري در اين بخش و بازگشت سرمايه در واحدهاي دانشگاه آزاد است.
وي با اشاره به بحث لزوم استانداردسازي آموزش علوم پزشکي در دانشگاه آزاد و کنترل فارغ‌التحصيلان اين بخش، خاطرنشان کرد: در اين زمينه تفاوتي بين بخش دولتي و آزاد وجود ندارد و در هر دو بخش لازم است حداقل‌هاي نظام سلامت رعايت شود.
ضيايي با بيان اينکه ما قصد رقابت با دانشگاه آزاد را نداريم، گفت: وزارت بهداشت درصدد است تربيت بخشي از نيروي انساني متخصص را به دانشگاه آزاد بسپارد به همين خاطر پيشنهاد مي کنم در يک زماني مشخص مشکلاتي موجود ميان دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت بررسي و رفع شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن