تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801777272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت از تولید و صنعت مهمترین تکلیف مدیران و مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار مرکزی: حمایت از تولید و صنعت مهمترین تکلیف مدیران و مردم است اراک - ایرنا - استاندار استان مرکزی گفت: حمایت از تولید و صنعت در شرایط سخت اقتصادی مهمترین تکلیف مدیران دولتی و مردم است.


به گزارش ایرنا، ˈمحمدحسین مقیمیˈ شامگاه شنبه در آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان مرکزی در اراک افزود: هنر مدیران دولت تدبیر و امید این است که پشتیبان واقعی کارآفرینان باشند و در کنار عملگرایی به قانون و حفظ منافع سازمانی ، تفکر حمایت تولید را نهادینه کرده و این مهم را افتخار بدانند.
وی بیان کرد: بخش های مختلف جامعه چون دانه های تسبیح به هم پیوست دارد و حمایت از تولید به معنای ایجاد درآمد و شغل، بهبود رفاه اجتماعی ، نشاط جمعی و رشد فرهنگ هر جامعه است.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: اگر امروز تولید کنندگان و کارآفرینان بدهی معوقه به بانکها دارند این ثمره سیاست های نادرست مقطعی تصمیم سازان اجرایی کشور بوده که با نوسانات قیمت ارز به شدت به گشایش اعتبار تولید کنندگان لطمه زدند و در یک برهه با کاهش 27 برابری ارزش نقدینگی برای تولید کننده حوزه اشتغال و کار آفرینی را زمین گیر کردند.
مقیمی اضافه کرد: بخش بزرگی معوقات سنگین بانکی تولید کنندگان امروز به خاطر همین سیاستهای نادرست بوده و می طلبد در همراهی سیستم بانکی کشور تلاش شود تا تولیدکنندگان از این مشکلات رهایی یابند.
وی بیان کرد: تعطیلی واحد صنعتی آسان است اما دامنه وسیع عوارض اجتماعی و اقتصادی در پی دارد ضمن آنکه ایجاد یک صنعت بسیار طاقت فرسا و سنگین است.
مقیمی اظهار کرد:در بخشنامه ای به سازمان صنعت، معدن و تجارت درخواست شده تا در رایزنی با سیستم بانکی استان مرکزی راهکاری عملی برای حل معضل صنعتگران بدهکار قبل از رسیدن به محاکم قضایی بیابند و پرداختن هوشمندانه به این فصل گره گشای مشکلات صنعت است.
وی عنوان کرد: تبصره 16 قانون بودجه راهکارهای خوبی را برای حل و فصل معضلات تولیدکنندگان بدهکار دارد و امید است این ماده قانونی امسال نیز ادامه یافته و دستمایه کمک به کارآفرینان استان باشد.
استاندار مرکزی اندیشیدن تدبیر برای کاهش فشار مالیات و بیمه بر تولیدکنندگان بدهکار را از موضوعات مهم در دست انجام عنوان کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این آیین گفت: پایه اقتصاد سالم بر تولید هدفمند و اصولی است و تقویت سیاستهای حمایتی دولت از تولیدکنندگان و کارآفرینان ضروری است.
ˈعلیرضا زاوشیˈ افزود: صنعتگران و معدنکاران در سالهای اخیر با وجود فشارهای شدید اقتصادی و تحریم در سنگر تولید مقاومت کردند و در سال گذشته با وجود همه تنگناها، استان مرکزی با رشد 64 درصدی سرمایه گذاری و 11 درصدی صادرات مواجه بوده است.
وی بیان کرد: هدف از رشد اقتصادی و تولید، بهبود زندگی و معیشت مردم است و رویکرد تولید باید با توجیه مردم همراه باشد.
وی پیوست هدفمند دانشگاه و صنعت و رعایت موازین زیست محیطی را از برنامه های اساسی در منشور صنعت و معدن استان عنوان کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد:اوج بلوغ صنعت و تولید با حضور موفق در عرصه بین المللی و داشتن صادرات خوب رقم می خورد و استان مرکزی با توجه به اینکه دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنایع کشور است باید در این عرصه پیشرو باشد.
وی اظهار کرد: نقشه راه توسعه صنعتی با سه موتور محرک سرمایه فکری، مالی و تکنولوژی رقم می خورد و استان مرکزی برای هر سه محور و حضور کارآفرینان آمادگی کامل دارد.
وی عملیاتی شدن کامل برنامه های فضای کسب و کار، افزایش میزان سرمایه در گردش ، رقابتی کردن قیمت محصولات تولیدی و ارتقای کیفیت آن و کاهش قیمت تمام شده و تصویب لایحه 42 ماده ای حمایت از تولید را از برنامه های موثر دولت در تقویت واقعی تولیدکنندگان عنوان کرد.
رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز در این نشست گفت: ضعف مدیریتی در حوزه های خرد و کلان مهمترین مشکل تولید است.
ˈمحمدرضا جعفریˈ افزود: صاحبان صنعت امروز ایثارگرانه در صحنه اند و در کنار تولید بهبود وضعیت زیست محیطی را نیز در دستور کار خود دارند و کلید حل مشکلات این بخش در مدیریت صحیح برای عبور از بحران ها است.
رییس خانه صنعت و معدن استان مرکزی نیز در این آیین گفت: ادامه حیات صنعت در گرو آشتی با دنیا است و باید با اقتدار سیاسی از اقتدار اقتصادی کشور دفاع کرده و آن را رشد دهیم .
ˈمحمد توسطی ˈ افزود: بر اساس ماده سه قانون بهبود فضای کسب و کار انتظار این است که دولت تشکل ها را به عنوان مشاور امین و کاربلد در تصمیم سازیها دخالت دهد تا زنجیره ای هدفمند در حل ریشه ای مشکلات و هم افزایی همه بخش ها در تقویت تولید و کارآفرینی ایجاد شود.
در این آیین از 30 واحد تولیدی و صنعتی، هفت معدن، دو طرح مهم صنعتی ، دو پیشکسوت صنعت و معدن و سه خبرنگار حوزه صنعت و معدن استان مرکزی تجلیل شد.
ارتقای حجم سرمایه گذاری، توجه به آموزش و ارتقای بهره وری، مشارکت در برنامه های تشکل های صنعتی و معدنی، تولید صادرات محور از جمله شاخص های انتخاب برترین های حوزه صنعت و معدن استان مرکزی بوده است.ک/2
560/

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن