تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802506458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک اقتصاددان: راه نجات اقتصاد ایران، بالندگی تولید صنعتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک اقتصاددان: راه نجات اقتصاد ایران، بالندگی تولید صنعتی است مشهد - ایرنا - یک اقتصاددان برجسته کشور گفت: راه نجات اقتصاد ایران این است که برمحور بالندگی تولید صنعتی در چارچوب بهره وری با رویکرد توسعه عادلانه حرکت کند.


به گزارش ایرنا، ˈفرشاد مومنیˈ چهارشنبه شب در مشهد، شرایط کشور را بسیار خطیر دانست و افزود: آن چیزی که در این شرایط نیاز داریم، ارائه یک تحلیل عالمانه و روشمند از چرایی و چگونگی پس افتادگی در اقتصاد سیاسی ایران آن هم در شرایطی که بی نظیرترین فرصت های تاریخی را از نظر درآمد نفتی داشتیم، است.
وی اظهار کرد: اگر دولتمردان ما اهل یادگیری از تجارب دولتهای قبل باشند، مشاهده فراز و نشیب هایی که در عملکرد اقتصادی ایران پس از پیروزی انقلاب وجود داشته می تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد.
وی گفت: مطالعات نشان می دهد طی 40 سال گذشته در مجموع 17 رکورد منحصر به فرد در عملکرد اقتصادی ایران وجود داشته که از این تعداد 14 رکورد در دوره جنگ تحمیلی اتفاق افتاده است.
مومنی افزود: این درحالی است که براساس گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در مهرماه سال 1392، در دوره هشت ساله 1384 تا 1392 برای دستیابی به هر یک واحد رشد اقتصادی به طور متوسط 500 درصد درآمد نفتی بیشتری در مقایسه با دولت آقای خاتمی مصرف شده است.
وی گفت: این میزان فساد و ناکارایی که در دولت نهم و دهم به اقتصاد کشور تحمیل شد توسط کسانی انجام گرفت که درصدد برپایی عدالت بودند و در همین دولت شاخص فلاکت در ایران نسبت به دولت قبلی آن دو برابر شد.
وی ادامه داد: در تئوری گفته می شود بدترین شرایط برای یک ساختار نهادی این است که مولدها مقهور غیرمولدها شده باشند و در بخش غیرمولدها آنهایی که به تجارت پول مشغول هستند بیشترین برخورداریها را داشته باشند.
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: اینکه می بینید طی هشت سال گذشته به ازای هر یک بنگاه اقتصادی که متوقف می شود موسسات مالی – اعتباری رشد می کنند به این معناست که در شرایط کنونی ایران، ساختار نهادی علیه مولدها و به نفع کسانی که به تجارت پول مشغول هستند سامان پیدا کرده است.
وی گفت: براساس آخرین آمار رسمی انتشار یافته درباره بنگاه های اقتصادی فعال در ایران گفته می شود که به ازای هر یک بنگاه تولیدی - صنعتی چهار بنگاه توزیعی وجود دارد که به کارهای واسطه ای و دلالی می پردازند.
وی افزود: در این چنین ساختار اقتصادی که به دلالی بها داده شده با وجود تزریق 700 میلیارد دلار درآمد نفتی در یک دوره هشت ساله کشور با انبوهی از بحرانها روبرو است.
مومنی خاطر نشان کرد: اکنون که فرصت آماده شدن برای برنامه ششم توسعه در حال رقم خوردن است باید در حد توان تلاش های بایسته را انجام دهیم.
این اقتصادادن افزود: دولت جدید باید حتی اگر مسیرهای دور را نمی تواند ارزیابی کند و از رویدادهایی که نظام برای آنها هزینه کرده، درس بگیرد حداقل وقایع اقتصادی هشت سال گذشته را منصفانه و عالمانه بررسی کند.
وی اظهار کرد: دولت جدید بررسی کند که چرا در چهار سال دولت دهم تعداد بنگاه های صنعتی مساله دار کشور 750 درصد رشد داشت و چگونه بنیه های پایداری نظام ملی متزلزل شد.
وی گفت: دولت جدید نباید خودش را راضی کند که فقط شیب تخریب را کم کرده بلکه باید اصل تخریب را از بین ببرد./2
7489 /664

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن