تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819451569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادواره سردار شهید علی حاجبی در رودخانه رودان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دربیست وهشتمین سالگردعروج ملکوتی قائم مقام ستاد لشکر41 ثارالله یادواره سردار شهید علی حاجبی در رودخانه رودان برگزار شد رودان- ایرنا- همزمان با دهم تیرماه سالروز شهادت شهید علی حاجبی قائم مقام ستاد لشکر 41 ثارالله، مردم انقلابی و شهیدپرور شهرستان رودان سه شنبه شب با برگزاری یادواره آن شهید والامقام، یاد و خاطره سردار سرفراز سپاه اسلام را گرامی داشتند.


به گزارش ایرناˈ آیین معنوی و سراسر نور یادواره سردار شهید علی حاجبی همزمان با بیست و هشتمین سالگرد شهادت آن بزرگمرد تا ابد جاوید، استقبال گرم و پرشور اقشار مختلف مردم در جوار تربت پاک و مطهر این اسطوره ایثار، رشادت و شهامت در مسجد نبی اکرم (ص) بخش رودخانه شهرستان رودان برگزار شد.
مردم ولایتمدار، انقلابی و قدرشناس شهرستان رودان با حضور در این آیین سراسر نور و معنویت، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام والای سرفرازان عرصه حماسه و دفاع، یاد و خاطره این سرو قامتان تاریخ بشریت را گرامی داشتند و بار دیگر با آرمان های بلند امام شهدا و شهدای امام (ره) تجدید عهد و پیمان کردند.
مردم ولایی بویژه نسل جوان که امنیت، آرامش و دستاوردهای امروز کشور در عرصه های مختلف را مرهون ایثارگری و فداکاری شهدا می دانند، در این روز بزرگ در کنار تربت پاک شهید حاجبی، بار دیگر برای پیروی و ماندن در مسیر و راه بهترین شاگردان مکتب ولایت و عاشورا با یکدیگر هم پیمان شدند.
مردمانی که شهدا را محور تداوم، شکوه، مجد و عظمت اسلام و انقلاب می دانند با در دست داشتن عکس شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری و حضور در این آیین ملی و معنوی بار دیگر نشان دادند در راه صیانت و پاسداری از مرزهای ایمان و عقیده به شهدا اقتدا کرده اند و از فدا شدن باکی ندارند.
مردم انقلابی و شهیدپرور شهرستان رودان ایمان، ولایتمداری، بصیرت، دشمن شناسی، آزادگی، آزاد مردی، مقاومت، پایداری، ایثار و رشادت را مهمترین پیام شهدای انقلاب اسلامی برشمردند و بر تداوم حرکت در راه و مسیر درس آموختگان مکتب اسلام، قرآن و عاشورا در پاسداری و صیانت از اسلام ناب محمدی (ص) و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، میراث عظیم امام راحل و شهدا تاکید کردند.
آری امروز هم این حضور و صلابت به درستی و روشنی نشان داد که مردم ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی همواره حافظان و مدافعان حقیقی اسلام، قرآن، عزت، شرف، آزادگی و منادیان برقراری عدالت و برابری در جهان هستند.
مردم شهرستان رودان با حضور در این آیین ملی و معنوی یک صدا فریاد زدند تا مادامی که عزت، غیرت، حریت و آزادگی در رگ های ملت غیور ایران اسلامی می جوشد، با جان و دل از اسلام، قرآن، ولایت و انقلاب اسلامی ایران پاسداری و صیانت می کنند.
عده ای از شهروندان رودانی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه عزت، آرامش و امنیت امروز کشور مرهون ایثارگری و خون شهداست، برگزاری یادواره شهدا را یک اقدام فرهنگی ارزشی و اثر بخش در راستای اشاعه، ترویج، تعمیق و نهادینه سازی فرهنگ و روحیه ایثار، رشادت، شهامت و شهادت در جامعه بویژه در بین نسل سوم و چهارم انقلاب دانستند.
آنان افزودند: در برهه ای که بدخواهان کوردل و نفهم به دنبال کم رنگ کردن ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه هستند باید با معرفی الگوهای واقعی ایثار، رشادت، شهامت و استقامت، کشور، انقلاب و نظام را در برابر توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان مصون داشت.
مردم ولایی و انقلابی شهرستان رودان با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه باورهای دینی و اعتقادی ملت، بویژه نوجوانان و جوانان، مسلح کردن نسل سوم و چهارم انقلاب به سلاح معرفت دینی و معنوی را راه مقابله و رویارویی با جنگ ناجوانمردانه تهاجم فرهنگی دانستند.
یک شهروند شهر زیارتعلی بخش رودخانه، اظهار کرد: روایت مجاهدت و جانفشانی دلاور مردانی که خون و جان خود را در راه حفظ و صیانت از عزت و آزادی این مرز و بوم فدا کردند، موجب تقویت انگیزه، اراده و روحیه مضاعف همگان در راه پاسداری از عزت، شرف، اقتدار، استقلال و آزادی ایران اسلامی می شود.
رضا خادمی با اشاره به اینکه سیره عملی و رفتاری شهدا همواره باید، الگو و سرمشق زندگی تمام آحاد جامعه باشد، بر تداوم حرکت در مسیر و راه شهدا و بر لزوم ترویج، تعمیق و نهادینه کردن فرهنگ و روحیه ایثار، شهامت، رشادت و شهادت در پاسداری از کیان اسلام ناب محمدی (ص) و حفظ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
شهروند دیگری نقش و جایگاه خانواده های شاهد و ایثارگر و البته مسوولان برای معرفی و تبیین جامع شخصیت شهدا برای مردم بویژه جوانان در این برهه از زمان را بسیار لازم و ضروری خواند و از خانواده شهدا، بعنوان بهترین و کامل ترین منبع برای معرفی شخصیت والا و واقعی شهدا و ایثارگران در جامعه یاد کرد.
موسی حاجبی پیشرفت های ملت بزرگ ایران در ابعاد مختلف داخلی و بین المللی را مرهون رشادت و ایثارگری رزمندگان اسلام، خون شهدا و خودباوری جوانان دانست و خاطر نشان کرد: این خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس و پایمردی ملت است که امروزه تمام معادلات دشمنان اسلام را بر هم زده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دنیا سربلند و پیشتاز کرده است.
مردم قدرشناس شهرستان رودان با حضور در یادواره سردار شهید علی حاجبی و ادای احترام به مقام والای شهدا، تجدید بیعت با امام شهدا و شهدای امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی الامام خامنه ای (مدظله العالی) بار دیگر در راه پاسداری و صیانت از میراث عظیم امام خمینی (ره) و شهدا که با جان و خون پاک خود این سربلندی عظیم را رقم زدند، با یکدیگر هم پیمان شدند.
زندگینامه سردار شهید علی حاجبی
علی حاجبی در بهار سال 1341 در خانواده ای مسلمان وبا عزت، مذهبی و غلام عزاخانه های حسین بن علی (ع) و عاشق پاکباخته قمر بنی هاشم (ع) در روستای بادرگ رودخانه چشم به جهان گشود.
پدر نام وی را در ابتدا خان محمد می گذارد اما همین که او به سن پنج سالگی می رسد متوجه ستم و ظلم عوامل دست نشانده ی پهلوی می شود به همین جهت پدر را مجبور می سازد که نام وی را تغییر دهد. به این سبب نام او را علی می گذراند.
دوران ابتدایی را در روستای رودخانه به پایان می رساند و به سبب پشتکاری که داشت تصمیم به ادامه تحصیل می گیرد، بندرلنگه مقصد بعدی او برای گذراندن مقطع راهنمایی بود وتابستان ها در آن شهرستان به کارگری می پرداخت.
دوران تحصیل او در مقطع راهنمایی مصادف بود با شکل گیری انقلاب اسلامی و برای اینکه بتواند در متن حرکت های انقلاب قرار بگیرد و از طرفی به ادامه تحصیل در رده ی دبیرستان هم بپردازد به شهرستان زرند کرمان می رود.
با شروع تجاوز رژیم بعثی عراق به خاک ایران، ترجیح می دهد درس را رها کرده و وارد سپاه شود تا از این طریق عازم جبهه شود.
دوران حضور درجبهه
علی حاجبی در سال 1359 وارد جبهه های نبرد حق علیه باطل می شود. در ابتدا چون سازمان سپاه آنچنان شکل نگرفته بود، در جنگ های نامنظم دکتر چمران شرکت می کند و پس از شهادت دکتر چمران و با شکل گیری گردان ها و تیپ های سپاه و بسیج، علی بعنوان نیروی زرهی وارد تشکیلات ثارالله می شود.
دوران حضور او در لشکر 41 ثارالله، بخش اعظم زمان حضور وی را در جنگ شامل می شود. در ابتدا بعنوان نیروی زرهی و پس از گذشت مدت کوتاهی در این قسمت با توجه به موفقیت هایی که در ماموریت ها کسب می کند و با توجه به استعدادی که در وی وجود داشت او را بعنوان مسوول مخابرات لشکر منصوب می کنند.
حضور در سرزمین وحی
علی پس از پنج سال حضور مداوم در جبهه و گذشتن از تمام تجملات و دلبستگی های دنیوی و تهذیب نفس در مرداد ماه سال 64 به سرزمین وحی، مشرف می شود.
ازدواج
علی حاجبی با توجه به روحیات مذهبی و به جا آوردن سنت الهی در امر ازدواج در سن 22 سالگی یعنی در مهر ماه سال 1363 در حالی که دل در گرو جبهه داشت، ازدواج می کند.
قداست لباس سبز سپاه
همرزمان حاج علی می گویند ما کمتر دیده بودیم در منطقه عملیاتی با لباس سبز حاضر شود و همیشه با لباس خاکی در ماموریت ها حاضر می شد. اما همه دو بار حاج علی را با لباس سبز سپاه دیدند. یکبار در شب مراسم ازدواج خود و بار دیگر نیز در عملیات کربلای یک در منطقه مهران
ویژگی های اخلاقی
علی جوانی خوش خلق، مهربان، ساده و بی آلایش بود، در پوشش بسیار ساده پوش و کمتر لباس نو می پوشید، در صله رحم و احترام به پدر و مادر نیز زبانزد خاص و عام بود.
شرکت در عملیات ها
علی حاجبی، نزدیک به پنج سال حضور فعال و مستمر خود در یگان رزم در عملیات های مختلفی نظیر عملیات بزرگ ثامن الائمه، طریق القدس، عقیل حرم ، والفجر مقدماتی، یک، دو، سه، چهار و هشت، خیبر، عاشورا، بدر، آزادسازی مهران و کربلای یک حضور داشت.
سردار شهید علی حاجبی در تاریخ دهم تیرماه سال 1365 پس از غسل شهادت، پوشیدن لباس مقدس پاسداری و بستن پیشانی بند لبیک یا خمینی (ره) در عملیات کربلای یک (آزاد سازی مهران) بر اثر اصابت ترکش گلوله خمپاره به قسمت چپ ناحیه سینه به لقاءالله می پیوندد.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
مردم ولایی، انقلابی و شهیدپرور شهرستان رودان در دوران حماسه و دفاع با اعزام غیور مردان قهرمان به جبهه های حق علیه باطل و تقدیم بیش از 200 شهید، جانباز و آزاده سرافراز، بزرگترین سرمایه های خود را برای صیانت و پاسداری از اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هدیه کردند.
شهرستان انقلابی و شهید پرور رودان در فاصله 90 کیلومتری بندرعباس قرار دارد، براساس آمار سال 1390 جمعیت این شهرستان 118 هزار و 547 نفر اعلام شده است.
رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و هم اکنون 80 درصد از جمعیت این شهرستان بطور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند. ک/4
7196/668

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن