تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819233774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنگام سحر از غذاهایی که به ذخیره انرژی دربدن کمک می کند استفاده کنید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هنگام سحر از غذاهایی که به ذخیره انرژی دربدن کمک می کند استفاده کنید تربت حیدریه - ایرنا - مسوول واحد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: وعده سحری از اهمیت ویژه ای برای روزه دار برخوردار است و توصیه می شود در این وعده از غذاهایی که به ذخیره انرژی در بدن کمک می کند، استفاده شود.


به گزارش ایرنا ˈجواد علی نژادˈ روز سه شنبه افزود: بهتر است هنگام سحر از غذاهایی ازجمله غلات، جو، گندم، نان های سبوس دار و از حبوبات مانند عدس، لوبیا، لپه و همچنین غذاهای حاوی سبزیجات استفاده شود.
وی گفت: از خوردن غذاهای سرخ شده، پر چرب و شیرین در سحر پرهیز شود زیرا در طول روز تشنگی و بی حالی در پی خواهد داشت.
مسوول واحد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اظهار کرد: اگر هنگام سحر از غذاهای پر چرب استفاده می کنید حتما تا دو ساعت بعد بیدار باشید زیرا اگر بلافاصله بخوابید در طول روز معده درد و یا حالت تهوع به شما دست خواهد داد.
علی نژاد افزود: بهتر است به همراه وعده سحری یک بشقاب سالاد کاهو و یا حداقل یک عدد خیار و گوجه و یا یک پیاله ماست کم چرب مصرف شود.
وی بیان کرد: در وعده سحر از مصرف پروتیین های حیوانی و گوشت های سرخ شده بیش از نیاز بدن به شدت پرهیز شود، زیرا موجب تشنگی ودفع کلسیم از بدن می شود.
او گفت: در سحر و افطار به حد نیاز غذا میل شود و روزه داران در سحر مقدار بیشتری مایعات بنوشند تا غلظت خون آنها افزایش نیابد و کمتر احساس تشنگی کنند.
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اظهار کرد: مصرف مواد غذایی شیرین با تحریک ترشح زیاد انسولین موجب ورود قند خون به داخل سلولها و در نتیجه کاهش قند خون شده و فرد زودتر گرسنه می شود.
علی نژاد افزود: هنگام صرف سحری از خوردن غذاهای خشک مثل کوکو سیب زمینی، کوکو سبزی، کتلت، انواع کباب های گوشت قرمز و جوجه کباب خودداری کنید چرا که این غذاها به ویژه زمانی که با ادویه زیاد آماده شوند، موجب تشنگی شدید و ترش کردن و ورم معده می شوند.
2691 /664

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن