تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819670747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارگیلان: از ظرفیت نخبگان باید برای پرورش جوانان بهره گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندارگیلان: از ظرفیت نخبگان باید برای پرورش جوانان بهره گرفت رشت - ایرنا - نماینده عالی دولت در گیلان در نشستی با پروفسورحسن اکبرزاده از برجسته ترین دانشمندان ریاضی جهان، بر ضرورت بهره گرفتن از ظرفیت نخبگان برای پرورش جوانان کشور تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمدعلی نجفیˈ روز سه شنبه در این نشست، از مقام علمی پروفسور حسن اکبرزاده از برجسته ترین دانشمندان ریاضی جهان تجلیل کرد.
وی گفت: کوشش های فراگیر این دانشمند برجسته گیلانی در گسترش علوم ریاضی در جهان معاصر مایه افتخار تک تک گیلانیان است.
وی ادامه داد: البته به دلیل جهانشمولی علوم، پروفسور اکبرزاده فقط به گیلان تعلق ندارند و ایشان از مفاخر ایران و جهان محسوب می شود.
نجفی افزود: هنر ما باید این باشد تا از فرصت داشتن چنین نخبگان و بزرگانی برای پرورش جوانان این مرز و بوم و پیشرفت استان و کشور بهره ببریم.
وی از دانشگاه گیلان خواست تا در مدت حضور پروفسور حسن اکبرزاده در ایران، برنامه های دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاهی را تدارک ببینند تا نخبگان جوان ما از نزدیک با خدمات و زحمات این دانشمند برجسته علوم ریاضی آشنا شوند.
استاندار گیلان همچنین به پروفسور حسن اکبرزاده پیشنهاد داد با حمایت استانداری و همکاری دانشگاه گیلان، نسبت به ایجاد موسسه علوم پایه در استان اقدام کند.
نجفی افزود: با آموزش یافته های تحقیقاتی نوین علوم ریاضی ، فیزیک و رایانه در این موسسه، ضمن پرورش نخبگان با استعداد کشورمان فضای مناسبی فراهم می شود تا از خروج نخبگان نیز جلوگیری به عمل آید.
پروفسور حسن اکبرزاده نیز در این نشست؛ ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار گیلان برای تأسیس موسسه علوم پایه، آمادگی خود را اعلام کرد.
وی با بیان اینکه تمام امکانات پیشرفت و توسعه در کشور بویژه نیروی انسانی و ذخایر مادی فراهم است، گفت: مهمترین مسئله پیشرفت کشور، توجه به موضوع فرهنگ است .
وی خاطرنشان کرد : تازمانیکه به فرهنگ توجه نکنیم و برای رسیدن به اهداف خود سختی نکشیم و کار و تلاش بی وقفه انجام ندهیم، نمی توانیم به پیشرفت برسیم .
پروفسور حسن اکبرزاده در سوم فروردین سال 1306 در شهر رشت به دنیا آمد.
وی پس از اخذ دیپلم متوسطه در رشته ریاضی با درجه ممتاز وارد دانشگاه تهران شد و با احراز مقام اول تحصیلات خود را در ایران به پایان رساند.
وی پس از اخذ مجدد لیسانس ریاضی از دانشگاه سوربن پاریس و همچنین گواهینامه آنالیز عالی، برای فوق لیسانس در مورد نظریه نسبیت عمومی انیشتین تحقیق کرد و درباره هندسه دیفرانسیل و فضاهای ریمان بعد از سه سال تحقیق، اکتشافات خود را در قالب ده ها مقاله در مجله آکادمی علوم پاریس به ثبت رساند.
پروفسور اکبرزاده از سال 1957 میلادی به عنوان وابسته تحقیقات در مؤسسه معروف تحقیقاتی کلژدوفرانس پذیرفته شد و بعد از چهار سال رساله دکترای دولتی در علوم ریاضی را در دانشگاه سوربن به پایان رساند و پس از طی مدارج مأمور تحقیقات و استاد تحقیقات، نزدیک چهل سال به عنوان رییس تحقیقات دراین مؤسسه بین المللی مشغول به کار بوده است.
از پروفسور اکبرزاده بیش از 50 کتاب ، مقاله و پژوهش در کشورهای اروپایی و آمریکا به چاپ رسیده است.
در نشست استاندار گیلان با پروفسورحسن اکبرزاده از برجسته ترین دانشمندان ریاضی جهان، جمعی از رؤسای دانشگاه های استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز حضور داشتند.ک/2
7296/695

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن