تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819849762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار: ورامین از ظرفیت های برجسته توسعه بهره مند است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرماندار: ورامین از ظرفیت های برجسته توسعه بهره مند است ورامین – ایرنا – فرماندار ورامین با ذکر اینکه اهالی این شهرستان که در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی در صف اول قرار دارند حق دارند تا از مواهب و خدمات نظام بهره مند شوند اظهار داشت: ورامین از ظرفیت های زیادی برای توسعه بهره مند است.


محسن خوانساری روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین گفت: شهرستان ورامین قطب کشاورزی استان تهران و کشور محسوب می شود که با تولید فراوان محصولات کشاورزی و دامی می تواند بسیاری از نیازهای غذایی استان و کشور را تأمین کند .
وی افزود : هم اکنون هزاران واحد دامداری مستقر در ورامین آماده اند تا گوشت قرمز استان تهران را تأمین کنند که این نشان از قابلیت و ظرفیت کامل این شهرستان دارد .
وی اظهار داشت : ورامین با وجود محدودیت های فراوان منابع آبی توانست تا بخش عمده ای از محصولات کشاورزی و به خصوص غلات را تولید کند به گونه ای که بیش از 15 هزار تن گندم به اداره غله و سیلوی شهرستان تحویل داده شد در صورتی که سال گذشته تنها 3 هزار تن گندم تحویل سیلوی ورامین شده بود.
وی تصریح کرد: مهمترین چالش کشاورزی شهرستان ورامین کمبود آب زراعی است و این امر باعث شده تا از 200 هزار هکتار اراضی قابل کشت شهرستان تنها 38 هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات کشاورزی برود .
خوانساری گفت : تغییر الگوی مصرف آب از آبیاری سنتی به آبیاری تحت فشار و راه اندازی پروژه انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین می تواند بسیاری از کمبودها و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان ورامین را برطرف نموده و سطح اراضی زیر کشت ورامین را تا 5 برابر افزایش دهد که رسیدن به این نقطه نیازمند همراهی و مساعدت مسوولین استانی و کشوری دارد .
نماینده دولت در شهرستان ورامین گفت : ورامین در بخش صنعت نیز از قابلیت ها و زیرساخت های لازم برخوردار است به طوری که اگر به سه شهرک صنعتی و یک لکه صنعتی خیرآباد که به دلیل برخی از مشکلات با ظرفیت کامل فعالیت نمی کنند توجه ویژه صورت گیرد می توان به گسترش فعالیت های این بخش امیدوار بود.
وی افزود : یکی از مهمترین مطالبات مردم و مسوولین شهرستان ورامین ، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی است که این امر به دلیل مجاورت ورامین به پروژه قم – گرمسار ، راه آهن سراسری تهران – مشهد و نزدیکی به فرودگاه بین المللی و نیز حضور 9 شهرک صنعتی در منطقه جنوب شرق استان تهران ضرورت این امر را ایجاب می کند.
فرماندار ورامین تصریح کرد :ورامین در بخش فرهنگ نیز از قابلیت های ویژه ای برخوردار است و حضور 150 مسجد و پایگاه فرهنگی می تواند به رشد و ارتقاء فرهنگ جامعه کمک شایانی نماید.
تهرام564/7254

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن