تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804553647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمام سودهاي جام جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ تير ۱۳۹۳ (۲۳:۲۴ب.ظ)
آيا به راستي برزيل از برگزاري جام جهاني منتفع خواهد شد؟ تمام "سود"هاي جام جهاني رئيس جمهور برزيل در آستانه انتخابات مهر امسال و در حاشيه اعتراضات هر روزه خياباني مدعي شده است جام جهاني براي اين کشور نزديک به يک ميليون شغل ايجاد کرده است، اما؛ آيا به راستي اين جام را مي توان زماني براي انتفاع ملت برزيل دانست؟
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، ديلما روسف، رئيس جمهور برزيل، به تازگي مدعي شده است جام جهاني براي مردم اين کشور يک ميليون شغل ايجاد کرده است. هر چند با کنار هم قرار اين کلام و آنچه در خيابان هاي اين کشور شاهد هستيم به يک تضاد مي رسيم. اينکه آيا اساس برگزاري اين جام و به تبع آن المپيک 2016 ريو براي يکي از 5 عضو بريکس سودآور است و تحريک مردم کوچه و خيابان کار دشمانان است و يا اينکه بايد امر برگزاري اين دو تورنمنت را يک اشتباه تاريخي از سوي سردمداران کشور ارزيابي کرد؟
آمار رسمي روسف مي گويد؛ آماري کــه ارائه مي کند بر پايه تحقيق مؤسسه تحقيقات اقتصادي اين کشور و به سفارش وزارت گردشگري صورت گرفته است. جامعه آماري از تمام کشور از 2011 تا 2014.
بر اساس اين آمار در اين بازه زماني حدود 710هزار شغل ثابت و بيش از 200هزار شغل موقت ايجاد شده است. در بخش کردشگري هم بيش از 50 هزار شغل به وجود آمده است.
بنا به اعلام مؤسسه تحقيقات اقتصادي برزيل، در مجموع و پس از اتمام مسابقات، 30ميليارد ريال (معادل 13.4ميليارد دلار) عايدي برزيل از برگزاري آن خواهد بود.
دولت برزيل پيش بيني کرده بود که در طي برگزاري مسابقات، بيش از 3 ميليارد دلار از حضور گردشگران در اين کشور سود عايدش گردد. سودي که البته بنابه پيش بيني وزارت گردشگري برزيل، در يک بازه زماني يک ماهه گردش مالي عظيمي هم به همراه مي داشت و همين يک سود مضاعف را پديد مي آورد. اتفاقي که البته با انصراف 40 درصدي گردشگران از حضور در اين کشور به سبب خشونت هاي صورت گرفته در آن به ميزان دلخواه نزديک نشد.
هزينه ها
فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) مي گويد بر اساس آماري که کارشناسان آن در دست دارند، برزيل 14 ميليارد دلار براي اين مسابقات هزينه کرده است، هر چند که بسياري از طرح حهاي آن به صورت نيمه تمام و با يک "سرهم بندي" موقت آماده کار شده اند و بهره برداري واقعي از آنها مستلزم هزينه هاي مضاعف است.
فيفا در عين حال اعلام کرده است که تمامي تقريباً ۳٫۳ ميليون بليت مسابقات جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل فروخته شده است. جروم والکه، دبير کل فيفا، مي گويد: موفقيت مالي به دست آمده ما در اين زمينه عالي است. ما تا کنون اين تعداد بليت نفروخته بوديم.
فيفا پيش از اين مبلغ ۲۲۱٫۶ ميليون دلار به کميته برگزاري جام جهاني برزيل پرداخت کرده است. اين سازمان اوايل سال جاري هم پرداخت تقريبا ۲۰ ميليون دلار براي نصب ژنراتورهاي فوق قوي مورد نياز براي پخش مسابقات را تصويب کرد.
برزيل به عنوان يک کشور ميزبان تا به حال بيشترين هزينه را براي برگزاري اين مسابقات انجام داده است. اين مبلغ شامل بازسازي و ساخت ورزشگاه‌هاي جام جهاني، توسعه زيرساخت‌ها و اجراي برنامه‌هاي امنيتي نيز مي‌شود. دبير کل فيفا تأکيد کرده است که ۷ درصد از درآمد حاصل از برگزاري جام جهاني صرف گسترش فوتبال خواهد شد.
فيفا براي قهرمان اين مسابقات مبلغ 35 ميليون دلار در نظر گرفته است. هرچند اين مبلغ کمتر از يک درصد از سودي است که فيفا در چهار سال گذشته از طريق معاملات تجاري خود به دست آورده است.
شبکه‌هاي تلويزيوني اروپا با پرداخت حدود ۱٫۷ ميليارد دلار بيشترين مبلغ را پرداخت کرده‌اند و شش حامي مالي نخست فيفا شامل آديداس، کوکاکولا، شرکت هوايي امارات، شرکت خودروسازي هيونداي و شرکت‌هاي سوني و ويزا در مجموع سالانه ۱۷۷ ميليون دلار پرداخته‌اند که کل مبلغ در چهار سال ۷۰۸ ميليون دلار مي‌شود.
اسپانسرهاي درجه دوم نيز در مجموع ۵۲۴ ميليون دلار پرداخت مي‌کنند. حدود ۱۲۰ ميليون دلار نيز از سوي اسپانسرهاي داخلي برزيل پرداخت شده است.
آن سوي تبليغات
اقتصاد برزيل با قرار گرفتن در مقام ششمين اقتصاد بزرگ جهان در سال 2011 و هفتمين در سال 2012 از وزن و گسترگي قابل توجهي در ميان اقتصاد کشورهاي آمريکاي جنوبي و نيز بازارهاي جهاني برخوردار است. بخش هاي کشاورزي، معدن، صنايع و خدمات اين کشور بزرگ و توسعه يافته و از ويژگي هاي اقتصاد برزيل محسوب مي شود.
از سال 2003 دولتمردان اين کشور با اتخاذ برنامه هاي اقتصادي، از جمله افزايش ذخائر ارزي و کاهش بدهي هاي خارجي، پيوسته موجب تقويت ثبات در حوزه اقتصاد خرد برزيل شده اند به گونه اي که در سال 2008 دو مؤسسه درجه بندي ريسک سرمايه گذاري خارجي به اين کشور رتبه عالي را دادند. پس از رشد اقتصادي قوي اين کشور در سال هاي 2007 و 2008، اقتصاد برزيل در سال 2008 و به دنبال شروع بحران اقتصادي در جهان تحت تأثير آن قرار گرفت و در دو مرحله و دوره با کاهش صادرات اين کشور و در نتيجه کاهش اعتبار خارجي از اثرات بحران اقتصادي جهاني ضربه ديد.
با وجود اين اقتصاد برزيل، از جمله اولين اقتصاد کشورهاي نوظهور بود که توانست ضمن غلبه بر بحران اقتصادي جهاني، گام به گام بهبود در شاخصه هاي اقتصادي خود را تجربه نمايد. در سال 2010 شاخص اعتبار مصرف کننده و سرمايه گذاري رونق يافت و توليد ناخالص داخلي اين کشور رشد 5/7 درصدي را تجربه کرد که اين رشد در طول 25 سال گذشته بي سابقه بود.
افزايش تورم در سال 2010 و 2011، دولتمردان اين کشور را مجبور به اتخاذ تدابيري براي کنترل بازار کرد که همزماني اين تصميمات اقتصادي با اوضاع شکننده اقتصاد و مالي در جهان موجب کاهش رشد اقتصادي در برزيل به سطح 7/2 درصد براي سال 2011 رسيد که اين موضوع برخلاف پيش بيني هاي دولت اين کشور و برخي از مؤسسه هاي اقتصادي جهاني براي اقتصاد اين کشور بود.
با وجود رشد پائين اقتصادي در سال 2011، برزيل توانست جاي انگليس را به عنوان يکي از بزرگترين اقتصادهاي جهان گرفته و در مقام ششم قرار گيرد. اجراي سياست هاي اقتصادي مؤثر در اين کشور موجب کاهش نرخ بيکاري به ميزان 4.7 درصد در دسامبر 2011 شده و براي نخستين بار کاهش فاصله طبقاتي در اين کشور را در پي داشته است. کاهش تقاضا در بازارهاي بين المللي، بي ثباتي در حوزه اقتصاد بين الملل و داخلي و عدم موفقيت دولت در کنترل نرخ تورم موجب شد تا رشد اقتصادي در برزيل در سال 2012 به زير يک درصد رسد. دولت برزيل در سال 2012 با اتخاذ برنامه هاي گسترده اي، از جمله کاهش ماليات بخش هاي توليدي و صنعتي اين کشور تلاش کرد تا موجبات افزايش نرخ رشد را فرام کرده، اما؛ در اين برنامه موفقيتي نيافت.
هر چند کارشناسان معتقدند که اين جام جهاني مي تواند 0.9درصد به توليد ناخالص داخلي برزيل بيافزايد، اما؛ هم روسف و هم اعضاي حزب او مي دانند که عاقبت اين جام جز مشکلات نخواهد بود.
عدم تخصيص صحيح اعتبارات بر اساس نيازهاي جامعه يکي از مشکلاتي بود که نمي توان آن را حاصل دخالت و تحريک بيگانگان دانست. اين که در شهرستاني بدون حتي يک تيم فوتبال درجه يک، ورزشگاهي عظيم با برترين استانداردهاي دنيا ساخته شود، جز اتلاف سرمايه نام ديگري ندارد.هرچند آين شهرستان برازيليا و پايتخت باشد.
مردم برزيل با وجود گسترش روزافزون اقتصادي، بازتاب آن را در زندگي خويش نديده و به نوعي يادآور جنبش99-1 در دوسال قبل ايالات متحده شده اند. مردم اين کشور مي خواهند جام جهاني و المپيک را با رفاه ببينند، نه آنکه وعده هاي پياپي و بي حاصل سبب ساز شرمندگي شان برابر خود و خانواده باشد.
در اين بين شايد اصلي ترين بازنده اين جام شخص ديلما روسف باشد. کسي که مي گويد در جام جهاني که برزيل در آن قهرمان شد (1970) در زندان بود. او ميراث دار مسووليتي شد که در به عهده گيري آن هيچ نقشي نداشت.
هرچند در حال حاضر و در آستانه انتخابات۱۳ مهر وي در يک سخنراني در جمع حزب کارگر گفت: پيشرفت تنها با شکست افرادي که قصد دارند برزيل را به عقب بازگردانند، حاصل مي شود. ما بايد با انتخاب کساني که توانايي ايجاد تغييرات عميق در کشور و شرايط زندگي مردم را دارند؛ برزيل را رو به پيشرفت و ترقي هدايت کنيم".
وي ضمن تأکيد بر عملکرد خوب حزب کارگران در اداره دولت، طي ۱۱ سال اخير خاطر نشان کرد: قطعا حزب کارگران به همراه ديگر احزاب متحدش توانايي اجراي پروژه هايي مبني بر ايجاد تغييرات گسترده در سطح کشور را خواهد داشت. تمهيدات و برنامه هاي خوب اين حزب براي دور بعدي انتخابات قادر به حذف فقر بين ۳۶ ميليون برزيلي حاضر بوده و اين قابليت را دارد که در کمترين زمان نا برابري هاي موجود در سطح جامعه را از ميان بردارد."
روسف ضمن اشاره به قرار گرفتن برزيل در مرحله جديدي از پيشرفت در ادامه افزود که درحال حاضر مي توانيم از نتايج عملکردهاي خود در سال هاي گذشته به خوبي دفاع کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن