تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819408178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا دولت وفاق ملی، مالیات سوخت ارسالی به نیروگاه برق غزه را لغو کرده است؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
چرا دولت وفاق ملی، مالیات سوخت ارسالی به نیروگاه برق غزه را لغو کرده است؟
دولت اسماعیل هنیه پس از قطع واردات بنزین از مصر، برای لغو مالیات سوخت ارسالی به نیروگاه برق غزه بسیار تلاش کرد ولی تمام تلاش او با شکست مواجه شد و اگر کمک قطر نبود، شرایط ساکنان غزه بسیار بد می‌شد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "فلسطین الان"؛ دولت وفاق ملی، مالیات سوخت ارسالی به نیروگاه برق غزه را لغو کرده است. مشخص نیست چرا دولت این عقب نشینی را انجام داده است؟ آیا این عقب نشینی سخاوتمندانه ای است به نفع حماس؟ و یا به نفع شرکت برق است؟ ویا اصلا در راستای منافع خود دولت است؟


دولت اسماعیل هنیه پس از قطع واردات بنزین از مصر، برای لغو این مالیات ها بسیار تلاش کرد ولی تمام تلاش او با شکست مواجه شد و اگر کمک قطر نبود، شرایط ساکنان غزه بسیار بد می شد. بنابراین نمی توان این اقدام دولت را پاسخی به درخواست اسماعیل هنیه به حساب آورد. همچنین، نمی توان گفت که این اقدام برای حمایت از مردم غزه صورت گرفته است، چرا که ساکنان غزه پیش از این نیز ساکن غزه بوده اند و از برق استفاده می کردند.


دولت وفاق، مستقیما بر شرکت برق نظارت دارد و شرکت برق، خود مسوول  مالیات های پرداختی مصرف کنندگان با کمک دولت است و این شرکت هیچ دخالتی در تعیین قیمت سوخت ندارد و در این مسئله، طرف گفتگو نیست. و توانایی تغییر  فرآیند وارادات را ندارد، بنابراین اگر سوخت فراهم باشد، فعالیت می کند و اگر سوخت نباشد، تعطیل می شود و مسوولیت بررسی آن را متوجه دولت می‌سازد.


باتوجه به آنچه گفته شد، دولت وفاق ملی تنها به خاطر منافع خود مالیات را لغو کرده است. دولت وفاق مسوول واردات سوخت این شرکت با همان قیمتی است که دولت تصویب می کند. تشکیلات خودگردان، برای اعمال فشار بر حماس و تشدید محاصره، لغو مالیات را رد می کرد و به شکایتهای مردم توجهی نداشت. ولی اکنون که حماس در دولت مشارکت ندارد و عدم توانایی شرکت برق در واردات سوخت، به زیان دولت خود گردان است و حماس از آن زیانی نمی بیند، بنابراین دولت اقدام به چنین عملی کرده است.


علاوه براین پیش از این هزینه ی واردات سوخت شرکت برق غزه توسط اتحادیه ی اروپا به حکومت خودگردان پرداخت می شد و از طریق این درآمد، حماس و دولت هنیه را تحت فشار قرار می داد که البته در حقیقت این فشار بر ساکنان غزه نیز تحمیل می شد، چرا که برق کالایی ملی است و به حزب یا گروهی اختصاص ندارد.


انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن