تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802750168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمایشات رهبر انقلاب چراغ راه دستگاه قضا است/ دولت زمینه های وقوع مفاسد اقتصادی را از بین ببرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



معاون اول قوه قضاییه در برنامه گفت وگوی ویژه خبری:
فرمایشات رهبر انقلاب چراغ راه دستگاه قضا است/ دولت زمینه های وقوع مفاسد اقتصادی را از بین ببرد خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه در برنامه گفت وگوی ویژه خبری با تاکید بر این که اولویت هایی که رهبر معظم انقلاب برای دوره جدید مدیریت آیت الله آملی لاریجانی بیان کردند، بسیار کارشناسانه بود، گفت: برای اجرایی کردن مطالبات رهبری تمام همت و توان خود را به کار خواهیم گرفت.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، به بیان مهم ترین برنامه ها و اهداف دستگاه قضا پرداخت.
 
وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و آیت الله شهید بهشتی، تاکید کرد: ایشان حقیقتا معمار دستگاه قضای بعد از انقلاب بودند و حق مهمی بر گردن این قوه و نظام اسلامی دارند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که دستگاه قضا در نظام اسلامی مستقل است و قاضی نیز استقلال رای دارد، گفت: این استقلال به این جهت است که قاضی بدون تاثیرپذیری از فرد و افرادی به رسالت خود عمل کند.
 
وی کار قضایی را سخت و در عین حال حرفه ای تلقی و تصریح کرد: نفس تشخیص برای یک قاضی و تصمیم گیری بسیار مهم است، از جمله سخت ترین کارها کار دستگاه قضایی است و ما از این بابت به همکاران و قضات عزیز خسته نباشید می گوییم.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از جمله وظایف مهم دستگاه قضا در نظام اسلامی را وظیفه نظارتی دانست و با بیان این که این مساله از ویژگی های بازر قانون اساسی ما به شمار می آید، گفت: این مهم در سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری جلوه دارد.
 
وی افزود: همه دستگاه ها در کشور موظف به اجرای عدالت هستند و بهترین جلوه آن امروز اجرای قانون است، ضمانت اجرای قانون یکی از جلوه های آن در دستگاه قضایی است و اگر کاری بر خلاف قانون در دستگاه ها و نهادها انجام شود، رسیدگی به آن وظیفه قوه قضاییه است.
 
اجرای قانون و عدالت مطالبه اصلی مردم از دستگاه قضا است
معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود درباره مهم ترین مطالبات و توقعات مردم از دستگاه قضا، گفت: خواسته مردم این است که دستگاه قضا همچون پدری مهربان ملجا و پناهگاه آنان باشد و هر کس مورد ظلم واقع شد بتواند با مراجعه به دستگاه قضا حقوق خود را باز ستاند.
 
وی یادآورشد: مردم این مطالبه را دارند که دستگاه قضا مظهر اجرای قانون و عدالت در تمامی شؤون باشد.
 
فرمایشات رهبر انقلاب چراغ راه دستگاه قضایی است
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از برنامه گفت وگوی ویژه خبری با اشاره به دیدار روز یکشنبه مسؤولان قضایی با رهبر معظم انقلاب و تعیین شش اولویت در دوره جدید از سوی ایشان، تاکید کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای دستگاه قضایی چراغ راه است و دیدار هر ساله با ایشان جان و روحی دوباره به ما می دهد.
 
معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر این که برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب باید همت مضاعف داشته باشیم، گفت: همان گونه که مستحضر هستید ظرف چند روز آینده دوره مدیریت بعدی آیت الله آملی لاریجانی در دستگاه قضا آغاز خواهد شد.
 
وی افزود: آیت الله آملی لاریجانی در دیدار مسؤولان قضایی گزارشی را خدمت رهبر معظم انقلاب مطرح کردند و حضرت آقا نیز اولویت هایی را تعیین کردند که حقیقتا کارشناسی شده بود و ایشان کارشناسانه در این حوزه سخن گفتند.
 
تمام همت و توان خود را برای اجرایی کردن مطالبات رهبر انقلاب بکار خواهیم گرفت
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ضمن بیان دیدگاه های خود درباره شش اولویت جدیدی که رهبر معظم انقلاب برای دستگاه قضا تبیین کردند، گفت: دستگاه قضا تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این سیاست ها بکار خواهد گرفت، انتظار داریم مجلس در بخش قانون گذاری و دولت نیز در بخش نیروی انسانی و بودجه عنایت و توجه لازم را داشته باشد و با دستگاه قضا همکاری کند.
 
وی درباره اولویت نظارت بر عملکردها در دستگاه قضا، گفت: ما در دستگاه قضا یک نظارت بر آرا داریم که در دادسرای دیوانعالی کشور با مدیریت رییس محترم دیوانعالی انجام می شود و اگر کسی تخلفی داشته باشد دادسرای انتظامی قضات به آن رسیدگی می کند و افزون بر این مساله نظارت های مستمر و موردی متعددی نیز انجام می گیرد و حفاظت و اطلاعات نیز کار نظارت بر اشخاص را انجام می دهد.
 
وی بیان کرد: با تصویب قانون نظارت بر رفتار قضات کمیسیون هایی را فعال کرده ایم که اگر احیانا صلاحیت یک قاضی مورد تردید واقع شد، در کمیسیون مربوطه بررسی می شود و البته ما اگر تخلفی شد برخورد می کنیم منتهی اعلام نمی کنیم اما حتما اقدام می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: گاهی ما شاهد برخی کجی ها و تخلفات هستیم که در حوزه های اتفاق می افتد، ما معتقدیم حتی یک مورد فساد و کجی در دستگاه قضا قابل پذیرش نیست، قاطبه قضات ما در کشور سالم، پرکار و دلسوز هستند، اما در این صفحه سفید اگر یک نقطه سیاه باشد همان جلوه می کند.
 
اراده جدی برای برخورد با فساد در دستگاه قضا داریم
معاون اول قوه قضاییه بیان داشت: اراده جدی در دستگاه قضا برای مقابله با فساد وجود دارد و حتی یک نقطه فساد برای ما قابل پذیرش نیست و به همین مناسبت برنامه ریزی خواهیم کرد که همین موارد اندک تخلف به دلیل روابط ناسالم واقع نشود.
 
وی بیان کرد: اگر مردم نسبت به تخلفات کارکنان و قضات گزارشی داشتند می توانند به دادسرای انتظامی قضات گزارش کنند و حتما مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
 
وی درباره اولویت لزوم تسریع در اجرای احکام و عدم تاخیر که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، گفت: اثر یک حکم در اجرای سریع و دقیق جلوه می کند؛ بنابراین در این عرصه هم رهبر معظم انقلاب تاکید دارند، در دستگاه قضا نیز نسبت به اجرای احکام بارها بحث شده و رییس محترم قوه در این باره تاکیدات خاصی داشته و دارند.
 
وی بیان کرد: یک مشکلی که وجود دارد مساله پلیس قضایی است که به عنوان بازوی اجرایی دستگاه قضا می تواند نقش آفرین باشد، یکی از برکات وجودی مرحوم شهید آیت الله بهشتی پلیس قضایی بود.
 
معاون اول دستگاه قضا گفت: با پیگیری هایی که انجام شد این مساله در برنامه پنجم گنجانده شد، اما انتظار داریم در تسریع تصویب آن مجلس شورای اسلامی به عنوان دستگاه قانون گذاری به ما کمک کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درباره اولویت دیگر مورد اشاره رهبر معظم انقلاب مبنی بر کادرسازی و جانشین پروری، گفت: در دستگاه قضا سلسله مراتب اداری و مراحلی برای قضات وجود دارد که ترفیعات با گذشت زمان و تجارب قاضی مراحلی را می گذارند.
 
وی افزود: ما باید کسانی را داشته باشیم که علاوه بر این که قضاوت بلد هستند از مدیریت قابل قبولی نیز برخوردار باشند تا بتوانند کار را مدیریت کنند، به نظر من نکته ای که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند باید مورد توجه ما قرار گیرد و برای آن برنامه ریزی جدی کنیم تا بتوانیم مدیر پروری کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درباره اولویت پیشگیری از وقوع جرم، گفت: این مساله یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه است، در این زمینه بحثی بین حقوقدانان و مجامع دانشگاهی و علمی مطرح است که این مساله چطور محقق می شود؟
 
همه دستگاه ها در پیشگیری از وقوع جرم مسؤولند
وی افزود: اگر پیشگیری از وقوع جرم را عام بدانیم همه دستگاه ها و نهادهای کشور مسؤول خواهند بود، حتی صدا و سیما باید اقدامات شان با هدف و نگاه پیشگیری از ناهنجاری ها باشد؛ همین طور سایر ارگان ها برنامه ریزی و هدف گذاری شان باید با نگاه پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری ها باشد.
 
وی با بیان این که پیشگیری از وقوع جرم مساله ای فرا قوه ای است، گفت: ما به عنوان دستگاه قضا و مجموعه ای را به صورت یک لایحه تقدیم مجلس کردیم و آنجا با مشکلاتی مواجه شد و به مجمع رفت که الان در آنجا مطرح است
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: از دوستان خود در مجمع تشخیص می خواهیم لایحه پیشگیری از وقوع جرم هر چه سریعتر تصویب شود و این ابزار کار مناسبی است که منویات رهبر معظم انقلاب اجرایی شود.
 
معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: در این دوره از مدیریت آیت الله آملی لاریجانی معاونت پیشگیری از وقوع جرم را تشکیل دادند که به ثمر نشستن این لایحه می تواند به تحقق هدف پیشگیری از وقوع جرم کمک شایانی بکند.
 
کارنامه چند سال اخیر دستگاه قضا نشان از عزم جزم قوه قضاییه در برخورد با مفاسد دارد
وی درباره نقش قوه قضاییه درباره دانه درشت ها در مبارزه با مفاسد اقتصادی و موانع فراروی دستگاه قضا در این عرصه، گفت: کارنامه چند ساله اخیر دستگاه قضا در برخورد با مفاسد اقتصادی و اجتماعی گویای عزم جزم دستگاه قضا است تا با مفاسد اجتماعی و اقتصادی برخورد کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: بنای ما این است که نسبت به این مفاسد و شرارت های که امنیت مردم رابه مخاطره می اندازد سریع و بدون فوت وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
 
وی تاکید کرد: ما در قوه قضاییه اراده و عزم جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی داریم اما سازو کارهایی که بستر وقوع مفاسد اقتصادی است حتما باید توسط دولت اصلاح شود و بسترهای فساد از بین برود تا هر روز شاهد یک پرونده فساد نباشیم.
 
وی در پایان تصریح کرد: حبس زدایی سیاست اصلی دستگاه قضا است، در این باره آیت الله آملی لاریجانی ریاست دستگاه قضا دستورات خوبی صادر و ابلاغ کرده اند  تا جز در موارد خاص، از مجازات جایگزین برای حبس و زندان استفاده شود.  /924/پ200/ج




۱۳۹۳/۴/۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن