تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815149476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشگیری از آلزایمر با طعم کاکائو


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشگیری از آلزایمر با طعم کاکائو


تازه ترین یافته های دانشمندان آمریکایی نشان می دهد کاکائو از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری می کند و ممکن است آسیب های ناشی از این بیماری را حتی پیش از ظهور نشانه های اولیه این بیماری کاهش دهد. به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از پایگاه اینترنتی فرانسوی زبان «تاپ سانته»، پژوهشگران مدرسه پزشکی «ماونت ساینا» در شهر نیویورک آمریکا، پژوهشی بر روی موش هایی که ژنتیکی تغییر یافته و به بیماری آلزایمر مبتلا بودند، صورت دادند.
پژوهشگران در این پژوهش که نتیجه آن در نشریه پزشکی «بیماری آلزایمر» منتشر شده است، تاثیر سه نوع کاکائو (طبیعی ، قلیایی شده و لاوادو) را بر این بیماری و سیناپس های مغز، بررسی کردند. کاکائوی لاوادو، نوع خاصی از کاکائوی شسته و تخمیر شده است.   به گفته این پژوهشگران کاکائوی لاوادو از مغز در برابر بیماری آلزایمر محافظت می کند.
عصاره کاکائوی «لاوادو» از پلی فنول ها تشکیل شده است. پلی فنول، آنتی اکسیدانی است که از تجمع پروتئین های بتا-آمیلوئید در مغز جلوگیری می کند. این آنتی اکسیدان ممکن است آسیب های ناشی از این بیماری را حتی پیش از ظهور نشانه های اولیه این بیماری، کاهش دهد.
برابر این گزارش، نتایج این پژوهش نشان می دهد، فقط کاکائوی «لاوادو» می تواند در محافظت از سیناپس های مغز اثر داشته باشد. این نوع کاکائو همچنین از تشکیل پلاک هایی در مغز توسط این پروتئین ها جلوگیری کرده و از پیشرفت بیماری آلزایمر جلوگیری کرده است.
  به گفته دکتر جولیو ماریا پاسینتی، مسئول این پژوهش، با توجه به اینکه تصور بر این است که زوال شناختی در بیماری آلزایمر سال ها پیش از ظهور، نشانه هایش آغاز می شود، نتایج این تحقیق می تواند آثار بسیار گسترده تری در پیشگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقل داشته باشد.
هر چند نتایج این پژوهش امیدوارکننده است، اما هنوز باید تحقیق بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا دانشمندان بتوانند مکمل های غذایی بر پایه کاکائوی لاوادو تولید کنند؛ مسئله ای که با کمترین هزینه می تواند از بیماری آلزایمر جلوگیری کند و حتی روند این بیماری را کندتر کند.
در فرانسه بیش از 850 هزار تن به این بیماری مبتلا هستند و حدود 225 هزار مورد جدید نیز هر سال تشخیص داده می شود که به این ترتیب، ممکن است شمار مبتلایان به این بیماری، تا سال 2020 به دو میلیون تن برسد.
 


شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن