تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820203073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فوتبال با طعم جنگ


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ خرداد ۱۳۹۳ (۹:۸ق.ظ)
مردم سالاري فوتبال با طعم جنگ
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه مردم سالاري در سرمقاله امروز خود چنين نوشت:
بشر داراي سرشت شر و غريزه مرگ خواهي و دگر آزاري است. در قرآن آمده است که انسان ها را در رنج آفريده ايم و دنيا سرشار از تلخي و مصيبت است. تا کنون راهکارهاي زيادي براي سرگرم کردن انسان ها اختراع شده است. يکي از ايدئولوژي هاي کاذب و بسيار اثرگذار براي سرگرم کردن بشر و دوري او از جنگ ورزش به خصوص فوتبال مي باشد. فوتبال جام جهاني نبرد صلح آميز دولت ملت ها و ابراز وجود آنها با بمباران تبليغات و ابزارهاي رسانه اي است که کمي از سرشت شر را ارضا مي کند. در حالي جام جهاني شروع شده است که انسان هاي کره زمين خيره تحولات خشن، شورش ها و جنگ هاي منطقه اي را شاهد مي باشند. قرار بود در عصر اطلاعات با شهرنشين شدن انسان ها، دسترسي به فضاي سايبر، جهاني شدن، پيشرفت تکنولوژي، افزايش ارتباط ملت ها جنگ و خشونت کاهش پيدا کند اما توانمند شدن انسان ها به خصوص افزايش سطح تحصيلات و دسترسي به امکانات سايبري همان روندهاي وحشيانه قرن بيستم را تکرار کرده است. امسال جام جهاني نمي تواند ايدئولوژي و مخدر خود را بر کره زمين جهت لحظه اي ايجاد صلح تزريق نمايد. در برزيل با آنکه تصاوير و اعداد بازنمايي توسعه يافته را نشان مي دهند اما اعتراضات و اعتصاب ها بر امر ديگري دلالت دارد، همانطور که تئوري هاي علم سياست گوياي اين مطلب است که اعتراض در شرايط رفاه به وقوع مي پيوندد و به گونه اي توقعات فزاينده و بي حد و حصر را نبايد ناديده گرفت. در آفريقاي مرکزي و نيجريه گروه هاي بنيادگرا جنگ ها و کشتارهاي قبيله اي به راه انداخته اند. بوکو حرام مخالف مدرنيته است و به خصوص با مدرسه و دانشگاه و باسوادي دختران مشکل دارد و در دو نوبت دختران محصل را دزديده است.
در افغانستان از جمعيت 28 ميليوني نزديک 7 ميليون با ترس در انتخابات شرکت کردند. طالبان همه را تهديد مي کنند و در بي سابقه ترين اقدام انگشت 11 راي دهنده را قطع و به 150 حوزه راي دهي تيراندازي کردند. در حالي که اروپا رکود بي سابقه و بحران اقتصادي را سپري مي کند در اروپاي شرقي ميان استقلال خواهي، پيوستن به اتحاديه اروپا و ميزان وفاداري به روسيه شورش ها و انقلاب هايي در جريان است که در تازه ترين آنها جنگ هاي مدني و شهري اوکراين را رقم زد. اوضاع عراق از همه بدتر است به نحوي که براثر دعواهاي قدرت، فرقه گرايي و دموکراسي هاي ناقص و همينطور دخالت خارجي اين کشور دچار اختلاف در سياست گذاران گرديد و با حمايت عربستان و کشورهاي عربي شاهد کوچ گروه بدوي داعش به سمت عراق هستيم. اين گروه با کينه نسبت به شيعيان دست به کشتارهاي جمعي زده اند.
در اقدامي تازه 1600 جوان شيعي در قبرهاي دسته جمعي ريخته شدند و در سر آنها تير خالي گرديد. استراتژي داعش همانند مغول ها ايجاد رعب و وحشت و بهره گيري از عمليات رواني جهت فرار مردم و دولت و تخليه شهرها است. همانند سرهايي که مغولان بر سر نيزه مي زدند تا قبل از جنگ مردم شهر را فلج رواني نمايند. بدويت و جاهليت در قرن بيست و يکم بازگشته است و سرشت شر انسان در عصر اطلاعات نيز رام نگرديده است. ايران با همه امکانات خود در ميان امواج بنيادگرايي و جاهليت گرفتار شده است و از همه مرزهايش تهديداتي مي رسد که بودجه ها را با قصديت هاي امنيتي همراه مي سازد. داعش گروهي بنيادگرا است که ادعاهاي سرزميني دارد و براساس قرائت نقلي و دگماتيسم از اسلام به همراه حمايت هاي مالي رژيم مستبد، فاسد و پير عربستان در حال تلاش براي ايفاي نقش منطقه اي و خارج کردن بحران ها از داخل کشور خود مي باشد. ايران مي تواند با رويه اي واقع گرا مبتني بر فرايند دولت ملي به عراق نزديک شده و همه نوع حمايتي جهت سرکوب و خاموش کردن اين گروه بدوي انجام دهد. از سوي ديگر بايد از کشورهاي منطقه، سازمان هاي منطقه اي و به خصوص سازمان ملل کمک گرفت تا بنيادگرايي را در منطقه به حاشيه کشاند. اگر ايران بتواند نقش اقتصادي عربستان براي جهان را ايفا کند امکان اجماع بين الملل براي تغيير رژيم عربستان فراهم مي گردد. مادر همه فسادها و خشونت ها در منطقه استبداد و بنيادگرايي عربستان است که به صورت مخفي همه کارکردهاي بعثي صدام را به همراه دارد. ايران اگر کمي هوشيار باشد به راحتي مي تواند رهبري مبارزه با تروريسم و حفظ صلح و امنيت در منطقه را برعهده گيرد و اگر خنثي باشد امواج بدويت و جاهليت در استراتژي هاي شفاهي خود هدف خود را قبل از اسرائيل، ايران تعيين ساخته اند. شايد امواج جنگ و خشونت و خبرهاي ناگواري که باور کردني نيست کمرنگ تر شوند و اين در صورتي است که بشر عقل خويش را به کار گيرد. هنوز جام جهاني نتوانسته است معرکه ها را کنار بزند و کمي بشر سرکش را رام نمايد.


نويسنده:
روح الله اسلامي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن